stian123 Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Hei! Jeg lager hjemmeside... Nå er jeg cirka ferdig med index og skal starte på noe nytt.. Hvordan går jeg frem for å beholde frame'en i det samme vinduet? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Er det bare meg, eller var dette et dårlig formulert spørsmål? Jeg var iallefall ikke helt med på hva du mente. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Okda.. kanskje litt dårlig... hehe.. Jeg har jo frames.. En til overskriften, en til menyen og en til alt det andre i.. Så har jeg laget ferdig index'en og skal for eksempel starte og skrive om meg selv.. Hva gjør jeg for at jeg fortsatt beholder menyen og overskriften, men får byttet ut innholdet i midten? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Altså, den index-filen du snakker om, regner jeg med er på en måte hovedsiden. Vet ikke hva du har nama den, men la oss si hoved.html. Nå kan du bare lage en ny fil fra scratch, der du skriver om deg selv. Rammer funker på den måten, at filen du (sannsynligvis ) først åpner inneholder informasjon om rammene og hvilke startsider de skal ha. Når du nå skal lage din nye fil (om deg selv), trenger du ikke lage/viderføre rammene på ny, fordi de allerede ligger i filen som inneholder informasjon om rammene. Fra den rammen du har menyen, kan du nå lenke til din nye ommeg.html, med hoved/innholdsrammen som target. Skulle du gjort det slik du spør om, hadde det vel strengt tatt vært lite vits med rammer i det hele tatt. Muligens litt vrient forklart, men det er iallefall slik det virker. Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Du lager bare en helt ny html fil, så velger du at linken i menyen din åpner den nye fila du har laget, og at den skal åpnes i "_main". Bruker du Dreamweaver eller? Da er det en ganske enkelt og velge dette Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 du lager en ny side.. "om.html" som handler om deg. linken til denne lager du i meny_framen. i linken velger target="main_frame".. finner det nederst i dreamwaver. <a href="http://www.sin.side.her" target="mainFrame">linktekst </a> mener forresten å ha svart på en annen slik post for ikke lenge siden Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 That's what I said, and I just said it. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 ÅÅÅ så dum jeg er!!! Selfølgelig!!! hehe... Takk Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 That's what I said, and I just said it. du var 1 min tidligere ute.. skrev samtidig med deg, men tok kortversjonen Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 ÅÅÅ så dum jeg er!!! Selfølgelig!!! En gang må jo være den første. Du kan jo ikke vite noe uten å ha lært det. Lykke til. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 ÅÅÅ så dum jeg er!!! Selfølgelig!!! En gang må jo være den første. Du kan jo ikke vite noe uten å ha lært det. Lykke til. Takker... Kommer nok ikke til å bli det siste spørsmålet... hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå