Adrax Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 Har vært på EU-kontroll med min Toyota Carina 93 mod og der fikk jeg en 2'er på: "4.10 Elektrisk forbindelse mellom motorvogn og tilhenger - Elektrisk forbindelse virker ikke korrekt, tilhenger kontakt defekt HS parklys" Hva kan være feil og hvordan kan jeg fikse dette? Legger ved bilde av kontakten i tilfelle noen ser noe som er galt: https://i.imgur.com/4PTnPiz.jpg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 (endret) Du må skru av kontakten og se bak om f.eks. noen av ledningene er korrodert. Ganske typisk feil. Og måle spenning mellom pinne 3 og 5. Endret 18. september 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Bare bytt kontakten. Koster nesten ingenting og det blir bra med en gang. Har du mye slakk i kabelen lønner det seg å ta bort litt av kabelen for å få ren kobber uten irr. Ville montert 13-pol av den grunn av at de har en fastere tilkobling uten slark. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 23. september 2019 Forfatter Del Skrevet 23. september 2019 Sprayet WD-40 på kontakten og skrubbet av irr som var på pinnene inni med en stålbørst. Ble rent og pent, og alle lys fungerer nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå