AnonymDiskusjon Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 Hei! Skal ta MR av lumbosakralkolumna og bekken pga nummenhet på venstre side av intimområdet. Legen spurte om jeg hadde mistet kontroll på vannlating og avføring og da sa jeg nei, men at jeg hadde litt vannlatingsbesvær da nummenheten var verst. Han generaliserte ut ifra det og skrev i henvisningen at jeg ikke hadde noen autonom dysfunksjon i forbindelse med nummenheten. Det tenker jeg at ikke helt stemmer da jeg fikk symptomer som lignet på seksuell dysfunksjon (ligner på det de kaller seksuell dysfunksjon av kombinert subjektiv og genital respons og orgasmelidelse ifølge denne artikkelen; https://legeforeningen.no/Fagmed/Norsk-gynekologisk-forening/Veiledere/Veileder-i-gynekologi-2015/Seksuelle-dysfunksjoner/)i forbindelse med nummenheten. Vet at det ikke er det som spørres etter vanligvis iforbindelse med prolaps. I mitt tilfelle skal de også se etter en cyste i bekkenet og om det kan være noe trykk på perifere nerver der. Han skrev også at jeg har et hemangiom på L4 (fordi jeg fortalte han om det). Glemte å spesifisere at det var et atypisk hemangiom, som er et type hemangiom som er vanskeligere å skille fra andre typer lesjoner (ligner på metastaser bl.a) og som hyppigere er symptomatiske enn de 'vanlige'. Nå har jeg allerede levert henvisning. Har mulighet til å sende ved et ekstra ark med opplysninger, men er redd for at de ikke vil lese det eller ta det i betraktning og kanskje bli sure/fordomsfulle mot meg. Jeg kunne også ha kontaktet legen, men har ikke så lyst til å be han gjøre ekstra arbeid. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: f4d10...4d3 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 Nå har jeg allerede levert henvisning. Har mulighet til å sende ved et ekstra ark med opplysninger, men er redd for at de ikke vil lese det eller ta det i betraktning og kanskje bli sure/fordomsfulle mot meg. Jeg kunne også ha kontaktet legen, men har ikke så lyst til å be han gjøre ekstra arbeid. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: f4d10...4d3 Få levert inn dine refleksjoner/notater til henvisningsstedet så fort som du kan. Brukermedvirkning og pasientfokus er noe henvisningssteder vektlegger. Eller ta det med deg i første møte med henvisningsstedet. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Det har nok ikke så mye å si, bildet skal tas av hele området uansett og henvisningen til bildeundersøgelse behøver ikke å være alt for komplisert. Det viktigste er de viktigste fund, typ nedsatt følesans i x område. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå