Gå til innhold

Dette er de mest fornøyde elbilkjøperne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvsagt har den trege leveringen noe med de nye reglene neste år å gjøre! Dess nærmere vi kommer nyttår, dess mere har de å tjene på å få salget på neste år. Unntaket er vel rene elbil produsenter, og de som kommer med nye modeller neste år som forventes å selge i store tall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er overraskende stor andel som er max fornøyd, noe som er litt rart (som å lese all statestikk, så er ofte noe "feil" om flere grupper ikke får stemmer).

 

Hadde vært interessant å vist mer bakgrunn per stemme. For eksempel hvor erfaren er stemmen (hvor mange nye/brukte biler/kjøp har stemmen erfaringer med), hvilken biler har personen erfaring med, osv.

Lenke til kommentar

Det er overraskende stor andel som er max fornøyd, noe som er litt rart (som å lese all statestikk, så er ofte noe "feil" om flere grupper ikke får stemmer).

 

Hadde vært interessant å vist mer bakgrunn per stemme. For eksempel hvor erfaren er stemmen (hvor mange nye/brukte biler/kjøp har stemmen erfaringer med), hvilken biler har personen erfaring med, osv.

 

Vell, jeg tror andelen førstegangskjøpere som velger Tesla er relativt lav. Hvilke merker de kommer fra er umulig å si noe om, men min personlige erfaring er at mange som kjøpte Tesla tidlig var folk som kom fra mellom til "luksusbil"-segmentet. Tenker da på de dyrere variantene av Audi etc.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vell, jeg tror andelen førstegangskjøpere som velger Tesla er relativt lav. Hvilke merker de kommer fra er umulig å si noe om, men min personlige erfaring er at mange som kjøpte Tesla tidlig var folk som kom fra mellom til "luksusbil"-segmentet. Tenker da på de dyrere variantene av Audi etc.

Kjenner 1, som var litt vant til premium-bil og nå har tesla s eller x. Resten kom fra, "det får meg jo fra a til b?!"-toyota verden. Men 90% av de jeg kjenner som har tesla er ganske unge, dvs under 40 (mtp prisen på bilen).

Lenke til kommentar

Ifølge deg blir man automatisk en FRP-er så fort man ikke sluker rått alt Musk og Menigheten sier, selv om man har personlig erfaring med merket?

Det er forbløffende hvor toxic dere fanboys er, og det er temmelig lange bein på den hesten dere sitter oppå også.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kjenner 1, som var litt vant til premium-bil og nå har tesla s eller x. Resten kom fra, "det får meg jo fra a til b?!"-toyota verden. Men 90% av de jeg kjenner som har tesla er ganske unge, dvs under 40 (mtp prisen på bilen).

 

Altså, jeg skrev fra mellom (eksempelvis Toyotaen din) til "luksus" (eksempelvis godt utrustet A6) segmentet. Få av de jeg vet om gikk fra veldig gamle biler, eller biler under 400K klassen. De fleste er i alderen 30-45. Igjen, dette i min omgangskrets. Poenget er at de jeg vet om er "erfarne" bileiere med forventninger, og de er også fornøyde.

Lenke til kommentar

Ifølge deg blir man automatisk en FRP-er så fort man ikke sluker rått alt Musk og Menigheten sier, selv om man har personlig erfaring med merket?

Det er forbløffende hvor toxic dere fanboys er, og det er temmelig lange bein på den hesten dere sitter oppå også.

 

Du får nå feie får din egen dør også. Enten du er er FRPer eller ikke :p

Lenke til kommentar

 

Vell, jeg tror andelen førstegangskjøpere som velger Tesla er relativt lav. Hvilke merker de kommer fra er umulig å si noe om, men min personlige erfaring er at mange som kjøpte Tesla tidlig var folk som kom fra mellom til "luksusbil"-segmentet. Tenker da på de dyrere variantene av Audi etc.

Kjenner 1, som var litt vant til premium-bil og nå har tesla s eller x. Resten kom fra, "det får meg jo fra a til b?!"-toyota verden. Men 90% av de jeg kjenner som har tesla er ganske unge, dvs under 40 (mtp prisen på bilen).

Interessant. Omtrenr alle jeg kjenner under 40år som har kjøpt ny Tesla har dette som første nye bil de har kjøpt. Nesten alle jeg kjenner som kjører nykjøp elbil, har elbil som første nykjøpt bil.

 

Tror avgiftsfritakene gjør at folk klarer å rettferdiggjøre nybil kjøp, og spesielt med Tesla er at det itillegg hadde så syk akselerasjon og fikk ett slags status symbol at folk klarte å ta seg råd til dyrere bil.

 

Poenget er at jeg mistenker mange som ikke har mye erfaring med nybil kjøp, og kanskje ikke helt vet hva en kan forvente evt mangel på sammenligningsgrunnlag.

 

Ikke det at individets "fornøyd grad" ikke er gyldig, men hadde vært kjekt med dypere analyse av dataen.

Lenke til kommentar

Herregud. At folk er fornøyd med tesla er på tross av dårlig service, ikke fordi de har gitt folk en fantastisk opplevelse i Norge. De har laget noen fantastiske produkter, men at de har forbedret servicen betyr bare at de har gått fra "grusomt" til "veldig dårlig".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har hatt Ampera-e i to år og er meget fornøyd med bilen. Tror bestemt at de negative tilbakemeldingene ikke er relatert til selve bilen, men berg og dalbane situasjonen som kunde ved bestillingsprosessen og leveringssituasjonen som oppstod mellom Opel og GM. Hadde jeg opplevd det samme ville jeg også vært relativt grinete. Situasjoner er løst i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...