Niklasp Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 Men å faktisk kalle det en mannlig stemme får vi ikke lov til.Nå har Googles taleassistent fått norsk, mannlig stemme Lenke til kommentar
AR85 Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 Hadde vært fint om "ok google" på mobiler innstilt til norsk også snart ble tilgjengelig her i landet... 1 Lenke til kommentar
FLUDD Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 Hadde vært fint om "ok google" på mobiler innstilt til norsk også snart ble tilgjengelig her i landet... Det e vell tiljengelig, om man har en google home enhet tilknyttet sin konto. ble i alefall tiljengelig på min mors mobil (s8+) etter jeg satt opp en google home mini for henne. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 Mulig den blir slik som Suzuki har gjort det i sine biler etter hvert? Blir nok bråk fra en del folk da tipper jeg https://youtu.be/ZmghN0DbYys?t=245 Lenke til kommentar
Lars667 Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 Hadde vært fint om "ok google" på mobiler innstilt til norsk også snart ble tilgjengelig her i landet... Det e vell tiljengelig, om man har en google home enhet tilknyttet sin konto. ble i alefall tiljengelig på min mors mobil (s8+) etter jeg satt opp en google home mini for henne. Han mener sikkert at det ikke funker å si "ok google" direkte til mobilen hvis du har den satt opp med norsk språk hele veien. Rimelig tåpelig. Lenke til kommentar
AR85 Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 Hadde vært fint om "ok google" på mobiler innstilt til norsk også snart ble tilgjengelig her i landet... Det e vell tiljengelig, om man har en google home enhet tilknyttet sin konto. ble i alefall tiljengelig på min mors mobil (s8+) etter jeg satt opp en google home mini for henne. Han mener sikkert at det ikke funker å si "ok google" direkte til mobilen hvis du har den satt opp med norsk språk hele veien. Rimelig tåpelig. Korrekt. "Ok google" detection på norsk virker bare på home enheter, ikke på mobiler med assistant. Disse må stå til engelsk Lenke til kommentar
sosh82 Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 "Men å faktisk kalle det en mannlig stemme får vi ikke lov til." = toxic femininity Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 Jeg kan velge mellom mange farger av stemmer - på engelsk. La til norsk som språk(i tillegg til engelsk), men kan fortsatt bare velge engelske stemmer. Det lar seg ikke gjøre å fjerne et språk igjen heller, så jeg får ikke fjernet engelsk og kun ha norsk. Også savner jeg også å kunne låse opp mobilen med å si "ok Google" Lenke til kommentar
likferd Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 Det finnes ikke et menneske på planeten som blir støtt av å kalle en mannestemme en mannestemme, Google. Det eneste dere oppnår med denne .. selvskadingen er å bli kritisert fra alle sider. Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 Hadde vært fint om man kunne bruke et annet nøkkel ord en "Ok Google" heller spesielt utformede spørsmål som den kunne forstå eks "hvordan blir været i dag?" eller "hvor gammel er kongen"? slå på "Stranger things" man må ikke si Netflix? alle vet at den kun går på Netflix osv den bør bli mye smartere en det den er i dag! I dag virker den like utviklet som en unge på 4 år! Lenke til kommentar
AR85 Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Hadde vært fint om man kunne bruke et annet nøkkel ord en "Ok Google" heller spesielt utformede spørsmål som den kunne forstå eks "hvordan blir været i dag?" eller "hvor gammel er kongen"? slå på "Stranger things" man må ikke si Netflix? alle vet at den kun går på Netflix osv den bør bli mye smartere en det den er i dag! I dag virker den like utviklet som en unge på 4 år! Hører du ikke har en unge på 4 år... For de er nemlig MYE smartere Lenke til kommentar
Mann'75 Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Hadde vært fint om "ok google" på mobiler innstilt til norsk også snart ble tilgjengelig her i landet... Det har fungert siden vi fikk norsk assistent. Jeg ser det ikke fungerer når jeg nå er i browser, men har jeg skrivebordet fremme aktiverer jeg assistenten med hei Google og ok Google. Hvis det ikke fungerer hos deg, sjekk assistentinnstillingene dine Lenke til kommentar
Mann'75 Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Hadde vært fint om man kunne bruke et annet nøkkel ord en "Ok Google" heller spesielt utformede spørsmål som den kunne forstå eks "hvordan blir været i dag?" eller "hvor gammel er kongen"? slå på "Stranger things" man må ikke si Netflix? alle vet at den kun går på Netflix osv den bør bli mye smartere en det den er i dag! I dag virker den like utviklet som en unge på 4 år! Hører du ikke har en unge på 4 år... For de er nemlig MYE smartere Assistent er hvertfall den smarteste assistenten på markedet. Sønnen min har iPad fra skolen, og ba Siri om info om Nøtteskrika. Hun svarte med aksjekurser på et eller annet selskap ? Lenke til kommentar
Mann'75 Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 (endret) Hadde vært fint om man kunne bruke et annet nøkkel ord en "Ok Google" heller spesielt utformede spørsmål som den kunne forstå eks "hvordan blir været i dag?" eller "hvor gammel er kongen"? slå på "Stranger things" man må ikke si Netflix? alle vet at den kun går på Netflix osv den bør bli mye smartere en det den er i dag! I dag virker den like utviklet som en unge på 4 år! Da måtte assistenten lyttet til og analysert alt du sier hele tiden! Det hadde blitt populært ?. Man må aktivere assistenten før den samler data. Endret 29. september 2019 av kk75 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg