BertNaked Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Har forsøkt å fikse corollaen som plutselig ble dårlig. Symptomene var at den begynte å fuske noe ved kjøring, og at den nærmet seg kveldning ved lavere turtall. Så begynte den å bli vanskelig å starte, hvor den kimmet helt til den fikk noe liv, men ikke uten at jeg holdte gasspedalen i bunn, slik at den jobbet seg opp turtall. Da lukter det greit med bensin etter start. Sjekket pluggene og de er sotete, og en har olje på toppen og ned. Ingen av de er spesielt oljete ved åpningen nederst. Men mistenkte at oljen renner ned og skaper kluss. Åpnet toppdeksel og byttet pakningene mellom toppdeksel og pluggrørene, samt toppdekselpakning. Rengjorde pluggrørene, og da fungerte den bra en stund. Men er tilbake til start igjen nå. Hva kan det være? Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 17. september 2019 Forfatter Del Skrevet 17. september 2019 (endret) En annen ting var at pakningen til forseglingen over sylinderen helt til høyre var mer eller mindre brun, og mer morken. Så den har opplevd litt mer belastning tror jeg. Endret 17. september 2019 av BertNaked Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2019 Lekkasje i både spjeldhus og slangen mellom den og luftfilter er årsaken ifl. verksted. Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 4. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2019 (endret) Var på verksted. De sa det var spjeldhuset som ikke virket, samt dårlig slange fra spjeldhus til luftfilter. Byttet spjeldhuset i dag, og fungerte veldig bra i starten, men etter 20 min kjøring - så startet den ikke. Kima til batteriet døde på meg. Jeg skjønner ikke hva det kan være. Her er video av hvordan den er å starte. Dagens forsøk https://drive.google.com/file/d/1H_JPd80JswAt-7uktlXv8R9qJaxbg839/view?usp=sharing Endret 4. oktober 2019 av BertNaked Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 Høres ut som startmotoren er noe sliten og da den glipper helt på starten i videoen din. Hører også ut som motoren går veldig lett rundt, noe som kan tyde på dårlig kompresjon. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 (endret) Starteren glipper ikke. Du hører at den nesten starter og da kobler starteren ut. Synes det kunne høres ut som problemer med bensintrykket eller noe. Få sjekket trykket fra pumpa. Mulig du kan prøve å skru tenninga av og på flere ganger uten å prøve å starte for å få opp trykket. Hvis den etter det starter med en gang så vil jeg tippe det er bensinpumpa. Endret 6. oktober 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 6. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2019 Starteren er ny i fjor, da den var helt skutt. Den er jo helt fin den hører man også. Bensinpumpa har slått meg det også. Men det lukter godt med bensin frammi der når man prøver å dra den i gang. Skal ikke det være et tegn på at det er bensintilførsel? Skal teste ut tenningen i morgen etter jobb @sedsberg. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 Lukter du bensin har du en lekkasje. Det kan også være grunn til at du ikke har bensintrykk. Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 7. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2019 Ehehe. Nytt symptom. Nå er både batterilampa og bremselampa på konstant. Alt jeg gjorde var å ta av fordelerlokket for å kjenne på coilen etter bilen hadde kjørt seg litt. Jeg gråter Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 7. oktober 2019 Del Skrevet 7. oktober 2019 Jeg opplevde noe lignende i fjor høst på min bil. Det er riktig nok en 89 Mazda 323, men antar det er mye likt på biler fra denne perioden. I mitt tilfelle var det fordelerlokket som var ødelagt. Det var klumper med irr på kontaktene. Om du ikke allerede har gjort det, ville jeg forsøkt å bytte fordelerlokk og rotor og se om det hjelper. Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 7. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2019 (endret) Jeg opplevde noe lignende i fjor høst på min bil. Det er riktig nok en 89 Mazda 323, men antar det er mye likt på biler fra denne perioden. I mitt tilfelle var det fordelerlokket som var ødelagt. Det var klumper med irr på kontaktene. Om du ikke allerede har gjort det, ville jeg forsøkt å bytte fordelerlokk og rotor og se om det hjelper. Disse byttet jeg for to uker siden nå, da var lokket ganske oppbrukt ja Endret 7. oktober 2019 av BertNaked Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 15. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2019 Byttet fordeler, så nå starter den ganske jevnt. Men batterilys samt bremselys står på konstant. Hva? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 21. oktober 2019 Del Skrevet 21. oktober 2019 rotor?? eller hele fordeleren???. Angående varsellys. Sjekk at dynamo lader når motoren går. Mål spenning på batteriet når motoren går. Bør være mellom 13,5 og 14,5 når dynamoen lader.. hvis den viser lavere volt ville jeg ha sjekket volt på kabel som går fra dynamo til starter/batteri og målt den ved dynamoen. Ellers ville jeg sjekket at kablene er god skudd til og at jordingspunkter ikke er irret i hel. Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 21. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2019 (endret) Nei, byttet hele fordeleren nå. Var en fra en som har kjørt 120,000 og både rotor og lokk var ny på denne. Spenning på batteriet er 12,9 med motor av og 14.44 med motor gående. Om jeg setter på radio, langlys, varme på bakrute og vifte på full guffe, så går spennet ned og det begynner å "whine" fra dynamoen. Så skal sjekke om beltet er stramt nok - er ikke påfallende løs. Servoen har også begynt å bli veldig tung. Endret 21. oktober 2019 av BertNaked Lenke til kommentar
dopus Skrevet 22. oktober 2019 Del Skrevet 22. oktober 2019 Har du prøvd å koble fra plussen eller minusen på batteriet for å "Nulle/resette" ecu/hjernen?? Servoen er vel reimdrevet den også på en såpass gammel bil Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 22. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2019 Jada, batteriet har vært koblet av i flere døgn tom. Skal være reim på servoen. Må få sjekket strammingen de nærmeste dagene. Dette skjedde selvfølgelig midt oppi flytting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå