Gå til innhold

Canon A60 spm

Anbefalte innlegg

Tenkte akkurat å bestille meg et Canon A60. Ettersom jeg valgte å kjope meg et litt billigere kamera, så virker det som om Canon A60 gir mest "muligheter" for de pengene jeg har tenkt å bruke.

Men, jeg har noen spm. Jeg hadde tenkt å kjope til litt ekstra minne til den med en gang. Men hva slags minne? Er det noen forskjell på de forskjellige merkene? Tenkte bestille ett 128 mb kort, hvor mange bilder får plass på dette? Skal jeg kjope et 256 mb kort med en gang?

For jeg bestemmer meg helt for dette kamerat, er det noe jeg bor tenkte på? Finnes det noen andre kamerar som har forholdsvis mye instilligner? Til denne prisen? Dvs under 2000? Har aldri hatt et digitalkamera for, så jeg gleder meg skikkelig nå!

Kamerat koster rundt 1200 kr, og ett 128 mb kort koster rundt 350 kr. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okay, takk for infon om minnekortene. Skal se om de har noen av de merkene på shoppen jeg skal bestille fra.

Men hvor mange bilder får det plass på et 128 mb kort, med et 2 mpx kamera?

Skal bestille fra www.etronics.com

Det var billig ja...

I aller beste oppløsning og beste .jpg kvalitet, får du cirka 128 bilder på ett 128MB kort. Det er fordi du kan regne ca. en halv megabyte pr. megapixel i beste .jpg kvalitet (minst kompresjon... heter stort sett super fine eller lignende i kameraet). Varierer selvfølgelig litt fra kamera til kamera.

Og hvis mulig... velg kort fra Lexar, evt. Sandisk. Er vel de to beste minnekortprodusentene i verden.

Lenke til kommentar
Okay, takk for infon om minnekortene. Skal se om de har noen av de merkene på shoppen jeg skal bestille fra.

Men hvor mange bilder får det plass på et 128 mb kort, med et 2 mpx kamera?

Skal bestille fra www.etronics.com

Det var billig ja...

I aller beste oppløsning og beste .jpg kvalitet, får du cirka 128 bilder på ett 128MB kort. Det er fordi du kan regne ca. en halv megabyte pr. megapixel i beste .jpg kvalitet (minst kompresjon... heter stort sett super fine eller lignende i kameraet). Varierer selvfølgelig litt fra kamera til kamera.

Og hvis mulig... velg kort fra Lexar, evt. Sandisk. Er vel de to beste minnekortprodusentene i verden.

Tror de hadde Sandisk eller noe sånnt der.. Da kjøper jeg det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...