Gå til innhold

Radeon 8500 chat

labri

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke hvorfor det eneste som trengs å gjøre med et 8500LE er å voltmodde, så er det like bra som 8500. Hvorfor er de så mye billigere da?

Uanz - jeg kan ikke voltmodding, så er det noen lettere måte å gjøre det på. Hvor langt kommer man med powerstrip?

Kommer 8500-korta til å synke noe særlig i pris nå når GeF4 kommer for fullt? Jeg er utrolig utålmodig nå. Har drøyd kjøpet av skjermkort i 3 måneder. Og nå angrer jeg at jeg ikke kjøpte GeF3Ti200 i desember ja.......

vel vel...... Det blir kanskje et Hercules FDX(?) LE kort. Det koster jo kun ca 1800 kroner. Og hvis dette er det samme som ATI 8500Le så er vel det bra eller?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke kjøpt de korta. De går på 250/250 og kan kun klokkes opp til 275/275.

Det kommer nå om ca 2-3uker ett nytt radeon kort, dvs det er 8500 le men ett XL kort, trur det var det ja. Dette korte går på 300/300 og har mulighet for enda høyere overklokking. Dette korte er mye raskere en GI500 og blir derfor det beste til denne prisen. GI4 TI serien er selvfølgelig bedre.

Jeg er som deg, venter å venter til ett supert tilbud dukker opp, men det kommer hele tiden noe nytt så det gode tilbude kan aldri bli bra.. :smile:

Men vent 2-3uker til og sjekk http://www.topline.no de får korte først.

Lenke til kommentar

Jeg var i dag hos topline og kjøpte ett Radeon 8500 275/275 le!

Le er egentlig 250/250 men altså ikke topline sine kort. Hercules kjører med 250/250 så du velger jo selv. Hva ville du tatt utav G3 Ti200 eller TI500 hvis de begge kosta like mye?

Tenk så det samme med topline sine kort og hercules sine kort

Men husk, ett radeon 8500 er ett radeon 8500 uansett hvor du kjøper det eller hva det heter, kun klokke frekvensen som er forskjellig

Lenke til kommentar

Jeg leste her på forumet en som spekulerte i om korta på topline er overklokka.

Uanz så er jeg litt skeptisk til Topline. Har lest så mye dritt om den butikken. Får faktisk mer lyst til å kjøpe LE på quad.no til 2400 kr og heller klokke opp en del. Men jeg lurer jo fælt på hvorfor Hercules korta er så billige. 1800 kroner!!! jaja

Lenke til kommentar

Jeg har selv kjøt korte fra topline, dette er en veldig bra butikk. Han som sa at topline hadde overklokka kort må jo være helt fjern i hue!

Hvordan klarer jeg å kjøre korte i 300/300? det er ikke mulig med hercules sine kort. Topline har kjøpt inn radeon kort av typen exalibur. Det er ett tysk produsert kort som har klokke frekvens på 275/275.

Dessutten har topline fått bekreftet fra ATI om at exalibur korta faktigst er 275/275 standard.

Mange trudde dette måtte være tull ettersom ingen har hørt om det. Grunnen var at det kun var 3stykker i ati som viste om dette. Jeg kjøpte også ett daytona kort hos topline som gikk som fan, de har bra service og er seriøse. Snakke med skjefen i går en hyggelig kar. Husk man kan ringe å spørre om korte er på lager før man bestiller. Hvis korte ikke er på lager på topline gå utifra de opplysninger de får fra leverandør. Hvis de sier 2uker men så forandrer det til 4uker er det da topline sin feil? Nei det er det nok ikke. Du kan vente en liten stund 1-2uker da kommer Hardware.no med en test av nettopp exalibur korte fra topline.

Lenke til kommentar

ATI skal visstnok snart lansere 8500XT med 128 DDR RAM og klokket til 300MHz.

Det skulle bli lansert under Cebit. Men så vidt jeg har sett, har de ikke gjort det.

Ellers kan dere jo sjekke denne linken:

http://www.hardware.no/nyheter/jan02/ati_8500xt.html

Lurer også endel på hvilket kort jeg skal kjøpe, ettersom R300 (eller R250) ser ut til å drøye...

Det er jo allikevel ikke så stor forskjell i fps fra 250 til 275....bare noen få prosent. Er det verdt det??

Lenke til kommentar

mitt kort kjører i 300/300 helt stabilt, samme som XT utgaven.. 250/250 le hercules klarer kanskje 275/275 men det er max.. Tipper jeg har enda litt mer å gå på med korte fra topline. Er det verd det?

50/50 mer for 300kr,, du velger

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-07 11:49, enurs skrev:

mitt kort kjører i 300/300 helt stabilt, samme som XT utgaven.. 250/250 le hercules klarer kanskje 275/275 men det er max.. Tipper jeg har enda litt mer å gå på med korte fra topline. Er det verd det?

50/50 mer for 300kr,, du velger

Forskjellen er ikke 50/50, den er 25/25. Og det er vel ingen som vet hva Hercules kortet kan klokkes til siden det ikke er kommet til Norge ennå..

Lenke til kommentar

enurs: Hva bruker du for å klokke kortet ditt?

Vet du hvor jeg kan finne hjemmesiden til Excalibur?

Jeg har også dette kortet fra Topline, bruker Powerstrip og klarer max 283/290 før 3DMark 2001 begynner å klikke. Har prøvd Radeonator også, men det funker ikke no særlig bra...

[ Denne Melding var redigert av: RillaNon på 2002-03-07 13:13 ]

Lenke til kommentar

Man kan vel lese tester som er gjort rundt om kring..

ett 250/250 kort kan kun kjøres på 275/275 uten bytting av vifte. Da snakker jeg 100% stabilt. Dette er ikke mine ord men tatt fra alle de som har testet kortene rundt om kring i verden.

Le kort er ikke så veldig bra, club3 er enda dåligere mens de nye XT kortene er bedre en retail.

Topline sine kort er samme som retail kortet bare produsert av en annen slik at det må stemples le.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-07 13:12, enurs skrev:

Man kan vel lese tester som er gjort rundt om kring..

ett 250/250 kort kan kun kjøres på 275/275 uten bytting av vifte. Da snakker jeg 100% stabilt. Dette er ikke mine ord men tatt fra alle de som har testet kortene rundt om kring i verden.

Le kort er ikke så veldig bra, club3 er enda dåligere mens de nye XT kortene er bedre en retail.

Topline sine kort er samme som retail kortet bare produsert av en annen slik at det må stemples le.

Det jeg reagerer på er at du skriver at forskjellen er 50/50, men det er når ett av kortene er overklokket (ditt) og det andre kjører på standard-hastiget (Hercules).

Når du sammenligner hastighet på to kort så må enten begge være overklokket eller ingen av dem. Ganske logisk, eller hva?

Lenke til kommentar

Kjøpte et LE kort hos Quad - viste seg å være et LELE kort, altså klokket til 230/230 men det spiller egentlig ikke noen rolle. Kjernen er den samme og ram'en var på 3.6ns. Sagde opp en gammel Pentium kjøleribbe og etter litt våtsliping, lynlim og termisk pasta hadde jeg 8 stk perfekte ramsinker. Fant fram 1 stk HB-blyant og multimeter og vips var jeg oppe på 1.8 vcore og 3.8 mem. Kortet kjører nå pent og stabilt på 300/330. Skal skaffe meg noe bedre kjøling for kjernen men da burde jeg kunne komme enda litt høyere :grin: Mao: Anbefales! (ikke var det mye arbeid heller)

PS! Jeg har flash'et om til en egen o/k-bios og bruker rage3dtweak til finjustering.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-07 14:10, superdigg skrev:

Kjøpte et LE kort hos Quad - viste seg å være et LELE kort, altså klokket til 230/230 men det spiller egentlig ikke noen rolle. Kjernen er den samme og ram'en var på 3.6ns. Sagde opp en gammel Pentium kjøleribbe og etter litt våtsliping, lynlim og termisk pasta hadde jeg 8 stk perfekte ramsinker. Fant fram 1 stk HB-blyant og multimeter og vips var jeg oppe på 1.8 vcore og 3.8 mem. Kortet kjører nå pent og stabilt på 300/330. Skal skaffe meg noe bedre kjøling for kjernen men da burde jeg kunne komme enda litt høyere
:grin:
Mao: Anbefales! (ikke var det mye arbeid heller)

PS! Jeg har flash'et om til en egen o/k-bios og bruker rage3dtweak til finjustering.

jeg tror du har peiling.... :wink:

Hva er din input i saken? Orginal ATI LE 250/250 2400 kroner, Excalibur 275/275 2400 kr (topline), eller vente på Hercules LE 250/250 1800 kroner.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-08 12:12, sfougner skrev:

Jeg ville gått for: Excalibur 275/275 2400 kr (topline), har hørt at dette er like bra som ATI 8500 275/275.

er det ikke litt sleipt av Topline og linke til Hardware.no's test på ATI's originale LE-kort? Det var til og med Quad.no som lånte ut kortet, uten at det er det vesentlige her.....

Jeg takler ikke dilemmaet. Jeg er psykisk nedbrutt!!!

Lenke til kommentar

Nei, Å linke til en norsk test er veldig bra. Mer lett å forstå en engelske tester. De gir jo bare ut en link til en test av ett radeon kort, topline sitt kort er jo enda bedre!

Ville vært dumt av topline hvis de hadde lagt ut en link til ett bedre kort en de selv solgte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...