ChrisJon Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Hei! Min opel vectra c går normalt når den er kald, så fort den blir varm så ser det ut så biln tar fyr.. Ryker hvitt og blått over alt!.. Så stopper jeg bilen og starter, da går den normalt litt, så begynner den å ryke igjen.. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Hvilken utetemperatur er det dette skjer i? Lenke til kommentar
ChrisJon Skrevet 17. september 2019 Forfatter Del Skrevet 17. september 2019 Hvilken utetemperatur er det dette skjer i? Alt mellom 4 og 15 grader Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Hvitt og blått er fort toppakninga det. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Kan høres ut som toppakning ja. Men alt etter motor. Eneste sikre metode for å finne feilen er å få den inn til noen som kan foreta feilsøk. Lenke til kommentar
ChrisJon Skrevet 17. september 2019 Forfatter Del Skrevet 17. september 2019 Stoppa ved en mekaniker nå mens det røk, og han var nesten brennsikker på at det var dieselvarmern som prøver å brenne seg ren. Takn for tilbakemelding! Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Ja, det var derfor jeg spurte om utetemperatur, men tenkte at 15 grader er noe høyt for at den skal virke. Om det er varmeren som tøyser så skal du se at eksosen kommer ut fra et rør midt under bilen, et lite stykke bak torpedovegg/frontruten, og ikke ut eksosrøret bak på bilen. Lenke til kommentar
ChrisJon Skrevet 17. september 2019 Forfatter Del Skrevet 17. september 2019 Ja, det var derfor jeg spurte om utetemperatur, men tenkte at 15 grader er noe høyt for at den skal virke. Om det er varmeren som tøyser så skal du se at eksosen kommer ut fra et rør midt under bilen, et lite stykke bak torpedovegg/frontruten, og ikke ut eksosrøret bak på bilen. Ja eksosen kommer ut bak torpedoveggen, helt korrekt! Trekker også veldig inn i bilen hehe.. Dama ble meget redd, hun trodde bilen tok fyr, så hun stoppa bilen, tok med seg ungen å gikk ? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Ahh, ja men da er du sikker at det er den. Du kan få den utkoblet permanent (enkleste løsning), eller du kan få den reparert/byttet. Du må ikke ha denne varmeren i funksjon, men den kan være grei på de kalde dagene. At de ryker som dette er et nokså kjent fenomen, og ser mye mer dramatisk ut enn det egentlig er. Det er ingen eller svært liten fare for at den skal kunne gjøre noe skade, annet enn at det lukter død og begravelse av selve røyken.. Lenke til kommentar
ChrisJon Skrevet 17. september 2019 Forfatter Del Skrevet 17. september 2019 Ahh, ja men da er du sikker at det er den. Du kan få den utkoblet permanent (enkleste løsning), eller du kan få den reparert/byttet. Du må ikke ha denne varmeren i funksjon, men den kan være grei på de kalde dagene. At de ryker som dette er et nokså kjent fenomen, og ser mye mer dramatisk ut enn det egentlig er. Det er ingen eller svært liten fare for at den skal kunne gjøre noe skade, annet enn at det lukter død og begravelse av selve røyken.. Ja det lukter heeelt jævlig! Vet du hvordan jeg kan koble den ut? Må jeg ha den i koblet eller fikset før eu? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Denne trenger du ikke ha i funksjon i forhold til en EU. Det er heller ikke slik at den må virke når den står der. Det er en multiplugg på selve varmeren som kan draes ut, eller du kan få den programmert ut med hjelp av en PC/"kodeleser", men ikke alle kodelesere finner denne enheten, godt mulig du må til et Opel-verksted for å få de til å programmere den bort. Får du / noen tak i selve multipluggen er det helt greit, vil ikke lage problemer på noe vis, ei heller feilmelding på displayet i bilen. Lenke til kommentar
ChrisJon Skrevet 17. september 2019 Forfatter Del Skrevet 17. september 2019 Denne trenger du ikke ha i funksjon i forhold til en EU. Det er heller ikke slik at den må virke når den står der. Det er en multiplugg på selve varmeren som kan draes ut, eller du kan få den programmert ut med hjelp av en PC/"kodeleser", men ikke alle kodelesere finner denne enheten, godt mulig du må til et Opel-verksted for å få de til å programmere den bort. Får du / noen tak i selve multipluggen er det helt greit, vil ikke lage problemer på noe vis, ei heller feilmelding på displayet i bilen. Takk for det Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Mange som ikke vet at de har en slik varmer. Varmeren bør ikke få gå mindre enn 15 minutter. Den bruker gjerne 5 minutter på å starte opp også. Har du mye småkjøring, så er det ikke vits i å bruke 3-4 tusen kr på å overhale den siden det samme vil skje igjen etter noen mnd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå