AnonymDiskusjon Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Hei, Kort historie: Våknet i natt 03:30 av at magen min var helt kaos. Det var ubehagelig å ligge på alle mulige måter, og jeg gikk sikkert ti ganger på do i løpet av natten og morgenen. Det jeg spiste i går var en to skiver til frokost, to pizzastykker til lunsj, en baguett deretter og litt potetgull og øl på kvelden. Siden det hadde gått en del tid mellom maten og til magen gikk i clinch, så tenkte jeg det var litt unødvendig å prøve, men endte opp med å prøve å gulpe/kaste opp litt. Stort sett bare spytt og sånn halv-oppkast, men etter en liten stund var det en hvit avlang bit som skilte seg fra alt annet. Egentlig tenker jeg det sannsynligvis bare er noe fucka greier fra magen, men jeg syntes det var rart at det 'kun' var dette jeg fikk opp. Kan det være en slags bendelorm? Bilde ligger vedlagt. Tusen takk for alle svar. Har tidligere hatt litt magetrøbbel jeg har tatt opp med legen, men alt virker til å være greit utenom når ting virkelig fucker seg opp. Anonymous poster hash: a3a2a...c38 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. september 2019 Forfatter Del Skrevet 17. september 2019 Hm, virker som filene ikke ble lastet opp eller noe. Vedlagt ligger URL til bilder: https://imgur.com/a/sPpwS5d Anonymous poster hash: 63a0c...164 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 (endret) Hvor kjøpte du baguetten og hva inneholdt den? Jeg har ikke fått det bekreftet, men jeg mener jeg har hatt spolorm før. Den typen som utvikler seg fra tarmsystem, til lunger, til mage, til spiserør, og ned til tarmsystemet igjen. Jeg spiste mye indre- og ytrefilét av svin den tiden, og dog jeg har god vane for å steike kjøttet godt, så kan det jo hende man er uheldig. Hvis du har fått dette, så vil du etter min erfaring bli ekstra tungpustet, og du vil hoste opp disse over tid, omtrent daglig. Jeg opplevde derimot ikke magetrøbbel som du har. Men det kan være individuelt. Jeg kjøpte piller mot småmark/barnemark, som også kan brukes mot spolorm og annen innvollsorm, og tok en full kur. Det vil si én full kur over ca 2 uker, og en slik kur til om 3 måneder. Jeg opplevde at dette hjalp veldig på generell form. Nå har jeg prøvd å gjøre det til en fast rutine å ta en slik kur minst én gang i året. Du kan velge å gå til fastlege for å få noen svar, og kanskje ta med det som kom ut av kroppen din. Eller kjøpe de pillene apoteket har, i mellomtiden mens du venter på fastlegetimen. Så er det så klart også hensiktsmessig å se an formen i magen og generelt over de neste dagene. Endret 22. september 2019 av Taurean 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. september 2019 Forfatter Del Skrevet 18. september 2019 Hvor kjøpte du baguetten og hva inneholdt den? Jeg har ikke fått det bekreftet, men jeg mener jeg har hatt spolorm før. Den typen som utvikler seg fra mageregion, til lunger, til mage, til spiserør, og ned til mageregion igjen. Jeg spiste mye indre- og ytrefilét av svin den tiden, og dog jeg har god vane for å steike kjøttet godt, så kan det jo hende man er uheldig. Hvis du har fått dette, så vil du etter min erfaring bli ekstra tungpustet, og du vil hoste opp disse over tid, omtrent daglig. Jeg opplevde derimot ikke magetrøbbel som du har. Men det kan være individuelt. Jeg kjøpte piller mot småmark/barnemark, som også kan brukes mot spolorm og annen innvollsorm, og tok en full kur. Det vil si én full kur over ca 2 uker, og en slik kur til om 3 måneder. Jeg opplevde at dette hjalp veldig på generell form. Nå har jeg prøvd å gjøre det til en fast rutine å ta en slik kur minst én gang i året. Du kan velge å gå til fastlege for å få noen svar, og kanskje ta med det som kom ut av kroppen din. Eller kjøpe de pillene apoteket har, i mellomtiden mens du venter på fastlegetimen. Så er det så klart også hensiktsmessig å se an formen i magen og generelt over de neste dagene. Fikk baguetten på en stand, jeg tror det sannsynligvis er den som har bidratt til selve magesyken. Inneholdt skinke og salat utifra det jeg så. Veldig interessant at du nevner tungpust. Jeg har hatt litt trøbbel med tungpust i en tid. Hovedhypotesen har vært at det har vært kaffe og kosthold som har bidratt til dårlig avføring og tung pust over tid. Legen har sagt det skyldes stress, men feedbacken din gir hvertfall muligheter for andre ting. Jeg har derimot aldri 'hostet opp' noe over tid, kan du fortelle litt mer om dette? Jeg har nettopp vært hos fastlegen og diskutert tungpust i forbindelse med stress, tatt litt generelle undersøkelser og slikt. Jeg skal trolig innkalle til ny legetime. Hvordan begynner man en slik 'kur'? Hva skiller dette fra det man får på apoteket reseptfritt? Anonymous poster hash: 63a0c...164 Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 Jeg kan ingenting om slikt, men om man titter på avføringen sin, bør man ikke innimellom kunne se ormer, om man har slikt? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 (endret) Fikk baguetten på en stand, jeg tror det sannsynligvis er den som har bidratt til selve magesyken. Inneholdt skinke og salat utifra det jeg så. Veldig interessant at du nevner tungpust. Jeg har hatt litt trøbbel med tungpust i en tid. Hovedhypotesen har vært at det har vært kaffe og kosthold som har bidratt til dårlig avføring og tung pust over tid. Legen har sagt det skyldes stress, men feedbacken din gir hvertfall muligheter for andre ting. Jeg har derimot aldri 'hostet opp' noe over tid, kan du fortelle litt mer om dette? Jeg har nettopp vært hos fastlegen og diskutert tungpust i forbindelse med stress, tatt litt generelle undersøkelser og slikt. Jeg skal trolig innkalle til ny legetime. Hvordan begynner man en slik 'kur'? Hva skiller dette fra det man får på apoteket reseptfritt? Anonymous poster hash: 63a0c...164 Ja det var ingen behagelig affære. Det var som om det var noe i halsen, et hår eller noe, så fikk jeg hosteanfall og hostet og harket dem opp. Fikk helt noia. Men de bevegde seg ikke. Men de hadde konsistens som en tykk gummistrikk, så jeg tviler på at det var slim også. Ja, du får dem reseptfritt. Husker ikke navnet. Bare les bruksanvisning. To piller to ganger om dagen i tre dager, gjentas en gang om en uke, og så om tre måneder igjen eller noe i den duren. Ingen alkohol. Jeg nevnte det for fastlegen men fikk ikke gehør. Jeg var også i dårlig fysisk form da, og på mitt tyngste, -og- det var vinter, så det bidro nok også. Men jeg merket at pusten ble bedre etter endt kur. Pillene er visst litt hard mot magen, men jeg merket ikke mye til det. Drogin: Jeg så ikke noe til det. Endret 18. september 2019 av Taurean Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 (endret) Ser ikke ut som en orm. Har du den enda TS? Kan du skylle den og legge den på papir eller håndkle?Avføringsprøve burde du absolutt avlegge. Det er ikke kos but it has to be done. Edit: Håper at du viser disse bildene til legen din også TS. Endret 20. september 2019 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå