Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hengsel til lufteluke - for enkel tilgang til strøm

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal montere en strømkontakt bak en lufteluke i boden for enklere tilgang til strøm, har noen tips til hvilke type hengsler jeg burde kjøpe? 

Det optimale er om luken kan stå oppe via en stang eller lignende mens strøm er tilkoblet. Luken er kanskje 10-20cm bred

NOELaZW.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal montere en strømkontakt bak en lufteluke i boden for enklere tilgang til strøm, har noen tips til hvilke type hengsler jeg burde kjøpe? 

Det optimale er om luken kan stå oppe via en stang eller lignende mens strøm er tilkoblet. Luken er kanskje 10-20cm bred

Hva med å kjøpe en ventilatorventil/luke?

Klaffen inni borer du flere hull i slik at det er gjennomlufting også når klaffen er igjen.

Da er det enkelt å legge ledning ut av åpningen i bunn. Du slipper å mekke med "rare hengselløsninger" og det holder seg i all vær og vind.

Eksempel (kvalitet lønner seg) https://megaflis.no/ventilatorventil-m-kappe-og-spjeld-6x6-o150.html

Stormkappe kan også være en ide?

Jeg tar utgangspunkt i at det er vanlig skjøteledning med en vanlig kontaktstikk som skal igjennom luken. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Spent på om trådstarter gir et hint om hva som blir løsningen til slutt.

haha løsningen hittil må jeg innrømme har vært så simpelt som å skru opp luken og slenge ledningen ut, det er 4 skruer hver gang (ikke at det trengs ofte). Jeg har fortsatt troen på å få til noe enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...