Niklasp Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Her bruker Oslo-beboere mest elsparkesykkel for å komme seg frem Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Er det et et nødvendig transportbehov som fylles om den mest populære turen er noen hundre meter? Lenke til kommentar
NBT Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 mhhh leste nettopp at en by måte fiske over 200 av dem ut av en elv ..... Veldig miljøvennlig right? Lenke til kommentar
aomt Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 mhhh leste nettopp at en by måte fiske over 200 av dem ut av en elv ..... Veldig miljøvennlig right?) Elsparksykkel (utleie) er noe av det verste som finst. Mtp produksjon, null reparasjon/gjennbruk, mye av de i elva + at flere varebiler kjører rundt og plukker/setter de ut for å ladde/omlassere de. Total forurensning er ekstrem. Om ein kjøper elsprk, så er det noe helt anna. 1 Lenke til kommentar
ejo Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 (endret) Elsparksykkel (utleie) er noe av det verste som finst. Mtp produksjon, null reparasjon/gjennbruk, mye av de i elva + at flere varebiler kjører rundt og plukker/setter de ut for å ladde/omlassere de. Total forurensning er ekstrem. Om ein kjøper elsprk, så er det noe helt anna. Til påstanden om null reparasjon/gjennbruk så er det ikke riktig. Den aktøren av aktørene i Oslo jeg kjenner best til reparerer i størrelsesorden 100-200 sparkesykler per døgn alle typer service inkludert. Endret 18. september 2019 av ejo Lenke til kommentar
8igby Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 Kjenner noen til hvilket tilbud Entur har med disse aktørene? Går det an å leie sparkesykkel direkte igjennom entur-appen? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 Kjenner noen til hvilket tilbud Entur har med disse aktørene? Går det an å leie sparkesykkel direkte igjennom entur-appen? Nei. De bruker bare APIene for å vise hvor de er, og noen av selskapene har ikke åpne APIer. Lenke til kommentar
Arildmar Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 mhhh leste nettopp at en by måte fiske over 200 av dem ut av en elv ..... Veldig miljøvennlig right? Hei. Har du en link til denne artikkelen? Lenke til kommentar
AlexOdegaard Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 mhhh leste nettopp at en by måte fiske over 200 av dem ut av en elv ..... Veldig miljøvennlig right? Hei. Har du en link til denne artikkelen? https://www.nrk.no/video/PS*15272266-81db-4262-8f9f-c6abeceeb5fe Lenke til kommentar
startelver Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 (endret) Senest i går så jeg 2 ungdommer på samme brettet, den ene gutten var knapt 12 år, dundrende nedover Prinsensgate i Oslo midt i gata mellom trikker og store kjøretøy! Jeg venter bare på den første dødsulykken så vi kan få dette forbudt i traffikerte områder. Kommunene har et ansvar men gidder ikke gjøre noe før de alvorlige ulykkene kommer. Da kan man heller lage flere sykkelveier så kan de elektriske scooterne brukes der isteden. Endret 19. september 2019 av startelver Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 Senest i går så jeg 2 ungdommer på samme brettet, den ene gutten var knapt 12 år, dundrende nedover Prinsensgate i Oslo midt i gata mellom trikker og store kjøretøy! Jepp, dette er gjerne unger som ikke får lov til å sykle i trafikken der de bor, men når de er alene i sentrum kan de selv leie sparkesykler. Bra de kjører i veien da, i det minste, så de ikke er i veien for folk på fortauet. Lenke til kommentar
startelver Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 (endret) Jepp, dette er gjerne unger som ikke får lov til å sykle i trafikken der de bor, men når de er alene i sentrum kan de selv leie sparkesykler. Bra de kjører i veien da, i det minste, så de ikke er i veien for folk på fortauet. Dette gjør det jo enda verre. Alle barn med en smartphone og tilgang til bankkort/vipps , kan leie seg hva de vil med et tastetrykk. Hvem er det som passer på at aldersgrensen følges, det finnes jo ikke politi i gatene lenger og de private utleieselskapene gnir seg i hendene over høyere omsetningstall. Ingen tar ansvar før det skjer en alvorlig ulykke, Det ser ut som et sirkus i sentrumsgatene med alle rullende el-kjøretøy. "Back to the future", greit nok med nye gadgets i 2019 men virker som det ikke er noen kontroll. Endret 20. september 2019 av startelver Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Bah, dette har blitt integrert i bybildet på få måneder. Snart forsvinner de for vinteren, og så får vi en del "Nå er de tilbake!" artikler neste april, og så er alt normalisert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå