NTB - digi Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Rapport: Nordmenn betaler mest kontantløst i verden Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Er kontaktslaus betaling og bruk av mobiltelefon til transaksjonar ein separat kategori frå kontantlaus betaling? Er tyskland særdeles dårlege på kontaktlaus betaling? Her må eg ha hjelp til å forstå korleis det heng saman at vi i norge tydelegvis brukar kontaktlaus betaling sju gongar oftare enn tyskland, men at vi samtidig ligg langt bak i bruk av kontaktlaus betaling? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 (endret) Er kontaktslaus betaling og bruk av mobiltelefon til transaksjonar ein separat kategori frå kontantlaus betaling? Er tyskland særdeles dårlege på kontaktlaus betaling? Her må eg ha hjelp til å forstå korleis det heng saman at vi i norge tydelegvis brukar kontaktlaus betaling sju gongar oftare enn tyskland, men at vi samtidig ligg langt bak i bruk av kontaktlaus betaling? Det var nok litt "gjemt", men forskjellen er "kontaNtløs" og "kontaKtløs" Kontantløs = uten kontanter / fysiske penger. Eg med chip på kredittkortet / bankkortet. Kontaktløs = uten kontakt, altså med eg. mobil eller kontaktløs betaling på kredittkortet/bankkortet All kontaktløs betaling er kontantløs, men ikke all kontantløs er kontaktløs (altså vanlig chip på bankkort er kontantløs men ikke kontaktløs) Og ja, de er forferdelig dårlig til å ta kort i Tyskland og generelt sett mellomeuropa. Det som nok er cluet er at mange steder i mellomeuropa, spesielt kantiner og andre steder hvor det skal "gå raskt", kun tar imot kontaKtløs betaling når det er kontaNtløs. Det vil si: Enten kontaktløs kontantløs, eller kontanter. Chip på kort er ikke akseptert. Endret 17. september 2019 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
dopus Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 (endret) delete, leste kontaktløs og ikke kontantløs. Endret 17. september 2019 av dopus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå