oophus Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 https://www.youtube.com/watch?v=TWVNPHU1MWk Den har lokk..... Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Nærme seg hva da, el-sykkel? Nei, da begynner det å nærme seg en pris man kan forsvare. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 (endret) Den ladeluken der kommer til å bli katastrofe med mindre man parkerer i garasje. Greit nok at kanskje selve hullene i ladekontakten dekkes av et lokk, men alle sprekker, kriker og kroker vil bli fylt med snø som pakker seg til is over tid. Vann vil trenge ned langs pluggen og gjøre at den fryser fast når ladingen stopper og varmeutviklingen avtar. Hyundai, som har gått for en løsning som ligner litt på Leaf, men som ikke har et lokk som kan dekke delvis over, sliter voldsomt. https://www.hyundai.no/magasinet/hyundai-loser-ladelukeproblematikk/?fbclid=IwAR3rR2CHifmcjGG10hikEM-LQroNWtA_9YpsymvfGm-ElskdxYQdeZS04Yc På Hondaen er det mye mye verre med en nesten helt vertikal inngang til lading. Honda kommer vel med et lite telt man må sette over ladeporten ved nedbør. Og de vil tjene gode penger på bytte av ladeporter på relativt nye biler. Endret 17. september 2019 av mistercartman Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Bilen ser artig nok ut den, men rekkevidden var ikke mye å skryte av i 2019. Og alle disse skjermene, spesielt speilene, virker ikke akkurat som et sjakktrekk. Men prisen var ikke helt avskrekkende, gitt at den hadde hatt 100 km ekstra rekkevidde Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Ser ikke helt denne bli en storselger. Det er sikkert noen som er villig til å ofre litt rekkevidde i en billig bybil, men her virker det som du ofrer rekkevidde uten å spare noe på det. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Ser ikke helt denne bli en storselger. Det er sikkert noen som er villig til å ofre litt rekkevidde i en billig bybil, men her virker det som du ofrer rekkevidde uten å spare noe på det. Den kommer garantert til å bli en storselger. Dette er en bybil. Rekkevidde er uinteressant for det formålet bilen er designet for. 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 Den ladeluken der kommer til å bli katastrofe med mindre man parkerer i garasje. Greit nok at kanskje selve hullene i ladekontakten dekkes av et lokk, men alle sprekker, kriker og kroker vil bli fylt med snø som pakker seg til is over tid. Vann vil trenge ned langs pluggen og gjøre at den fryser fast når ladingen stopper og varmeutviklingen avtar. Hyundai, som har gått for en løsning som ligner litt på Leaf, men som ikke har et lokk som kan dekke delvis over, sliter voldsomt. https://www.hyundai.no/magasinet/hyundai-loser-ladelukeproblematikk/?fbclid=IwAR3rR2CHifmcjGG10hikEM-LQroNWtA_9YpsymvfGm-ElskdxYQdeZS04Yc På Hondaen er det mye mye verre med en nesten helt vertikal inngang til lading. Honda kommer vel med et lite telt man må sette over ladeporten ved nedbør. Og de vil tjene gode penger på bytte av ladeporter på relativt nye biler. Det er ikke sikkert det er rundt selve ladingen at problemet blir, eller morgenen når man skal dra. Problemet kommer nå man ikke får lukket luken i kulden, og må kjøre med den åpen på der verste slafse dagene. Sliter på de kaldeste dagene å få lukket luken på min eGolf, men den sitter bak på siden. Ser en del Kia Soul og hybrid VW/Audi som kjører med luken åpen som sitter i front. De billigste har flapp på DC inntaket men ikke på Type 2 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 (endret) Nei, da begynner det å nærme seg en pris man kan forsvare. Åja, du appellerer til allmuen? Elbiler meget populære, med stadig økende salg, til opplysning. https://elbil.no/elbilstatistikk/elbilsalg Ingenting galt med sykkel, lønnsomt, sunt, bedre for miljøet, osv. … Det at bilen er utviklet for norske forhold - tja, holder påstanden stikk? Tja, den går i våre fartsgrenser, den er liten på små veier, den er elektrisk og billigere enn Tesla, rekkevidde for statistisk bruk, ikke angst, bra kjøreegenskaper (i test), topp design, både teknologi og rent klassisk snitt. Norsk inni, tysk utenpå og ellers snill Japansk design og formodentlig kvalitet, hva skulle man ha å utsette? Jeg synes det er litt plast-ekko fra rattet, ala interiøret på Leaf. Endret 18. september 2019 av Spetsnaz Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 Åja, du appellerer til allmuen? Elbiler meget populære, med stadig økende salg, til opplysning. https://elbil.no/elbilstatistikk/elbilsalg Ingenting galt med sykkel, lønnsomt, sunt, bedre for miljøet, osv. Ja, for du tenker denne bilen er for "eliten" og businessmenn? Du har nok rett. Og du må bare bruke sykkel ja, jeg holder meg bil. Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 Den kommer garantert til å bli en storselger. Dette er en bybil. Rekkevidde er uinteressant for det formålet bilen er designet for. Ikke enig i at rekkevidde er helt uinteressant for en bybil selv om det selvsagt ikke er det viktigste, men når de kutter kostnader ved å ha lite batteri burde jo det gjenspeiles i prisen til kunden. Denne bilen virker rett og slett litt dyr. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 Ikke enig i at rekkevidde er helt uinteressant for en bybil selv om det selvsagt ikke er det viktigste, men når de kutter kostnader ved å ha lite batteri burde jo det gjenspeiles i prisen til kunden. Denne bilen virker rett og slett litt dyr. Det syntes ikke jeg om man sammenligner bilene, og ser på interiørforskjeller dem i mellom. Så klart, man kan få mer rekkevidde per krone, men er det virkelig der trykket ligger for alle? Ser man kun på kr per km rekkevidde, når man uansett vet behovet sitt? Denne vil da tilby endel mer "luksus" om man sammenligner med biler i eUp klassen f.eks. Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 Det syntes ikke jeg om man sammenligner bilene, og ser på interiørforskjeller dem i mellom. Så klart, man kan få mer rekkevidde per krone, men er det virkelig der trykket ligger for alle? Ser man kun på kr per km rekkevidde, når man uansett vet behovet sitt? Denne vil da tilby endel mer "luksus" om man sammenligner med biler i eUp klassen f.eks. Men hvor mye luksus trenger man i en bybil? Jeg ser ikke helt at veldig mange ønsker å betale 60 000kr mer og ha litt kortere rekkevidde kun for å få litt mer fancy interiør og Honda-merke i grillen. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 Men hvor mye luksus trenger man i en bybil? Jeg ser ikke helt at veldig mange ønsker å betale 60 000kr mer og ha litt kortere rekkevidde kun for å få litt mer fancy interiør og Honda-merke i grillen. Spør du meg, eller alle menneskene som ønsker en bil? Jeg håper du er klar over at det er umulig for meg å svare på dette, da jeg ikke har innsikt i behovene til alle menneskene på jorden? Det eneste jeg vet, som man kan hente av å observere andre, er at biler kjøpes i uante former og fasonger, med en haug forskjellige typer behov og komfort. Vi hadde ikke hatt sportsbiler, og andre merker som Bentley og Rolls-Roys om "luksus" ikke var en vare som ble kjøpt. Om du ikke forstår at enkelte kan finne på å bruke 60,000 kr for mer luksus, så blir du kanskje gal av å tenke på at folk gjerne betaler millioner for mer luksus enn andre? Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 Spør du meg, eller alle menneskene som ønsker en bil? Jeg håper du er klar over at det er umulig for meg å svare på dette, da jeg ikke har innsikt i behovene til alle menneskene på jorden? Det eneste jeg vet, som man kan hente av å observere andre, er at biler kjøpes i uante former og fasonger, med en haug forskjellige typer behov og komfort. Vi hadde ikke hatt sportsbiler, og andre merker som Bentley og Rolls-Roys om "luksus" ikke var en vare som ble kjøpt. Om du ikke forstår at enkelte kan finne på å bruke 60,000 kr for mer luksus, så blir du kanskje gal av å tenke på at folk gjerne betaler millioner for mer luksus enn andre? Selvsagt forstår jeg at at enkelte kan finne på å bruke 60 000kr ekstra og selvsagt er jeg klar over at det finnes et marked for nisjemerkene Bentley og Rolls-Royce. Dette handlet dog om hvorvidt denne Hondaen blir en storselger. Du mener den garantert blir det, jeg tror ikke den blir det. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 Selvsagt forstår jeg at at enkelte kan finne på å bruke 60 000kr ekstra og selvsagt er jeg klar over at det finnes et marked for nisjemerkene Bentley og Rolls-Royce. Dette handlet dog om hvorvidt denne Hondaen blir en storselger. Du mener den garantert blir det, jeg tror ikke den blir det. Jeg trur nok at folk strekker seg til det man har råd til. Uavhengig av behov for bil. Så ja, jeg trur denne vil bli en bil Honda gjør det bra med. 1 Lenke til kommentar
Lasse Nessøe Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Den er alt for høyt prisa. Ikke verdt pengene. Og man kan ikke lade den utendørs på vinteren i Norge om man forventer å lukke lade luka etter en natt i snøvær Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå