Gå til innhold

Har Solidhost lagt ned over natten?


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt vært kunde på hosting (og domene før de sluttet med det) hos Solidhost siden 2011, og stort sett vært mer eller mindre fornøyd med oppetid og support. Nå i helgen har ting imidlertid havarert så kraftig at jeg lurer på om firmaet rett og slett har stengt ned driften uten forvarsel?

 

- Jeg merket problemene først da jeg skulle prøve å koble til nettstedet mitt via ftp. Brukernavnet og passordet mitt ble tilsynelatende godtatt, men ftp-klienten får timeout når den venter på directory listing. Samtidig ser dette ut til å ha trigget en sikkerhetsmekanisme i Solidhost sin brannmur, som gjør at jeg blir blokkert fra å komme inn på mitt eget nettsted (basert på IP-adresse). Om jeg skifter IP-adresse skjer det samme igjen. Blokkeringen blir imidlertid fjernet automatisk etter et par timer.

- På Solidhost sine nettsider får jeg feilmelding som tyder på at serveren deres ikke er satt opp riktig om jeg prøver å logge inn på kundeområdet, eller åpne siden som viser serverstatus eller driftsmeldinger. Jeg kommer bare til en side med teksten "Site error: the ionCube PHP Loader needs to be installed. This is a widely used PHP extension for running ionCube protected PHP code, website security and malware blocking. Please visit get-loader.ioncube.com for install assistance."

- Innlogging på cPanel fungerte i starten av helga, men sent i går kveld får jeg feilmelding om at det ikke finnes gyldig lisens for cPanel på serveren.

- Solidhost tilbyr kun e-post som kommunikasjonskanal med support. Problemet er at e-postserveren deres også er ute av drift på grunn av "ionCube PHP Loader needs to be installed"-feilen, så alle e-poster jeg prøver å sende kommer i retur (jeg har prøvd alle e-postadressene de lister opp på nettsidene sine).

 

Er det noen som vet hva som skjer, og viktigere, er det noen som vet hvordan jeg kan komme i kontakt med dem når e-post ikke kommer gjennom? Veldig frustrerende for meg som er inne i tredje døgnet med nedetid og full radiostillhet fra Solidhosts side :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som om det er et enkeltpersonsforetak som står bak, Hernes Hosting, org nr 913 573 935.

 

Brreg: https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=913573935

 

 

 

Jeg vet ikke hva som har skjedd her. Dette var bare info jeg fant frem på nettet. Men du bør ta en vurdering på om du ønsker å kjøpe tjenesten fra et enkeltpersonsforetak. Ja, tjenesten kan fungere like godt der som andre steder - men har de egentlig ressurser nok til å drifte tjenesten du kjøper? Eier av ENK her er også involvert i flere andre selskaper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...