Seawanderer Skrevet 23. september 2019 Forfatter Del Skrevet 23. september 2019 Er det automatiske avslag du får eller har du pratet med kundekonsulent i banken? Og får du noen bedre begrunnelse enn "er for gammel"? Banken ønsker å tjene penger så kan ikke helt forstå at for høy alder er noe de avslår med grunnlag i. Og har du sjekket gjeldsoversikten din? https://www.gjeldsregisteret.com/ Automatiske avslag bare. Pratet med banken etter at jeg fikk avslag pga. alderen, så det med alder får jeg nok ikke gjort noe med. Hva med det jeg spurte om ang. de andre bankene? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Prøv Bank Norwegian, der bør det ikke stoppe hvis tallene dine går god for lånet. Men hvis du kun ønsker å låne penger for å betale ned kredittkortet, hvorfor betaler du ikke ned det du allerede har kjapt? Det er ofte etableringsgebyr for å ta opp nye lån. Samtidig kan du bli fristet til å ta opp høyere lån. Prøv å få 6mnd avdragsfritt huslån å bruk de pengene pluss alt du kan avse hver måned for å betale ned kredittkortet så raskt som mulig. Det burde du klare på 4 måneder, men sett deg gjerne et mål om å klare det før utgangen av 2019 feks. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Hvor gammel er du da? Hvis det ikke er overhengende fare for at du avgår med døden på naturlig vis innen nedbetalingsplanen er utløpt burde ikke alder ha noe å si... Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Banken ønsker å tjene penger så kan ikke helt forstå at for høy alder er noe de avslår med grunnlag i. Høy alder betyr gjerne ingen mulighet for å øke inntekten og innebærer en mye større risiko for at banken ikke får igjen pengene sine. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Høy alder betyr gjerne ingen mulighet for å øke inntekten og innebærer en mye større risiko for at banken ikke får igjen pengene sine.Godt poeng. Men så spørs det hva man mener med høy alder og da Lenke til kommentar
Seawanderer Skrevet 26. september 2019 Forfatter Del Skrevet 26. september 2019 Usj... vi sitter vel fint i det nå, i guess... Avslag på avslag... Minstepensjonister begge to, hvorpå jeg tjener såvidt under 300000kr/året... Har prøvd å søke hos Sbanken og Kredd.it. Får bare avslag hos begge for både meg og fruen. Jeg er for gammel og hu tjener for lite. Husbanken kan ikke øke boliglånet ytterligere, sa de. Hvor ser hvor bra Cresco og re:member er i forhold til f.eks Bank Norwegian og Sbanken da? Er jo tusen nettsider som tar for seg slike rangeringer, og alle har forskjellige rangeringer.... Hvilke andre forbrukslån alternativer har vi? Vi disponerer samme konto begge to og det er til min konto alle regningene kommer til. Så samlet skulle vi ikke ha noen problemer med å betale ned et lån om vi først fikk tatt et lån hos et sted som er billigere enn Cresco og re:member... Noen flere råd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå