Lynx Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Jeg bor på et studentbygg hvor det er lagt opp nettverk til alle rom. Det er benyttet 10mbit 3Com hub'er og TP kabel. Noen av oss fant ut at vi ville ha 100Mbit og gikk inn for å bytte ut en hub med en 100Mbit switch, men nei.... Jeg koblet 3 pc'er til switchen, samt koblet switchen til huben via uplink porten (switchen indikerte at pc'ene kjørte på 100Mbit og huben på 10Mbit): Resultatet var da at ingen av maskinene som var koblet på switchen ikke fikk kontakt med andre maskiner (selv ikke maskinene koblet til switchen). Jeg tok å byttet om på noen ledere i tp kabelen til den ene maskinen (så ut som om det var en feil), det ble fremdeles indikert at det var 100Mbit, men fremdeles ingen kontakt med andre. Så jeg lurer på hva pokker som kan være feil? Switchen virker, har prøvd lengre kabelstrekk før uten problemer.... Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Hvilken type/modell nettverkskort, HUB og switch er det dere bruker. Støtter rett hastighet, 10/100mbit eller bare 10mbit? Dualspeed? Auto-negotiation? Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 Av hardware er det alt mulig. Jeg kjører Unex 10/100 kort, switchen vi prøvde med var Unex 10/100. Ellers er det en stor del Realtech baserte nettverkskort på bygget. Det kan virke som om problemet er i kabelen, iogmed at alt fungerer ellers. Har prøvd å "koble om" lederne i tp kabelen uten hell. Det kan se ut som om kabelen ikke greier å sende signaler i 100Mbit og hvis vi forsøker så blir det krøll. Kan det være at kabelen ikke takler 100Mbit? (Veit ikke hvordan kategori kabelen er....) Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Prøbd med en annen kabel?? Lenke til kommentar
ddrojoa Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Er nettverks kabelen gammel ? Type cat3 ? TP cat3 er ikke laget for å overføre stort mere enn 10Mb, selv om dette kan gjøres, men 100 Mb har jeg ikke noe stor tro på... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Du har en port ledig på alle switchene til uplink? Hvis du ikke har en port på switchen ledig så vil ikke swichene få kontakt med hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå