toriamos Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Eh.. The noob is back: har fortsatt Ford Sierra 90 modell, pluttselig slutta varmeapparatet å være varmt, samtidig som motoren ikke ble særlig varm den heller. Min mistanke gikk i retning av at termostaten hadde låst seg i åpen stilling, så jeg kjøpte en ny. Etter å ha kastet et forgjeves blikk ned i motorrommet på leting etter noe som kan ligne på et termostathus, melder jeg inntil videre pass, og spør om hjelp. Jeg vet jo at termostaten skal befinne seg en eller annen plass nære motoren på en slange som går til radiatoren. Om det er noen som vet litt mer eksakt hvor dingsen befinner seg, hadde det vært storveis. Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) Sitter med en Haynes Owners Workshop Manual foran meg, riktignok for ford scorpio. Dersom du vet hvilken motor som står i bilen din skal vi nok klare å finne ut hvor den er =) Dersom du har en 2liters ohc motor så er termostaten i "bøyen" der kjølevannet kommer inn i motorblokka, rett til venstre for regreima Har du bil med v6 så er termostaten (såvidt jeg kan forstå fra boka her) festa i forbindelse med vannpumpa. Har ingen erfaring med ford sine v6'ere så det kan jeg ikke være 100% sikker på. *edit: har ingen scanner, så du får studere kamerabildene: http://eab.mine.nu/scorpio/termostat_2ohc_side1.JPG http://eab.mine.nu/scorpio/termostat_2ohc_side2.JPG Endret 25. desember 2003 av Ezekiel Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 V6 har jeg i hvertfall ikke, er nok en liten to liter ja... Er litt mørkt og seint på natta til å titte rundt i motorrommet nu, men vi får se i morgen. Dette kaller jeg sevice... og da mener jeg SERVICE Takker så mye! Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Kom til å tenke på noe. I 89 kom vel 2literen med dobble overliggende kammer. Derfor er det ikke sikkert illustrasjonene i boka stemmer overens. Men jeg går ut ifra at det er forholdsvis likt =) Regner med du har innsprøytningsmotor, ja? Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Innsprøytning - yes! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå