Nians Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Hei For noen måneder siden solgte jeg et produkt på Finn.no for 1000kr. Når produktet var ankommet kjøper via Post så klagde han produktet og krevde reduksjon i prisen, 300kr. Etter litt fram og tilbake gikk jeg med på dette. Idag ser jeg at personen selger samme produktet som "at den fungerer som det skal". Kan jeg kreve denne reduksjon tilbake siden tilsynelatende selger produktet som at den fungerer som den skal? Takk for svar Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Kan personen ha fikset det? Lenke til kommentar
Nians Skrevet 15. september 2019 Forfatter Del Skrevet 15. september 2019 Kan personen ha fikset det? Etter hvordan han forklarte problemet med produktet så skal ikke dette være mulig. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Etter hvordan han forklarte problemet med produktet så skal ikke dette være mulig. Da ville jeg absolutt tatt kontakt og spurt om forklaring. Lenke til kommentar
Nians Skrevet 15. september 2019 Forfatter Del Skrevet 15. september 2019 Fikk ingen forklaring bare spydighet Lenke til kommentar
heheszki Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 (endret) Det er flere bestemmelser som skal omfatte uredelighet og urimelighet herunder avtaleloven §30,33 og 36. Har den personen du solgte varen til sagt at det er noe feil med varen, uten at dette har vært tilfellet, og du har gitt et prisavslag på grunn av dette, så har du i utgangspunktet krav på å få pengene tilbake. Problemet i slike saker er å bevise det. Som du selv skriver er det fullt mulig at han har fikset feilen selv. Er det derimot slik at feilen var tilstede og du ga prisavslag som følge av dette, så kan du ikke kreve pengene tilbake. Den du solgte varen til selger nå varen under den forutsetning at produktet "fungerer som den skal". Denne tilsikringen vil han bindes av. Fungerer ikke varen slik den skal, kan personen varen selges til gjøre mangelsbeføyelser gjeldende ovenfor han. Endret 15. september 2019 av heheszki Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Etter hvordan han forklarte problemet med produktet så skal ikke dette være mulig. Som du selv skriver er det fullt mulig at han har fikset feilen selv. ? Lenke til kommentar
heheszki Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 ? Woops. Sånn går det når jeg leser uten briller :') Men hvis det er slik at Nians ga et prisavslag på et produkt som rent faktisk hadde en mangel så er ikke dette penger han kan kreve tilbake. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. september 2019 Del Skrevet 16. september 2019 Hvis han løy til deg vil det som regel være en bristende forutsetning for prisavslaget, og dette kan kreves tilbake. Hvis han lyver til ny kjøper er det et problem i relasjonen mellom ham og ny kjøper, som ikke vedgår deg. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. september 2019 Del Skrevet 16. september 2019 Derfor gir man aldri prisavslag på solgt vare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå