Habla Møberg Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Har et HTC Vive VR-sett (rundt 8.000,- ny) kjøpt sent i 2016. Har en defekt, trolig en defekt trafo eller kontrollboks, altså elektronikk og ikke noe mekanisk.HTC sier (naturlig nok) at garanti er utløpt, men hvordan er det med norsk reklamasjonsrett? Burde dette leve lenger enn 2 år eller 5 år?Forøvrig kjøpt på Elkjøp, jeg har ikke forsøkt å snakke med Elkjøp ennå. Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Har et HTC Vive VR-sett (rundt 8.000,- ny) kjøpt sent i 2016. Har en defekt, trolig en defekt trafo eller kontrollboks, altså elektronikk og ikke noe mekanisk. HTC sier (naturlig nok) at garanti er utløpt, men hvordan er det med norsk reklamasjonsrett? Burde dette leve lenger enn 2 år eller 5 år? Forøvrig kjøpt på Elkjøp, jeg har ikke forsøkt å snakke med Elkjøp ennå. Det er da helt åpenbart at HTC Vive er ment å vare vesentlig lenger enn to år. og dermed ha fem års reklamasjonsfrist. Jeg kan ikke tenke meg at Elkjøp vil påstå noe annet. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 15. september 2019 Forfatter Del Skrevet 15. september 2019 Av alle ting, og etter flere uker uten funksjon, fant jeg nå en trafo som hadde samme egenskaper og samme plugg som den originale, målte den til å gi 12,1V mot den originale som ga ut 8,2V (skal være på 12V), og der ble liv i tingene igjen. Da vet jeg hva som er feil, og handler bare en ny original til et par hundrelapper (enkelere enn å skru alt ned og levere inn til Elkjøp). Tipper den har røket i.f.m. noe lyn som var i området for en tid siden.Men ja, theNiceOne, er igrunn enig med du, men ville høre hva andre tenkte rundt dette. Det har jo vært endel uenigheter rundt f.eks mobiltelefoner som gjerne har samme prisnivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå