steinjarle Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Polestars Tesla Model 3-utfordrer er snart klar for markedet. Vi fikk ta en kikk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 (endret) Jeg kan jo opplyse om at jeg forhåndsreserverte en i Juli-2019 og fikk reservasjons nummer på 502200 tallet. Bjørn Nyland sin first impressions Endret 15. september 2019 av syar2003 2 Lenke til kommentar
Askelander Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 På Polestar.no er prisen oppgitt til fra 59900 Euro. Langt over 40000 Euro som det er nevnt i artikkelen. Også langt over Tesla Model 3 sin pris som starter rett under 400000 kr. Kan ikke se at dette er en Model 3 utfordrer. I dag koster 1 Euro ca 10,2 kr Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 På Polestar.no er prisen oppgitt til fra 59900 Euro. Langt over 40000 Euro som det er nevnt i artikkelen. Også langt over Tesla Model 3 sin pris som starter rett under 400000 kr. Kan ikke se at dette er en Model 3 utfordrer. I dag koster 1 Euro ca 10,2 kr I starten er det kun den topputstyrte Launch-edition som kan bestilles, derav høy pris i starten. Det kommer en innstegsmodell senere som visstnok skal få en pris på rundt €39.900: https://www.nettavisen.no/livsstil/polestar-2-pris-og-rekkevidde-pa-volvos-elbil/3423575958.html 1 Lenke til kommentar
perarne1980 Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Ikke imponert av rekkevidden... Kommer 1-2 år senere enn Model 3 og i tillegg betydelig dårligere rekkevidde.. ? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Ikke imponert av rekkevidden... Kommer 1-2 år senere enn Model 3 og i tillegg betydelig dårligere rekkevidde.. Verken pris eller rekkevidde er helt kjent enda, jeg syns det er tidlig å dømme den nord og ned før dette er kjent. Det er vel sannsynlig å forvente drøyt 500 tusen for godt utstyrt bil og opp mot 500 km wltp 50 km opp eller ned på rekkevidde bør ikke avgjøre noe bilkjøp, da har man spesielle krav, særlig når det er såpass bra som 400-500 km fra før. Hvis det er 50 mot 100 km kan jeg lettere forstå det . Polestar 2 blir helt sikkert ikke en perfekt bil, men en bil med både styrker og svakheter. Akkurat likt som alle andre biler på markedet. 4 Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Ikke imponert av rekkevidden... Kommer 1-2 år senere enn Model 3 og i tillegg betydelig dårligere rekkevidde.. ? Trodde ikke elbilfantaster var opptatt av rekkevidde? Da hadde vel alle kjørt diesel-Polo? 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Utseendet minner meg veldig om Volvo V40, men det er neppe tilfeldig Lenke til kommentar
perarne1980 Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Ikke imponert av rekkevidden... Kommer 1-2 år senere enn Model 3 og i tillegg betydelig dårligere rekkevidde.. ? Trodde ikke elbilfantaster var opptatt av rekkevidde? Da hadde vel alle kjørt diesel-Polo? Rekkevidden og ladestasjonene er jo det som gjør Tesla overlegen... ? ? 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Rekkevidden og ladestasjonene er jo det som gjør Tesla overlegen... I forhold til leaf, ja. I forhold til ICE, not so much. 1 Lenke til kommentar
ØysteinL Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Rekkevidden og ladestasjonene er jo det som gjør Tesla overlegen...I forhold til leaf, ja.I forhold til ICE, not so much. Overlegen ICE når vi sammenligner drivstoffutgifter og forsåvidt vedlikeholdskost. Og en model 3 med 250 KW lading er ikke mye tregere over fjellet;) 5 Lenke til kommentar
Morten Morten Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Har allerede både Volvo og el.bil. Men denne blir det ikke Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Å se hvordan en TM3 ser ut forfra når du møter den i trafikken er jo godt nok grunn til aldri å kjøpe den. Denne ser jo mye bedre ut. 5 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Synd at de har plassert en diger kladeis av en girspak midt i midtkonsollen. Hva er poenget med det, etterligne fossilbiler? Bedre å bruke denne plassen til lagring & lading. Ellers en attraktiv bil om de kan få ned prisen. Skal vurdere den som etterfølger til Leafen vår om de kommer med en modell til €30k eller deromkring. 50kWh batteri og 2WD bør kunne få prisen en god del nedover. Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Rekkevidden og ladestasjonene er jo det som gjør Tesla overlegen...I forhold til leaf, ja.I forhold til ICE, not so much. Jo, i forhold til fossilt også. Stinker ikke Helt gratis drivstoff for mange når du en sjeden gan trenger dem. Veldig rimelig for resten Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Synd at de har plassert en diger kladeis av en girspak midt i midtkonsollen. Hva er poenget med det, etterligne fossilbiler? Bedre å bruke denne plassen til lagring & lading. Ellers en attraktiv bil om de kan få ned prisen. Skal vurdere den som etterfølger til Leafen vår om de kommer med en modell til €30k eller deromkring. 50kWh batteri og 2WD bør kunne få prisen en god del nedover. Spørs om ikke XC40 kan bli mer interessant for mange, spørs på pris der også. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Det er noen punkter som utfordrer til Tesla som bidro til eget valg om å forhåndsreservere med performance pakke. 1) Byggekvalitet alá Volvo 2) Materialer, volvo seter, kan fås i ekte nappaskinn. 3) Design eksteriør og interiør 4) Karosseri (lakk, antirust, finish) 5) Performance optimalisering fra Polestar. Litt mindre rekkevidde og litt under i 0-100 ytelse er underordnet. Kan gjerne koste litt mere enn Model 3. Hadde kjøpt for det. Avbestilt grunnet reservasjonsnummer en halv million og ønske om ny bil senest innen utgangen av 2020 virket usannsynlig. Kun en fabrikk kjent (Luqiao, China) som er satt opp som produksjon . Og som også skal dele kapasitet mellom Lync suv og XC40. Anta at en ikke kan forvente mere enn max 200000 Polestar 2 i årlig produksjon. Liker ikke: De gedigne kantene til midtkonsollen skulle vært skåret mere ned. 1 Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Veldig langt panser på denne!? Og ettersom det ikke vises bilder av hva som er under, må vi vel anta at det motorrommet er stappet full av antikviteter. Skulle gjerne hatt bagasjeplass der i stedet. Visse andre har jo allerede fått det til, så det er litt tafatt å komme etterpå med noe dårligere. Bærer litt preg av ombygd fossilbil. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Veldig langt panser på denne!? Og ettersom det ikke vises bilder av hva som er under, må vi vel anta at det motorrommet er stappet full av antikviteter. Skulle gjerne hatt bagasjeplass der i stedet. Visse andre har jo allerede fått det til, så det er litt tafatt å komme etterpå med noe dårligere. Bærer litt preg av ombygd fossilbil. Er bagasjeplass under panseret. Se videoen til Teslabjørn så viser han det. 1 Lenke til kommentar
Ola Knudesen Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Kjerre på fire hjul og Duracell batterier, nei takk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå