Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spandering på date

Anbefalte innlegg

Date med en dame av utenlandsk opprinnelse i morgen. Jeg er ikke særlig keen på å spandere på en date, jeg vil nesten kalle det en prinsippsak. Har blitt rådet til å spandere i morgen, av en som kjenner kulturen i landet hun kommer fra, og jeg får nesten spandere om jeg vil komme noen vei. Ville egentlig foretrukket å heller kaste pengene på sjøen. Skyldes ikke gjerrighet.

Men kanskje jeg kan spandere aktiviteten vi skal drive med i morgen, og så kan hun betale resten selv, hvis vi skal spise/drikke? Forslag til hvordan man løser dette for å unngå å spandere noe mer enn aktiviteten?

Anonymous poster hash: f4b92...dd0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blind date eller prater dere sammen? Da har du jo en gylden mulighet til å spørre om hun liker prinsippfaste menn.

Da kan jeg jo like gjerne kutte kontakten. Man må prøve å reflektere litt rundt hvilke temaer det er lurt å ta opp.

Stor fare for at det ikke blir flere dater, hvis hun ikke vil fortsette om jeg ikke betaler for alt. Også turnoff for meg om hun er av den sorten.

Lenke til kommentar

Kultur har nok alt å si.

Personlig står jeg på mine prinsipper og jeg spanderer den ikke på dates. Jeg tror jeg gjør motsatt av de fleste menn - jeg setter litt ekstra utheving på hvem jeg er og prøver aldri å late som om jeg er en annen for å lure feil kvinnfolk til å like meg.

Jeg har aldri hatt vansker med å tiltrekke meg damer med min metode.

Hvis du derimot ønsker å spille et spill for galleriet så er dette, utifra hva jeg har sett hos line venner med utenlandske kvinner, holdninger som sitter ganske støpt hos kvinnfolka som kommer fra kulturer hvor likestilling blir ledd av. De forventer å bli underholdt og betalt for. Noe annet er for dem frekt.

Alle er selvfølgelig ikke ikke like. Man kan "swing and miss" uansett hva man gjør. Det lureste, i min mening, er derfor å gjøre som du naturlig ville gjort - og ikke hva du tror hun tror du ville gjort.

Målet er forhåpentligvis at hun skal like deg og ikke en person du midlertidig prøver å forespeile.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da kan jeg jo like gjerne kutte kontakten. Man må prøve å reflektere litt rundt hvilke temaer det er lurt å ta opp.

Stor fare for at det ikke blir flere dater, hvis hun ikke vil fortsette om jeg ikke betaler for alt. Også turnoff for meg om hun er av den sorten.

Så du vil ikke kunne snakke med dama? Hva er egentlig vitsen med å date da egentlig? Er det ikke bare å gå på byen og få seg fitte? For det er jo like overfladisk som det du søker, høres det ut som for meg. 

Du er den som velger å gå rundt med dette selv, andre klarer faktisk å prate med hverandre om hva man forventer av hverandre og det er faktisk gunstig for dere begge at dere begge er inneforstått med hva dere forventer av hverandre. Kanskje hun syns tanken på å dele på regningen ikke er så teit, og hvis hun syns det vil du egentlig date henne anyways? Så du kan bare vinne på å prate med kjerringa altså. Du kan tro at du ''mister ansikt'' hvis du åpner deg men da er du like sexist som hun er og en hykler i tillegg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så du vil ikke kunne snakke med dama? Hva er egentlig vitsen med å date da egentlig? Er det ikke bare å gå på byen og få seg fitte? For det er jo like overfladisk som det du søker, høres det ut som for meg. 

Du er den som velger å gå rundt med dette selv, andre klarer faktisk å prate med hverandre om hva man forventer av hverandre og det er faktisk gunstig for dere begge at dere begge er inneforstått med hva dere forventer av hverandre. Kanskje hun syns tanken på å dele på regningen ikke er så teit, og hvis hun syns det vil du egentlig date henne anyways? Så du kan bare vinne på å prate med kjerringa altså. Du kan tro at du ''mister ansikt'' hvis du åpner deg men da er du like sexist som hun er og en hykler i tillegg.

Dette var skikkelig god dag mann økseskaft. Kan ikke snakke med henne? Overfladisk? Hva i all verden er det du snakker om? ?

Lenke til kommentar

På en første date er det jo bare å gå en rusletur og ta en kaffe til maks 60kr per person?

Hva slags førstedater er det du driver med egentlig?

En aktivitet som koster litt over 200 kr (ingen formue, men dette er en prinsippsak), og det er utenom mat og drikke. Tur eller kaffe forutsetter at man vet at man har nok å snakke om og god kjemi.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...