Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Koblingsskjema for Toyota Avensis 2003

OMT

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Toyota Avensis 2003/2004 model som ryggelyset ikke virker på.

Lyspæren er ok, men det kommer ikke spenning fram til pæreholder.

jeg klarer ikke finne noen sikring som er røket heller.

Den sikringen som instruksjonsboken sier det er, er iorden, men det står at den skal tilhøre ryggelys og nød blink, men det stemmer ikke. har sjekket mange sikringer, men får det ikke til å stemme med det som står i boken. 

Ville sjekket bryter for ryggelys, eventuelt rele dersom det er det, men vet ikke hvor dette ligger.

Trenger også et skikkelig koblingskjema som viser hvordan ledningene går, med farger slik at det er mulig å følle hele kretsen fram til sikringen.

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne gode koblingskjema, og noen gode tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du finner "wiring diagram" til denne ganske raskt om du søker.

Det er litt vrient å teste kretsen for ryggelyset da kretsen naturlig nok er "åpen" inntil du legger i revers.

Og "bryter" (girkassa) virker :)

Lenke til kommentar

Hei.

Takk for svar, Jeg fant noen skjema no. jeg har sjekket at det er spenning fram til bryteren i girkassen, og at bryteren virker.

Men jeg sliter med å finne et koblingsskjema som jeg forstår hva som er hva av forskjellige ting for eksempel rele til ryggelyset dersom det er et rele til dette. og hvilken ledninger som går til hva. Det kommer hvert fall ikke spenning fram til ryggelyset selv om bryteren virker, så da skulle jeg sett på et skjema hvor neste koblingspunkt er osv.

Regner fex. med at det er et rele etter bryteren, men vet ikke i hvilken sikringsboks  dette befinner seg i, eller hva det heter da det ofte står bare noen forkortelser eller bokstaver på skjemaene. I tillegg til at jeg er usikker på om det er rett skjema jeg ser på.

Er det noen som har noen gode tips hvordan jeg kan komme videre?

Jeg er takknemlig for all hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...