Datata Skrevet 14. september 2019 Del Skrevet 14. september 2019 Jeg må ha meg ny CD-spiller, men aner ikke hva jeg skal kjøpe: trenger råd! Det må være en god og stabil spiller, over gjennomsnittet, men ikke noe voldsomt fint og dyrt. Den behøver ikke ha så mange finesser å rote seg bort i, enkle innstillinger, bare lyden er upåklagelig, Pris: Inntil 6-8.000 kr. Anbefalinger? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. september 2019 Del Skrevet 14. september 2019 (endret) Vanskelig å finne ny ren CD-spiller ny i dag Lydmessig er teknologien greit utviklet, så ikke så mye risiko. Vil si alle alternativene i listen er greie kvalitetsmessig. Her er noen alternativer på bruktmarkedet; https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=157081236 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=153177262 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=153240122 Edit: Hogwash, I say! Dette var p.g.a en bug på prisjakt.no Endret 16. september 2019 av vidor 1 Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 14. september 2019 Del Skrevet 14. september 2019 Er enig i å kjøpe brukt, kanskje en av topppmodellene til Denon, Sony eller Marantz som passer prismessig? 2 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. september 2019 Del Skrevet 14. september 2019 Vanskelig å finne ny ren CD-spiller ny i dag.Hos vanlige elektrokjeder som Elkjøp og Power, ja. Men hvis man ser hos mer spesialiserte butikker så er det litt utvalg. https://www.prisjakt.no/category.php?k=53 Men brukt kan også være en mulighet. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. september 2019 Del Skrevet 14. september 2019 Da var det nok en bug akkurat da jeg sjekket, for da var det 0 treff på produkter under CD-spiller kategorien klikket på via hierarki-menyen. Trodde faktisk reelt det ikke var noen i Norge som tok inn og solgte dette lengre. Litt skummelt egentlig hvordan slike tjenester kan vri virkelighetsbildet på denne måten. Lenke til kommentar
Datata Skrevet 14. september 2019 Forfatter Del Skrevet 14. september 2019 Hos vanlige elektrokjeder som Elkjøp og Power, ja. Men hvis man ser hos mer spesialiserte butikker så er det litt utvalg.https://www.prisjakt.no/category.php?k=53Men brukt kan også være en mulighet. Takk for informativt svar! Jeg festet meg litt ved NAD C568, kan den være et klokt valg? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. september 2019 Del Skrevet 14. september 2019 Takk for informativt svar! Jeg festet meg litt ved NAD C568, kan den være et klokt valg? Jeg har Nad c516BEE Jeg anbefaler absolutt NAD cd spiller. Veldig solid, enkel å bruke og god lydbrikke. Ser fine ut inni også. Lenke til kommentar
Datata Skrevet 15. september 2019 Forfatter Del Skrevet 15. september 2019 Men det ser ut som NAD-spilleren mangler USB-utgang. Er ikke dette så viktig? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 (endret) Men det ser ut som NAD-spilleren mangler USB-utgang. Er ikke dette så viktig?Jo du har rett, det er litt viktig. Nad er nok veldig fokusert på kun bra Cd avspilling. Er vel litt mottoet deres, enkelt og fokusert. Jeg har derimot meget god Usb funksjon på min Sony UHP-H1 blurayspiller som jeg valgte fordi den er veldig audio fokusert. Jeg vil ikke være foruten noen av de. Denon pleier å ha Usb Eller minnekort skuff. Jeg kan også anbefale Denon. Nad er litt frempå og luftig. Denon er mer nøytral.. Nad er kul på rock, akustisk og pop, jazz. Nad er spennende, men ville ikke brukt det på en skarp høyttaler. Ulempe er at diskant kan bli for spiss. Denon er veldig bra på klassisk bla og annet er litt mer tilgivende på opptak. Ulempe er at på noe musikk er det litt kjedelig. Tror dette er i lyd brikker og utgang til rca. Jeg liker både Denon og Nad det er veldig bra Cd spillere. Nad om du vil ha noe spennende med hifi lyd. Denon om du vil ha en nøytral japaner, med Usb. Denon er spennende også, men kommer an på musikk. Den er ikke like rå på pop og rock som Nad. Endret 15. september 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
Datata Skrevet 15. september 2019 Forfatter Del Skrevet 15. september 2019 Hm. Vanskelig å bli klok ... Men fant denne hos Elkjøp: Yamaha CDS700B til vel 4k. Kan noen uttale seg om den? Jeg har hatt Yamaha før, både forsterker og CD-spiller og har vært fornøyd med dem. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Hm. Vanskelig å bli klok ... Men fant denne hos Elkjøp: Yamaha CDS700B til vel 4k. Kan noen uttale seg om den? Jeg har hatt Yamaha før, både forsterker og CD-spiller og har vært fornøyd med dem. Yamaha er bra det også.. Alle spillerne vi har nevnt er bra. Favoritten min av alle de vi har nevnt er Nad om du ikke må ha Usb port. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 (endret) Denne er vel regnet som en av de beste vi har nevnt... Marantz cd6006 https://www.lsound.no/products/marantz-cd6006?gclid=CjwKCAjwwvfrBRBIEiwA2nFiPXiRO-M5WdB3fyN9si0Dy7EKX6T5NN93G6NKcyhQRIOo9ax0pQq6cBoCFoQQAvD_BwE Endret 15. september 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
Datata Skrevet 15. september 2019 Forfatter Del Skrevet 15. september 2019 (endret) Denne er vel regnet som en av de beste vi har nevnt... Marantz cd6006https://www.lsound.no/products/marantz-cd6006?gclid=CjwKCAjwwvfrBRBIEiwA2nFiPXiRO-M5WdB3fyN9si0Dy7EKX6T5NN93G6NKcyhQRIOo9ax0pQq6cBoCFoQQAvD_BwE Hva med Marantz CD5005 til 3k? Også den hos Elkjøp. Endret 15. september 2019 av Datata Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 (endret) Hva med Marantz CD5005? Også den hos Elkjøp. Ja den også, en rimeligere modell, også veldig populær. Endret 15. september 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. september 2019 Del Skrevet 16. september 2019 (endret) Jeg må ha meg ny CD-spiller, men aner ikke hva jeg skal kjøpe: trenger råd! Det må være en god og stabil spiller, over gjennomsnittet, men ikke noe voldsomt fint og dyrt. Den behøver ikke ha så mange finesser å rote seg bort i, enkle innstillinger, bare lyden er upåklagelig, Pris: Inntil 6-8.000 kr. Anbefalinger? Jeg har en Marantz SA-8003 (hvis jeg ikke husker feil) som jeg har vurdert å selge da jeg bruker den altfor lite. Er en meget god CD spiller i høy kvalitet som er lite brukt. Var ny ca. 8000,- Har original eske osv. Mener på huske den støtter SACD også (kun stereo) Endret 16. september 2019 av AndersT2 Lenke til kommentar
Datata Skrevet 16. september 2019 Forfatter Del Skrevet 16. september 2019 Jeg har en Marantz SA-8003 (hvis jeg ikke husker feil) som jeg har vurdert å selge da jeg bruker den altfor lite. Er en meget god CD spiller i høy kvalitet som er lite brukt. Var ny ca. 8000,- Har original eske osv. Mener på huske den støtter SACD også (kun stereo) Pris? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. september 2019 Del Skrevet 16. september 2019 Pris? 3000,- plus eventuelt frakt. Er i Oslo/Follo området Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå