Zork- Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Prøvet å sette opp en ny datamaskin kjøpt fra komplett, men når jeg prøver å velge system språk får jeg følgende melding "Noe gikk galt, du kan prøve på nytt eller hoppe over nå OOBELANGUAGE". Hva i helvete betyr dette? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Prøvet å sette opp en ny datamaskin kjøpt fra komplett, men når jeg prøver å velge system språk får jeg følgende melding "Noe gikk galt, du kan prøve på nytt eller hoppe over nå OOBELANGUAGE". Hva i helvete betyr dette? Hørtes ut som et dårlig valg av språk Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. september 2019 Del Skrevet 14. september 2019 Kommer du ikke videre, altså SKIP fungerer ikke? Prøve dette da? https://www.tenforums.com/windows-insider/118225-insider-isos-cant-get-past-oobe-stage.html One thing that you could try is Sysprep, it is pretty good in fixing OOBE.When you come to region selection screen, press SHIFT + F10 to open Command Prompt and enter following command:%windir%\System32\Sysprep\sysprep.exe /oobe /rebootThis clears current GUIDs and SIDs, restarts computer and runs OOBE again. Takes a minute or so.I am not saying this resolves your issue, but it has done it for me quite often when OOBE for one or another reason cannot finish setting up Windows. Lenke til kommentar
Zork- Skrevet 14. september 2019 Forfatter Del Skrevet 14. september 2019 Kom videre etter å ha valgt engelsk som språk, ville egentlig ha norsk. Fikk installert norsk etterpå, men jeg syns det er merkelig jeg ikke fikk velge det under oppsett. Hadde vært greit å vite hvorfor. Kommer du ikke videre, altså SKIP fungerer ikke? Prøve dette da? https://www.tenforums.com/windows-insider/118225-insider-isos-cant-get-past-oobe-stage.html One thing that you could try is Sysprep, it is pretty good in fixing OOBE. When you come to region selection screen, press SHIFT + F10 to open Command Prompt and enter following command: %windir%\System32\Sysprep\sysprep.exe /oobe /reboot This clears current GUIDs and SIDs, restarts computer and runs OOBE again. Takes a minute or so. I am not saying this resolves your issue, but it has done it for me quite often when OOBE for one or another reason cannot finish setting up Windows. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. september 2019 Del Skrevet 14. september 2019 (endret) Har aldri sett den der før selv, men det kan tydeligvis skje "ekstremt sjeldent" jamfør tenforum. Endret 14. september 2019 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå