9KMKAC11 Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 jeg mener at elbiler ikke burde få lov til å bruke buss/taxi filen siden de ikke er buss eller taxi. elbiler budre ikke ha noe mere fordeler enn det en vanlig bil har Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 (endret) Hvorfor skal el-biler ha så mange fordeler egentlig? Fleste parten av el-bil eiere sier jo at det var en revolusjon å gå over fra fossil bil til e-bil, absolutt ingen ulemper å eie el-bil i følge dem. Endret 13. september 2019 av jendor1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Jeg synes heller ikke at drosjer skal få bruke kollektivfeltet, men det er diskutert noen ganger her inne før. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1799159 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1662342 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1654674 Lenke til kommentar
Foreverhere Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Hvorfor skal el-biler ha så mange fordeler egentlig? Fleste parten av el-bil eiere sier jo at det var en revolusjon å gå over fra fossil bil til e-bil, absolutt ingen ulemper å eie el-bil i følge dem. Reelle salgstall vil vel avgjøre behovet, for om alle vil ha de og kjøper de så er det vel heller ikke noe problem og gulrøtter trengs ikke Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Hvorfor skal el-biler ha så mange fordeler egentlig? Fleste parten av el-bil eiere sier jo at det var en revolusjon å gå over fra fossil bil til e-bil, absolutt ingen ulemper å eie el-bil i følge dem.Reelle salgstall vil vel avgjøre behovet, for om alle vil ha de og kjøper de så er det vel heller ikke noe problem og gulrøtter trengs ikke Så det er ingen ulemper å eie el-bil, avslutt ingen ulemper? Når rekkevidden eks. på vinteren er like lang som en fossil bil på reserverer tanken, så skjønner man vel at dette er en veldig stor ulempe for en vanlig person på gata. Lenke til kommentar
rm84 Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 nei til lastebiler i rushtiden, nei til lastebiler i venstre felt, nei til lastebiler på norske veier på søndager. Og se å få losset containerskip rett på jernbanen - om de i det hele tatt trenger å legge til midt i gryta!? Dette med kollektivfeltet er en total avsporing av klima/miljødebatten. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Dette med kollektivfeltet er en total avsporing av klima/miljødebatten. Ikke når privatbiler i kollektivfeltet forsinker busstrafikken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 nei til lastebiler i rushtiden, nei til lastebiler i venstre felt, nei til lastebiler på norske veier på søndager. Og se å få losset containerskip rett på jernbanen - om de i det hele tatt trenger å legge til midt i gryta!? Dette med kollektivfeltet er en total avsporing av klima/miljødebatten. Men det er ikke en avsporing av fremkommelighetsdebatten. Oslo er helt forferdelig i rushtiden, og det blir ikke noe bedre om man gir enkelte sjåfører incentiv til å kjøre. Hver bilist i rushtiden bidrar til at livet til de andre blir desto jæveligere med mer køsitting. Hver bilist gjør hverdagen mer utrygg for syklister og fotgjengere. Og hver bilist i kollektivsonene forsinker passasjerer på offentlig transport. Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Hva med å lage egne kjørefelt for el-biler, som bussen ikke kan bruke? ? ? (Buss og drosje kan beholde sine felt). Slik at alle tiltak ikke skal ramme bilkjøringen i dette landet. Da blir det vel end dyrere bompenger hvis man skal lage et felt til slik at el bilene ikke lider noen nød! Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Har noen gjort målinger på hvor mange elbiler (med passasjerer) det er i kollektivfeltet, vs busser (med antall passasjerer)? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Har noen gjort målinger på hvor mange elbiler (med passasjerer) det er i kollektivfeltet, vs busser (med antall passasjerer)? Jeg har ikke tall på det, men er overbevist om at det er betydelig flere passasjerer pr. meter buss enn elbil i rushtrafikken. 1 Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 14. september 2019 Del Skrevet 14. september 2019 Taxier har ingenting i kollektivfeltet å gjøre. Det finnes ingenting kollektivt med å kjøre taxi. Taxi er vanlig nyttetransport bare, eller kan regnes som bil med privatsjåfør. Hvorfor snakker ingen om å fjerne taxiene? Vekk med fossil- taxiene så er det god plass til elbiler og busser !!! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541 Skrevet 14. september 2019 Del Skrevet 14. september 2019 Taxier har ingenting i kollektivfeltet å gjøre. Det finnes ingenting kollektivt med å kjøre taxi. Taxi er vanlig nyttetransport bare, eller kan regnes som bil med privatsjåfør. Hvorfor snakker ingen om å fjerne taxiene? Vekk med fossil- taxiene så er det god plass til elbiler og busser !!! Taxier utgjør svært lite av trafikken i kollektivfelt. I all hovedsak ser jeg elbiler i kollektivfeltet når jeg kjører hjem hver dag, og de er ofte til hinder for bussene. I tillegg skaper de ofte farlige situasjoner når de smetter ut i kollektivfeltet for å snike 200 meter frem i køen. Slipper de ikke inn igjen umiddelbart, sperrer de alle bak. Når det er så mange som kjører elbil at det blir kø i kollektivfeltet, så må noe gjøres. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 14. september 2019 Del Skrevet 14. september 2019 (endret) Elbiler bør ikke få kjøre i kollektivfeltet. Klart at det hindrer alle de andre å komme rask frem. Endret 15. september 2019 av Svein M Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Hva med å lage egne kjørefelt for el-biler, som bussen ikke kan bruke? ? ? (Buss og drosje kan beholde sine felt). Slik at alle tiltak ikke skal ramme bilkjøringen i dette landet. Nei... Og isåfall skal den regningen KUN gå direkte til elbil eiere siden det hverken er en lønnsom eller logisk løsning å bygge ett eget felt. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Kollektivfeltene ved Sotrabroen lager bare mer kø sånn som det er nå. Skulle vært omgjort til vanlig tofelt vei. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Kollektivfeltene ved Sotrabroen lager bare mer kø sånn som det er nå. Skulle vært omgjort til vanlig firefelt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. september 2019 Del Skrevet 16. september 2019 Hadde jeg hatt råd så skulle jeg ha kjøpt elbil og lovlig kjørt i 10 km/t i KOLLEKTIVfeltet Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 16. september 2019 Del Skrevet 16. september 2019 Jeg vil ha elbilene ut av venstrefila. I hvert fall de som ligger i 70. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Problemet er jo forholdsvis nyansert. For flyttes alle elbilene ut av kollektivfeltet blir køene i de andre feltene enda lenger. Det normale i verden er å bruke alle felt til kjørende, og la kollektiv gå på skinner. Bussen er ikke bra for miljøet den heller, og i stedet for å la kollektivfeltene være nærmest ubrukt er det vesentlig bedre at de fylles opp av kjørende de også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå