Gå til innhold

radeon 9600xt. for liten PSU ?

ViPeR

Anbefalte innlegg

jeg har nå netopp satt inn mitt 9600xt, etter og ha formatert windows...

men problemet er at jeg får masse feilmeldinger osv når jeg kommer i windows + at harddiskene slår seg av og pcen rebooter... så tenkte jeg på at jeg kanskje har for liten psu ? den er bare på 250w og jeg har lest at det annbefales og bruke minimum 300w med dette kortet...

testa i sted med og ta ut ene hdden... og da funka det sånn halveis... men fikk noe feilmeldinger alikavell..

noen som kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har nå netopp satt inn mitt 9600xt, etter og ha formatert windows...

men problemet er at jeg får masse feilmeldinger osv når jeg kommer i windows + at harddiskene slår seg av og pcen rebooter... så tenkte jeg på at jeg kanskje har for liten psu ? den er bare på 250w og jeg har lest at det annbefales og bruke minimum 300w med dette kortet...

testa i sted med og ta ut ene hdden... og da funka det sånn halveis... men fikk noe feilmeldinger alikavell..

noen som kan hjelpe ?

Amd [email protected]

Asus A7A266-E

256mb twinmos 2700 cas2 2.5v

WD 7200rpm 120gig

gammel 8xbrenner

128pci lydkort

ATI Radeon 9600pro

10/100mb pci nettverkskort

M/ Seventeam ST-200HR (5.5A - 12v)... ligger 0,1v under på 3.3 5 og 12v.

Trodde ikke maskinen ville starte m/200watt, men har vært nydelig å bruke.

Strømforsyninger som følger med kabinett er ikke helt til å stole på bestandig, det lønner seg bare så mye å kutte litt på pris her.

Feks. jeg vill nesten påstå at 400 Q-tec watt tilsvarer 300 Fortron eller Antec watt.

9600xt har temp måler har den ikke? undersøk den goså..

Nyeste bios?

Lenke til kommentar
Okei! Hvor mye ca koster de??? Vanskelig å montere??

Den fulgte med pcen min når jeg kjøpte den i slutten av mai! En Dell Dimension 4550 multimedia!!

PSU'er koster veldig variert. Sikkert fra 3-400 til 2000. Men en passende for deg er vel kanskje til 500. Vanskelig å monterer? Nei, men du må vite hvor alle strømledningene skal inne i maskinen.

Lenke til kommentar

Litt morsomt å lese...

Valigvis så skrur du PSU'en ut, så skrur du den nye inn igjen!

Du trenger bare å hvis hvor de forrskjellige kontaktene skal, det går bare ikke ann å ta feil, for det er bare 3-4 forskjelige typer kontakter.

BTW, hvor gammel er du neon`?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...