Dinsdale Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Herlighet for en forutinntatthet. "Mann som er litt kjent for lov å bekrefte fordommene til mange fordi han hadde en dårlig erfaring" Hva med at jeg ble ranet av en person som var mørk i huden en gang. Han stjal mobilen ut av lomma. "Alle de som er mørke i huden er tyver! Jeg hater dem" Å generalisere skaper mer bias og fordommer. Nå sitter det folk rundt omkring "var det jeg visste! Dette har jeg sagt hele tiden! De som er mørke i huden er idioter og tyver" 6 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Hva betyr dette? Hvor får man kjøpt elbil uten skattesubsidier? Bor han i utlandet? Det betyr bare at den ignoranten ikke helt har tenkt gjennom utsagnet sitt. Han sier jo også at han hater *Tesla og Tesla-eiere*. Hvordan kan man hate et bilmerke? Det sier mer om personen enn om det han hater. Fyren er rett og slett en hater. At folk svinkjører (uansett bilmerke) er ikke akseptabelt. 2 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Kjørte alene på motorveien i høyre felt med en buss midt på natten,så blir jeg forbikjørt av en Tesla i kollektivfeltet.Dette er en ren maktdemonstrasjon, ikke for at jeg må, med for jeg kan. Ja det var ille. Han burde jo selvfølgelig ligget bak deg for ikke å fornærme deg. Burde ikke du ha vært i kollektivfeltet, i stedet for å blokkere høyre feltet? Da kunne han jo passert deg på normalt vis. 2 Lenke til kommentar
agnarM Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Han sier at han selv har tenkt å kjøpe elbil, men ut fra egen økonomi og ikke på grunn av skattesubsidier. Hva betyr dette? Hvor får man kjøpt elbil uten skattesubsidier? Bor han i utlandet? Han kan jo betale inn ekstra skatt tilsvarende de avgiftene en tilsvarende fossil bil hadde hatt ? 2 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Forstår ikke ennå hva du ønsker med et møte ?For å finne ut hvor fortreffelig dieseleksos er for helsa. 1 Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Hvorfor er dette et intervju? Er ikke spesielt glad i Tesla-førere i Oslo sentrum selv, men det er da langt fra en nyhetssak. Kan si det samme om folk i varebil, alltid så hastverk og kjører som veien er demmes. Akkurat som de kalkulerer: "Ahh jeg rekker og kjøre ut så mye at om han kjører i meg så har jeg kjørt ut så langt at han vil få skylden selv om det er forkjørsvei" Så du ender opp og bråbremse fordi noen skal kjøre ut i en glip i trafikken som er langt fra stor nok. Gjelder også vogntog... Men de har jeg litt mer forståelse for, ikke lett og finne en så stor glippe Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Med køene Tesla er kjende for på service og reparasjonar, burde Tesla-sjåførar vere meir forsiktige i trafikken enn dei fleste.. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Han sier at han selv har tenkt å kjøpe elbil, men ut fra egen økonomi og ikke på grunn av skattesubsidier.Hva betyr dette? Hvor får man kjøpt elbil uten skattesubsidier? Bor han i utlandet? Han kan jo betale inn ekstra skatt tilsvarende de avgiftene en tilsvarende fossil bil hadde hatt ? Tullete utsegn uansett. Ingen kjøper elbil på grunn av skattesubsidiar. Du får jo ingen pengar for å kjøpe elbil. Reduserte avgifter og svært billig drivstoff gjer dei derimot attraktive for folk med normal økonomi. Dermed kjøper Erling Borgen elbil av same grunn som alle andre. 1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 (endret) Dette er vel kun når luften ellerede er en god del forrurenset, dermed ingen løsning hvis man vil redusere ytterligere. Og så renser ikke filteret alt, feks co2. Avisene kaster seg over slike "studier" og skaper alltid store overskrifter. Motargumentene er ikke alltid så viktig for dem å få med. Og hvordan var det med effekten av disse filtrene når temperaturen synker? Da problemet er størst, fungerer filteret dårligst... Her blander du sammen partikler, NOx og CO2: "Filteret" (les: partikkelfilteret) fjerner selvsagt ikke CO2. Men CO2 er heller ikke noe som bidrar til lokal forurensing. "Filteret" renser heller ikke NOx. For å fjerne NOx brukes andre teknikker. SCR e.l. Ja, en del tidligere versjoner av disse renseteknikkene fungerte dårlig i kulda, men dette har blitt mye bedre på de senere modellene. Nå er utslippene forholdsvis lave, selv når det er kaldt. NOx er uansett ikke et stort problem i Oslo. Endret 13. september 2019 av KalleKanin 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 For å finne ut hvor fortreffelig dieseleksos er for helsa. Så du mener at de som ikke er 100% for elbil burde henrettes med og bli eksosforgiftet ? 1 Lenke til kommentar
Herman Ellingsen Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Gammel mann poster meningene sine på facebook. Ok. Men hvorfor bryr TU seg om sånt subjektivt vrøvl? 2 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Så du mener at de som ikke er 100% for elbil burde henrettes med og bli eksosforgiftet ?Nei aldes ikke men så var det ikke jeg som påsto at at en moderne dieselmotor renset skitten byluft heller.Men om du mener man vil dø av eksosforgiftning i en lukket garasje sammen med en moderne dieselmotor i drift er det vel ikke hold i påstanden om at samme motoren ville gjøre bylufta bedre. 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Nei aldes ikke men så var det ikke jeg som påsto at at en moderne dieselmotor renset skitten byluft heller. Men om du mener man vil dø av eksosforgiftning i en lukket garasje sammen med en moderne dieselmotor i drift er det vel ikke hold i påstanden om at samme motoren ville gjøre bylufta bedre. Jeg setter bare ord på dine insinuasjoner. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Nei, det er ikke uendelig overføringskapasitet i nettet. Så det stemmer ikke. Men om en ser bort i fra det kan en snu på visa, hadde vi ikke brukt energi på å produsere/transportere drivstoff kunne vi sendt den energien ut i Europa og fått ned kullforbruket. Den elektrifiseringen av sokkelen har jeg stusset en del over.. Jeg skulle gjerne sett et regnskap som viser hvilken netto reduksjon av utslipp man får som følge av den. Da selvsagt iberegnet produksjon av kabler, bytte av utstyr på plattformene, selve leggingen av kabler og bytte av utstyr på landsiden.. Jeg tipper man har en negativ effekt av det totalt sett. 1 Lenke til kommentar
hoj Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Tviler sterkt på at Tesla-sjåfører oppfører seg anenrledes enn andre. Det er nå slik at hvis man først irriterer seg over en type bil, legger man merke til alt det "negative" rundt disse bilene man ser, mens andre situasjoner, med andre bilmerker lar man passere uvitende. Min erfaring; I rundkjøringer/lyskryss er næringsdrivende de mest aggressive. Jeg har sjelden opplevd at de som kjører Tesla , har aggressiv kjørestil. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Jeg er normalt uenig med Erlin Borgen, men her har vi felles grunn! I praksis viser det seg at det er de rikeste i samfunnet som drar nytte av samfunnets subsidier i mange-milliard klassen (mer nenn de blå-blå's skatteletter). Og det er ingen global miljøgevinst med el-bil. Husk: En kW fyllt på fiffens el-bil kunne vært ekportert til europa hvor den ville fortrengt syd-europeisk kull kraft. Så sålenge vi har et globalt energimarked er det kull kraft vi fyller el-bilene med. Så er det riktig at vi har noen marginale lokale miljøgevinster, men jeg er ganske sikker på at disse oppheves av det faktum at disse bilene drasser på mange hundre kilo batterier. Det øker energiforbruket og øker veislitasjen. Hvorfor er det alltid de med ekstra god økonomi som skal dra nytte av semfunnets subsidiering? Fordi høye politikerverv tiltrekker seg folk som elsker makt og som har rikdom. Ap's Støre f.eks. De blå partiene er jo ofte styrt av forretningsbransjen. Lenke til kommentar
G Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Faktisk har Tyske automotor und sport testet et større antall moderne dieselbiler og de fjerner faktisk svevestøv så luften de slipper ut er renere en den luften de suger inn igjennom motoren, de påstår også at moderne dieselbiler er renere en elbiler. Norsk link til artikkelen. Kan man trygt begynne å kalle de for "luftfilter" da? Hva med kaldstart? Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 (endret) Kan man trygt begynne å kalle de for "luftfilter" da? Hva med kaldstart? Hahaha, stå i et lyskryss en kald vinterdag med diesel beista på hver sin side. Faen ikke lett og puste da altså. Jeg driver og holder pusten om jeg må gå forbi nær eksosen på en buss eller vogntog og. 20+liter med diesel motor selv om de er som regel varme skaper en stor sone med gass jeg ikke vil ha i meg. Lukter satan gjør det og. Jo kjappere det blir elektrisk jo bedre Endret 13. september 2019 av DirekteDemokrati 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Herlighet for en forutinntatthet. "Mann som er litt kjent for lov å bekrefte fordommene til mange fordi han hadde en dårlig erfaring" Hva med at jeg ble ranet av en person som var mørk i huden en gang. Han stjal mobilen ut av lomma. "Alle de som er mørke i huden er tyver! Jeg hater dem" Å generalisere skaper mer bias og fordommer. Nå sitter det folk rundt omkring "var det jeg visste! Dette har jeg sagt hele tiden! De som er mørke i huden er idioter og tyver" Er litt enig med deg. Men det må vel være lov å lufte dårlige erfaringer med forskjellige ting, slik at brukere av de tingene kanskje leser det (ihvertfall en og annen), og kanskje de skjerper seg litt når de opplever at de ikke er så godt likt av alle? Lenke til kommentar
G Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 (endret) Ja det var ille. Han burde jo selvfølgelig ligget bak deg for ikke å fornærme deg. Burde ikke du ha vært i kollektivfeltet, i stedet for å blokkere høyre feltet? Da kunne han jo passert deg på normalt vis. Ordinære biler har ikke anledning til å benytte kollektivfelt. Har du hatt trafikkopplæring du da? Edit: beklager jeg limte inn redigering i feil innlegg. Den skulle skje på side 5. Endret 26. september 2019 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå