Gå til innhold

Hvilke Detonator drivere??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden både 23.11 og 27.xx dukket opp vil jeg bare komme med følgende opplysninger.

 

Satser du på 23.11 er det kun å laste de ned fra http://www.nvidia.com og deretter kjøre exe-fila.

 

Velger du 27.xx må du først avinnstallere de gamle driverne for så å innstallere de nye. Med andre ord litt mer plunder hvis man ikke er helt sikker på hva man skal gjøre.

 

Yoda

 

[ Denne Melding var redigert av: Yoda på 2002-03-05 15:37 ]

Lenke til kommentar

Jeg vil også anbefale å avinstallere 23.11 hvis du bruker den før du installerer 27.xx. Problemet som oppstår hvis du ikke gjør det er at 27.xx ikke overskriver alle filene fra 23.11 så noen av de blir liggende igjen og er fortsatt i bruk.

Lenke til kommentar

Jeg kjører 27.42 driverne på gf2mx32ddr kort, og de funker absolutt greit nok.

Jeg fikk bedre resultater på 3D Mark 2001 med 23.11 driverne. Dette var da før jeg formaterte (la inn 27.42 etter) så det kan jo hende at jeg har annet oppsett et eller annet sted enn det jeg hadde før formateringen.

Lenke til kommentar

Nå kjører jeg 27.51, og er meget fornøyd med disse. Kjører Windows XP, og får 5041 3DMarks med 3DMark2K1SE med mitt GeForce 2 Pro.

 

Vil ikke anbefale 27.20, da disse har en tendens å ødelegge visning av undertekstingen i DVD-filmer samt DivX med DirectVobSub.

 

En annen ting å ha i bakhodet er den nye oppbygningen av nv_disp.inf-fila i 27.42 og oppover. I stedet for 3 svære avsnitt (8, 16 og 32-bits fargedybde) for hvert grafikkort, er dette redusert til bare 1 linje. Det nye systemet som angir oppløsning, fargedybde og vertikal frekvens kan være vanskelig å forstå til å begynne med. Men etter å ha lest guiden til dette på http://www.warp2search.net , synes jeg at dette systemet er kjempebra - man bruker mye kortere tid på å manuelt redigere nv4_disp.inf for å fikse 60Hz-"bug'en".

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-07 11:59, Bomboo skrev:

Hvordan er det med det 27.xx driverne, nvidia refix og TV out?

når jeg nå (23.11) bruker nvidia refix, får jeg ikke TV out til å virke.

da må jeg re-instalere driveren, så er alt greit...




 

Prøv å sett alle oppløsninger under 1024x768 til 60 eller 50Hz.. Det måtte ihvertfall jeg gjøre for å få tv utgangen til å funke.

Lenke til kommentar

Enkelte har problemer med 23.11 som er de offisielle driverne fra nVidia, og da blir det straks vanskelig å bevege seg ut i mylderet av beta-driver og klare å velge riktig.

 

Men det er faktisk endel ting man kan sjekke. I sammenlikningstester av driver så er det lett å se hvilke versjoner som er et par % raskere enn resten, men minst like viktig er det å skille ut de som er stabile.

 

Jeg har testet varierende drivere etter 23.11 og har strengt tatt ikke hatt mange problemer, men bestemte meg til slutt for å bruke 27.20, bl.a på grunn av testen under. Der er den ikke bare blant de raskeste, men også den eneste av 27.xx driverne som er testet som faktisk klarer å gjennomføre testene uten å kræsje eller gå halvparten så tregt som de andre. Jeg har brukt den i flere uker nå på tre maskiner og både ytelsen og stabiliteten er det det ingenting å utsette på.

 

http://www.tweakersasylum.com/Detonators/W...onator27xx.html

 

(er klar over at testen bare dekker win9x versjonen, men likevel tror jeg det kan være lurt å holde seg unna de andre som er testet, når man ser på hvor ustabilt de oppfører seg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...