Dawgster Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Jeg har en Corsair Hydro Series h115i-kjøler sammen med en Intel Core i7 7820X-prosessor. Den har fungert helt fint, men noen ganger opplever jeg noe veldig rart. I Corsair Link når jeg har den på "Quiet"-modus ligger alle kjernene mellom 38 og 47 grader idle. Men plutselig begynner viftene å "pumpe" (altså at de går opp og ned i fart), for så å kjøre på full guffe mens CPU-temperaturen går mellom 60-70 grader. Dette skjer selv om jeg ikke har noen tunge programmer oppe, eller f.eks. et spill. Hva kan dette komme av? Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 16. september 2019 Del Skrevet 16. september 2019 Et eller annet belaster CPU som sender temp rett opp, kjøleren svarer på den økte belastningen. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 16. september 2019 Del Skrevet 16. september 2019 Det han over skiver, det kan godt hende du har Corsair link koblet til å sjekke cpu temp istedenfor vanntemp som er det du burde gjøre. Da vil ikke viftene komme på plutselig. Lenke til kommentar
Dawgster Skrevet 18. september 2019 Forfatter Del Skrevet 18. september 2019 Når temp går opp ser jeg loaden går opp til ca 15-20%. Virker ikke det litt vel lavt? Hvor i Corsair Link kan jeg endre det? Føler meg helt grønn her. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 Bruker ikke corsair link lenger, brukte den før. Nå bruker jeg icue mener jeg det heter. Klarer ikke å forklare det fra hukommelse desverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå