Dragen Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 (endret) Ønsker å anmelde det lokale kjøpesenteret etter at jeg falt i dag.Ved en av inn/utgangene til kjøpesenteret er en betongflate hvor arealet rundt har synket oppgjennom årene. Høydeforskjellen er nå så høy at det er som å miste et trinn i en trapp hvis man ikke er oppmerksom.Fallet mitt oppstod da det plutselig ikke lenger var fast grunn under foten min, som førte til et oppskrapet kne, forstuet fot og ankel, og en forslått albue. Heldigvis falt jeg fremover og ikke til venstre, hvor det er et metallrekkverk med skarp kant. Da kanten ikke har oppstått over natten, ønsker jeg å anmelde senteret for manglende vedlikehold. Senteret har vært klar over skaden i en årrekke. Er det noen som vet hvilken lov og paragraf jeg kan anmelde de for brudd på? (Dette er ikke en erstatningssak/spørsmål) Bilde av kanten ## dobbelpost slått sammen av ilpostino## Endret 12. september 2019 av ilpostino Lenke til kommentar
Populært innlegg Aetius Skrevet 12. september 2019 Populært innlegg Del Skrevet 12. september 2019 "Se deg for" er det fristende å si her. 23 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Kjenner du noen svaksynte? Det er snarveien til utbedring av slikt hvis de melder fra til Blindeforbundet. Mindre sannsynlig at unge friske mennesker som ikke følger med hvor de setter beina får sympati... 5 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. september 2019 Forfatter Del Skrevet 12. september 2019 Jeg er verken ung eller frisk. Fikk bekreftet av en vekter at jeg ikke er den første som har falt der, og at de egentlig bare venter på at en pensjonist skal knuse hofta der. Og når du kommer fra døra, så legger du ikke merke til fallhøyden. Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Kanskje litt voldsomt å anmelde, men hva med å kontakte kommunen? 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. september 2019 Forfatter Del Skrevet 12. september 2019 Som verken eier eller drifter kjøpesenteret? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Hva med å starte med en skriftlig klage til senteret eller gårdeier? Kanskje bruke hovedinngangen, ser ut som det er flatere der. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Så vidt eg er kjend med så er det vanskeleg å kople denne saka mot eit lovbrudd. Farenivået her er ikkje spesielt stort, i alle fall ikkje samanlikna med usikra takstein, stengde rømmimgsvegar eller liknande. I verste fall kunne du sikkert dødd, men du kunne også ha drept deg sjølv ved å bomme på døra og kræsje i veggen. Så dersom du ikkje søker erstatning så er ikkje anmelding vegen å gå. Då er det betre å melde frå til bygningseigaren og forklare at dette er farleg og kan potensielt føre til erstatningskrav. 4 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Som sagt, send e-post til huseier og blindeforbundet e.l. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Ingenting, såvidt jeg kan se. 4 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 16. september 2019 Del Skrevet 16. september 2019 Er det noen som vet hvilken lov og paragraf jeg kan anmelde de for brudd på? (Dette er ikke en erstatningssak/spørsmål) Hvis du gjør de oppmerksom på at denne kanten er farlig, spesielt for svaksynte, og spør pent, så dekker de kanskje dine utlegg i forbindelse med lege. De vil mest sannsynlig ikke kunne bli straffet for dette, men jo flere som klager, jo større sjanse er det for at de utbedrer det. Så uansett om du ønsker erstatning eller ikke, send en klage til huseier. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. september 2019 Del Skrevet 16. september 2019 Kanskje bruke hovedinngangen, ser ut som det er flatere der. 2019-09-12 15_37_28-Window.png Legg merke til snublesteinen midt i bildet. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 16. september 2019 Del Skrevet 16. september 2019 (endret) Ta kontakt med byggesaksavdelingen i kommunen så kan de vurdere om det der er i tråd med byggteknisk forskrift. Både TEK10 og TEK17 har krav om at gangatkomster skal være sikre. Er ikke dette fra Lillehammer forresten? :'D Endret 16. september 2019 av Star Fox Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 16. september 2019 Forfatter Del Skrevet 16. september 2019 Jo, det er det. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 Ønsker å anmelde det lokale kjøpesenteret etter at jeg falt i dag. Ved en av inn/utgangene til kjøpesenteret er en betongflate hvor arealet rundt har synket oppgjennom årene. Høydeforskjellen er nå så høy at det er som å miste et trinn i en trapp hvis man ikke er oppmerksom. Fallet mitt oppstod da det plutselig ikke lenger var fast grunn under foten min, som førte til et oppskrapet kne, forstuet fot og ankel, og en forslått albue. Heldigvis falt jeg fremover og ikke til venstre, hvor det er et metallrekkverk med skarp kant. Da kanten ikke har oppstått over natten, ønsker jeg å anmelde senteret for manglende vedlikehold. Senteret har vært klar over skaden i en årrekke. Er det noen som vet hvilken lov og paragraf jeg kan anmelde de for brudd på? (Dette er ikke en erstatningssak/spørsmål) Bilde av kanten ## dobbelpost slått sammen av ilpostino## Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvor mange og lave trinn du har i trappa di hjemme. Må vel ligne mer på en bakke med tverrgående riller enn en trapp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå