Gå til innhold

Apple oppgraderer sin mest populære iPad – dette er nytt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo merkelig at hvis man kjøper denne iPaden som er en ny utgave,så må man kaste den på søpla etter 2 år pga at oppdateringer opphører på A10 prosessor..?Men hvis man derimot kjøper iPad Air til 1700kr mere med A12 prosessor så varer den i minst 4-5 år med oppdateringer...??

Lenke til kommentar

Den burde få oppdateringer i minst 4-5 år, men det er vel ingen som vet sikkert. Prosessoren er vel god nok til å kunne vare lenge. Slikt sett bedre å kjøpe 2018 modellen som har samme prosessor, men er rimeligere, eller Mini som har A12 prosessoren.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Det er jo merkelig at hvis man kjøper denne iPaden som er en ny utgave,så må man kaste den på søpla etter 2 år pga at oppdateringer opphører på A10 prosessor..?Men hvis man derimot kjøper iPad Air til 1700kr mere med A12 prosessor så varer den i minst 4-5 år med oppdateringer...??

Kaste i søppelet? Kjøper du Android risikerer du nesten å aldri få nye hovedoppdateringer. Med den tankegangen burde jo 90 % av androidbrukere kastet telefonene i søpla.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kaste i søppelet? Kjøper du Android risikerer du nesten å aldri få nye hovedoppdateringer. Med den tankegangen burde jo 90 % av androidbrukere kastet telefonene i søpla.

Jeg er Apple-menneske og har iPhone x,Apple Airport router,Apple-TV og iPad Air 2. Alt fungerer utmerket,men min iPad er nå 4 år og sliten. Jeg ønsker å kjøpe den nye,men hva er vitsen med det hvis den kun får oppdateringer i 2 år. Oppdateringene fra Apple er viktige og det er mange av dem pr år. Jeg har ikke peiling på android,men en iPad som ikke kan oppdateres lengre etter 2 år regner jeg som verdiløs..og ja må regnes som søppel desverre..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er Apple-menneske og har iPhone x,Apple Airport router,Apple-TV og iPad Air 2. Alt fungerer utmerket,men min iPad er nå 4 år og sliten. Jeg ønsker å kjøpe den nye,men hva er vitsen med det hvis den kun får oppdateringer i 2 år. Oppdateringene fra Apple er viktige og det er mange av dem pr år. Jeg har ikke peiling på android,men en iPad som ikke kan oppdateres lengre etter 2 år regner jeg som verdiløs..og ja må regnes som søppel desverre..

Da har du en veldig ekstrem holdning. 2-3 år med ny x.0-oppdatering betyr for øvrig at du vil beholde nyeste versjon i 3-4 år. Uansett er det bare ren gjetting fra min side.

Lenke til kommentar

Her må TU spørre Apple om hva som er greia..lansere ett nytt produkt som kun får oppdateringer i 2 år..? Det blir i mine øyne for dumt..

Har noen sagt at det kun blir støtte i 2 år?

Det normale for Apple er jo 4-5 år, og det er vel ingenting som er sagt om at dette ikkje vil gjelda ny modell?

Lenke til kommentar

Har noen sagt at det kun blir støtte i 2 år?

Det normale for Apple er jo 4-5 år, og det er vel ingenting som er sagt om at dette ikkje vil gjelda ny modell?

Det står her i VG at den nye ipaden har ca to år igjen med stor-oppdateringer og kansje 3 år med små-oppdateringer pga at den har en A10X prosessor som allerde er 3 år gammel.

https://www.tek.no/artikler/sniktitt-ipad-2019-dette-virker-som-det-beste-ipad-valget-for-de-aller-fleste/473743

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Tastaturstøtte??????? NÅ først?

Og dette er de såpass frekke å kalle en nyhet?

Beklager, men tastaturstøtte burde aldri vært noen nyhet, men er man sein, så er man sein.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Tastaturstøtte??????? NÅ først?

Og dette er de såpass frekke å kalle en nyhet?

Beklager, men tastaturstøtte burde aldri vært noen nyhet, men er man sein, så er man sein.

Så så... kanskje man bør lese artikkelen før man hisser seg opp...

Nå er det ikke slik at tastaturstøtte er noe nytt. iPad har støttet tastatur i årevis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Så så... kanskje man bør lese artikkelen før man hisser seg opp...

Nå er det ikke slik at tastaturstøtte er noe nytt. iPad har støttet tastatur i årevis.

Så da har journalisten feil?

1d52344794ec6c00e80103d70bd97195.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nei, journalisten har helt rett. Les en gang til, litt saktere. 

Hva med selv å roe ned hastigheten litt. Jeg klarte tydeligvis ikke å markere det godt nok, men du ser vel hva jeg streket under i den artikkelen? Gjør du ikke?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Joda, det ser jeg. Klart og tydelig. Men les litt lenger enn akkurat det du har streket under. 

Har det og konklusjonen er den samme. Tastaturstøtte til denne iPaden er og blir i 2019 lansert som en stor nyhet.

Om noen år, kanskje 10 eller 20, så vil forhåpentligvis IOS komme med muligheten for flerbrukerprofiler på sine iPad og det vil bli lansert som en enorm nyhet.

Om noen år, kanskje 5-15, så vil Apple kommer med touchskjermer på sin Macbooks. Også det lansert som en enorm nyhet, selv om touchstøtten kom med Snowlepard på operativsystemet sitt.

Halleluja sier alle fanboisa og kaster seg ut i kampen med å forsvare dette som nyheter.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Har det og konklusjonen er den samme. Tastaturstøtte til denne iPaden er og blir i 2019 lansert som en stor nyhet.

Ok. Enten så gidder du ikke lese eller så forstår du faktisk ikke det som står i artikkelen. 

Så la oss gjøre det litt tydeligere:

"Den andre store nyheten er at den nye iPad-modellen får støtte for Apples tastatur Smart Keyboard. Smart Keyboard er et fullstørrelsestastatur som festes magnetisk til nettbrettet og har hittil kun vært tilgjengelig til iPad Pro-modellene."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...