Svein-Erik Hole Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Retur av varer fra netthandel er et stort miljøproblem. Slik vil H&M løse det Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 (endret) Firma som utnytter arbeidskraft nådeløst, skal håndtere biometridata? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeei, ellers takk du. Kunne jo solgt bytteklær rett fra kjøper, spiller liten rolle om noen utnytter det når produksjonskostnadene er såpass lave og man likevel har transportert. Endret 11. september 2019 av Spetsnaz 3 Lenke til kommentar
molna Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Burde vært løst så enkelt som at man ikke får returrett på klær kjøpt over nett med mindre det er produksjonsfeil eller feil produkt. Har handlet på nett i sikkert 15 år men hadde aldri falt meg inn å returnere noe. At antall returer ligger på halvparten (50%) kan da ikke stemme? Kan det opprinnelige tallet være 5%? Lenke til kommentar
joakimb Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Burde vært løst så enkelt som at man ikke får returrett på klær kjøpt over nett med mindre det er produksjonsfeil eller feil produkt. Har handlet på nett i sikkert 15 år men hadde aldri falt meg inn å returnere noe. At antall returer ligger på halvparten (50%) kan da ikke stemme? Kan det opprinnelige tallet være 5%? Folk kjøper flere plagg for å prøve på samme måte som man kanskje tar med seg flere plagg inn på et prøverom. Så kjøper man det ene plagget man er fornøyd med og henger de andre på plass/returnerer. 50% er helt realistisk. 6 Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 "Retur av varer fra netthandel er et stort miljøproblem. Slik vil H&M løse det" "– Hvis vi klarer å minske returandelen med bare to prosent, er det en økonomisk kjempegevinst for H&M." Dette handler 100% om økonomi og ikke miljø. Dersom de hadde brydd seg om miljø er det 100 andre ting de bør se på først. Bla. kvalitet og materialer i produktene sine. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Burde vært løst så enkelt som at man ikke får returrett på klær kjøpt over nett med mindre det er produksjonsfeil eller feil produkt. Har handlet på nett i sikkert 15 år men hadde aldri falt meg inn å returnere noe. At antall returer ligger på halvparten (50%) kan da ikke stemme? Kan det opprinnelige tallet være 5%? Nå var det bare to butikker så sa de hadde den returraten. Hadde meget lyst å sende tilbake t-skjorter størrelse 5XL som var langt unna 5XL i størrelse, men modern passa de. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Ideen demmes er interessant da Lenke til kommentar
Løpemann Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Hovedproblemet er jo at vi kjøper og kaster altfor mye klær. Dette hjelper fint lite. H&M vil spare penger og late som de bryr seg om miljøet. 1 Lenke til kommentar
Årevis Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Netthandel er kommet for å bli, både for proff og privatmarkedet. Dess bedre informasjon i netthandelen, dess sikrere på å få riktig vare, og en grunn midre til å bytte. Denne appen kan bli et stort fremskritt i så måte. En viktig forutsetning er at kles- og sko produsentene produserer etter samme størrelsesstandard, med mindre avvik enn i dag. Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Burde vært løst så enkelt som at man ikke får returrett på klær kjøpt over nett med mindre det er produksjonsfeil eller feil produkt. Har handlet på nett i sikkert 15 år men hadde aldri falt meg inn å returnere noe. At antall returer ligger på halvparten (50%) kan da ikke stemme? Kan det opprinnelige tallet være 5%? Tror du de bløffer om noe slikt? Årsaken er veldig enkel. Grunnen til nettbutikken opplever salgssuksesser med plagg som må prøves, slik som klær og sko, er akkurat at det at de har "fri retur, uten spørsmål". Så skal du kjøpe en ny modell sko, og bruker str 44, så bestiller du 43,44,45 også returnerer du de to parene som ikke passer. Naturligvis når butikkene etablerer "fri retur, uten spørsmål" så blir det utnyttet akkurat på denne måten. Og dette er en metodikk med ingen veil tilbake. Du kan ikke bare slutte med "fri retur, ingen spørsmål" bare fordi du er Zalando med gigantomsetning. Da forsvinner kundene over natta til en annen butikk som har det, og Zalando går konk. Alternativet til "fri retur, ingen spørsmål" er at man rusler i butikken der man bor, prøver skoene, finner ut at 45 passer fint, også bestiller 45 når man kommer hjem. Den lokale butikken får ingen salg, men må bruke av sine ressurser uten å tjene noe på det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå