Paal Kvamme Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Høyspent i Frankfurt: Her er elbilene som snart skal rulle på norske veier – og noen du nok aldri får se igjen Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 "Audi hadde ingen egentlig ny elbil å vise, men som plaster på såret fikk vi se flere konseptbiler. Blant dem AI: TRAIL, en offroadbil med fire elektromotorer – altså quattro – og fem droner som skal lyse opp foran bilen. Disse skal altså ha dokking på taket, og skal altså lette og lyse opp veien foran bilen, og så returnere til dokkingstasjonen." Denne har jeg skikkelig tro på! /S 3 Lenke til kommentar
0AAVKDA1 Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 "Audi hadde ingen egentlig ny elbil å vise, men som plaster på såret fikk vi se flere konseptbiler. Blant dem AI: TRAIL, en offroadbil med fire elektromotorer – altså quattro – og fem droner som skal lyse opp foran bilen. Disse skal altså ha dokking på taket, og skal altså lette og lyse opp veien foran bilen, og så returnere til dokkingstasjonen." Denne har jeg skikkelig tro på! /S Godt poeng, ser for meg at de andre elbil produsentene kommer raskt etter med tilsvarende konsept. Utmerket løsning for saktegående køer eller sterkt trafikkerte trange bygater hvor man kan sende dronene i fem retninger for å finne alternative veier mellom A og B.... Kan umulig skape kluss dette her! 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Mye bra på vei. Her forsvinner nok ventelistene på alle former for elbiler til sommeren. Det r så mye å velge i at ingen bestiller noe som en må vent lenge på. Hei hei Kia og Hyundai. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Kia og Hyundai har muligens flere biler enn ryktene tilsier.De er bare så smarte at venter til 01.01.2020 når EU sitt siste påfunn med 95 gram Co2 trer i kraft.For hvem gidder selge elbiler når de tjener mer penger på SUV's fram til årsskiftet. 2 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Og det er akkurat like mange nye hydrogenbil-konsept i år som i fjor, berre med "planar" lengre fram i tid og med færre konkrete opplysningar enn nokon sinne? 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Og det er akkurat like mange nye hydrogenbil-konsept i år som i fjor, berre med "planar" lengre fram i tid og med færre konkrete opplysningar enn nokon sinne? Samme planene så jeg ser ikke helt hvorfor det er overraskende. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Og det er akkurat like mange nye hydrogenbil-konsept i år som i fjor, berre med "planar" lengre fram i tid og med færre konkrete opplysningar enn nokon sinne? Er det fortsatt noen som holder på med det? 2 Lenke til kommentar
Kjetil Sandal Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Det viktigste vi gjør, er og få inn forbud mot Dieselbiler i hele verden asap. Bare ta steget og innrømme at Diesel er skitten, farlig , dårlig teknologi som bør fjernes. Alle Dieselbiler kan bygges om til gass hybrid eller elbil. Så må vi se på båtene og gjøre det samme der, bort med tungolje. Så vil vi nok fikse flyparken til slutt. Fly kan erstattes av raske el tog på mange strekk om vi vil. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Og det er akkurat like mange nye hydrogenbil-konsept i år som i fjor, berre med "planar" lengre fram i tid og med færre konkrete opplysningar enn nokon sinne?Samme planene så jeg ser ikke helt hvorfor det er overraskende. Nei, den einaste som er der er ein ny i år. Denne skal komme som elbil fyrst, og eg tvilar på at det kjem nokon hydrogen-variant. Dei som hadde "planar" om å lansere i 2020-2021 eller tidlegare har forsvunne. Det er i grunn dørgande stille på den fronten. Toyota skal lansere ein oppgradert Mirai til OL i Tokyo til neste år, i den grad ein ekstra dyr matpakkebil med middels rekkjevidde er interessant for nokon. No er det i realiteten berre ein hydrogenbil att på marknaden. Tesla Model 3 dankar ut Mirai på absolutt alle måtar for 100.000 kroner mindre i innkjøp og mykje mindre i drift, so Mirai frå 2015 tel ikkje lenger. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 (endret) Nei, den einaste som er der er ein ny i år. Denne skal komme som elbil fyrst, og eg tvilar på at det kjem nokon hydrogen-variant. Dei som hadde "planar" om å lansere i 2020-2021 eller tidlegare har forsvunne. Hvem snakker du om isåfall, og hvem mener du har "forsvunnet"? Prater du om deltager listen? Det er jo mange fabrikanter som hoppet over IAA nå i år. http://www.hydrogenfuelnews.com/first-ever-hyundai-electric-racing-car-can-be-recharged-by-hydrogen-fuel-generator/8538243/?fbclid=IwAR2k2lFGL7-POTQUwDUv095xnhddxyCUdMxXkmTm5B0jpYYsRm2_XRUjZCM I mellomtiden, så kan du jo kose deg med litt lesestoff, og glede seg over at FC vil gjøre elektrisk motorsport litt mer tilgjengelig. Endret 13. september 2019 av oophus3do Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå