Redaksjonen. Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Bruker hjelm som egentlig er beregnet til elvepadling – nå utvikler Norsk Luftambulanse sin egen redningshjelm Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Ganske overaskende at det kan mangle slike produkter i 2019. Er det kanskje forde ingen venter å finne slike nisjebehov, at disse finnes? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Bra med spesialtilpassa utstyr, men er ikkje overbevist om at innebygd kamera og batteripakke er vegen å gå. Det er litt spesielt at den bransjen som er mest opptatt av personvern og skjerming av pasient er fyrst ute med bruk av kamera. Eg forstår er at hensikta er at ein kan ha legar og andre spesialistar i andre enden som via ein skjerm kan følge med på pasientbehandlinga og vil kunne gripe inn med forslag til behandlingsmåte, men spørsmålet er kor mange av pasientane som vil få betre behandling av å bli filma kontra antal pasientar som opplever ubehag med å bli filma i ein svært sårbar situasjon. Som minumum burde hjelmen ha eit lokk over kameralinsa slik at ein kan tydeleggjere om kameraet er i bruk eller ikkje. Lenke til kommentar
Johan Fredrik Walle Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Bra med spesialtilpassa utstyr, men er ikkje overbevist om at innebygd kamera og batteripakke er vegen å gå. Det er litt spesielt at den bransjen som er mest opptatt av personvern og skjerming av pasient er fyrst ute med bruk av kamera. Eg forstår er at hensikta er at ein kan ha legar og andre spesialistar i andre enden som via ein skjerm kan følge med på pasientbehandlinga og vil kunne gripe inn med forslag til behandlingsmåte, men spørsmålet er kor mange av pasientane som vil få betre behandling av å bli filma kontra antal pasientar som opplever ubehag med å bli filma i ein svært sårbar situasjon. Som minumum burde hjelmen ha eit lokk over kameralinsa slik at ein kan tydeleggjere om kameraet er i bruk eller ikkje. Hei. Kamera på hjelm brukes til opplæring. Var med på en SAR øvelse med vinsj heving opp ifra havet. Filmen ifra redningsmannen sitt hjelm kamera fikk jeg ikke lov til og få som et minne da det var til evaluering, erfaringsoverføring og læring. Så personvernet her er nok veldig godt tatt vare på. 3 Lenke til kommentar
NBT Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Bra med spesialtilpassa utstyr, men er ikkje overbevist om at innebygd kamera og batteripakke er vegen å gå. Det er litt spesielt at den bransjen som er mest opptatt av personvern og skjerming av pasient er fyrst ute med bruk av kamera. Eg forstår er at hensikta er at ein kan ha legar og andre spesialistar i andre enden som via ein skjerm kan følge med på pasientbehandlinga og vil kunne gripe inn med forslag til behandlingsmåte, men spørsmålet er kor mange av pasientane som vil få betre behandling av å bli filma kontra antal pasientar som opplever ubehag med å bli filma i ein svært sårbar situasjon. Som minumum burde hjelmen ha eit lokk over kameralinsa slik at ein kan tydeleggjere om kameraet er i bruk eller ikkje. Det verste med hjelmen jeg kan ser er faktisk lyset ... Problemet er at man ikke kan justere det og det peker rett bein fram bare .. noe som kan foresaker problemer med ser ting som er gjerne nær en .. for eksempelt når man skall lese et kart man skall holde i hånda eller når man er over en person og gjer første hjelp. samtidig tenker jeg om hjelmen kanje burde hver mer modulær som militær hjelm for enkelt oppgradering ? men det vil jo lager noen andre problemer igjen siden det vil blir større og tar mer plass med ekstra utsyr som gjør det verre i små steder ... Uansett lyset må det gjøres noe med før eg tror hjelmen er et bra alternative egentlig :-/ ellers tror jeg folk heller vil sette på et hodelykt opp på hjelmen som gjør kamera og lyset ubrukelig uansett Lenke til kommentar
Lodium Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Dette kan jo bli en bra eksportartikkel hvis det ikke finnes noe tilvarende i markedet fra før. Får håpe de som har kontruert dette har husket å ta patent. 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Får se. Min erfaring med hodelykter er at de er for svake(Lumen), for skjeivt fokuspunkt, or ikke bredt nok lys. Ingenting som er mer moro enn når du trenger å lyse inn 4-5 måter for å så hva du driver på med, og lykten for svak. Eller at lyset er for spist, så du må bruke unøvdvenig mye hodebevegelser for å se litt. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå