cashspenn Skrevet 12. september 2019 Forfatter Del Skrevet 12. september 2019 Denne var gull verdt. Veldig smart. Typisk å komme over en slik nå som jeg nesten er ferdig. jaja kjekt å ha! Kan bekrefte at farten til de seriekoblede fortsatt ligger på 8-10Mbps når en datamaskin er koblet til et av de tre uttakene som er koblet i serie bortover. Kan bekrefte at jeg la en til CAT6 som gikk direkte til uttak nr 2, koblet med på "skinnen" som ikke var i bruk og der får jeg 80Mbps som jeg skal. Takk for all hjelp. Da har jeg lært masse nytt, MEN at det ikke går å serie koble CAT6 ledninger i uttak bortover veggen i 2019 er fortsatt et mysterium i hodet mitt.... De elko uttaktene skulle ha en innebygget svitsj slik at de kunne adressere riktig og man kunne hatt flere enheter på. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Tja. En switch krever strøm. Så da må du ha strøm til hvert Elko uttak. Er det ok? For du får tak i såpass små switcher om det er et reelt behov. Men de koster. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 3. oktober 2019 Del Skrevet 3. oktober 2019 Nå fikk du vel noen gode råd i den første tråden din, og du sa selv at du hadde blitt klokere... Jeg har bare 2 spørsmål: 1 - Hva slags verktøy benytter du til å terminere kabelen i veggboksene? 2 - Hva slags kabel benytter du i veggboksene (myk patche kabel, eller stiv installasjonskabel)? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. oktober 2019 Del Skrevet 3. oktober 2019 Verktøyet heter kroneverktøy. Det brukes stiv installasjonskabel. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 3. oktober 2019 Del Skrevet 3. oktober 2019 Verktøyet heter kroneverktøy. Det brukes stiv installasjonskabel. Nå var det ikke meningen at du skulle komme med fasit ;-) Jeg vet hva som skal brukes, jeg lurte på hva trådstarter benyttet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå