Gå til innhold

Fant endelig en løsning for tallet 42. Det tok hele 65 år

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Å håne tiden brukt til forskning får deg bare til å virke ufattelig dum. Du har allerede fått flere forslag til praktisk bruk i denne tråden, men selv uten opplagt nytte, så har forskningen i seg selv verdi.

Ikke undervurder Dunning-Kruger-effekten.

Lenke til kommentar

"Den diofantiske ligningen x3+y3+z3=k, for alle heltallsverdiene av k mellom 1 og 100"

Hva med ligningen u3+v3+w3+x3+y3+z3=k ?

Og hva med x5+y5+z5=k og x7+y7+z7=k eller videre . . .

"universitetets superdatamaskin jobbe med saken i noen uker" og

"Han sikret også tilgang til en distribuert datamaskin av de sjeldne, Charity Engine, som utnytter den ledige kapasiteten til mer enn en halv million PC-er rundt omkring i verden"

Etter min mening en meningsløs bruk av store ressurser. Hvor mye ledig kapasitet det er snakk om vet ikke jeg, men pc'ene må jo være slått på. Det blir sannsynligvis miljøproblemer av dette. Strømmen er vel muligens levert fra kullfyrte kraftverk.

The Charity engine var vel kanskje ikke tenkt brukt til denne typen veldedighet (charity)?

"Etter mer enn én million timer med beregninger så greide datamaskinen å finne løsningen" - En ting, det hadde sikkert tatt enda lengre tid med ligningene jeg har foreslått over.

Konklusjon, stor bruk av ressurser, liten gevinst?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

"Den diofantiske ligningen x3+y3+z3=k, for alle heltallsverdiene av k mellom 1 og 100"

Hva med ligningen u3+v3+w3+x3+y3+z3=k ?

Og hva med x5+y5+z5=k og x7+y7+z7=k eller videre . . .

"universitetets superdatamaskin jobbe med saken i noen uker" og

"Han sikret også tilgang til en distribuert datamaskin av de sjeldne, Charity Engine, som utnytter den ledige kapasiteten til mer enn en halv million PC-er rundt omkring i verden"

Etter min mening en meningsløs bruk av store ressurser. Hvor mye ledig kapasitet det er snakk om vet ikke jeg, men pc'ene må jo være slått på. Det blir sannsynligvis miljøproblemer av dette. Strømmen er vel muligens levert fra kullfyrte kraftverk.

The Charity engine var vel kanskje ikke tenkt brukt til denne typen veldedighet (charity)?

"Etter mer enn én million timer med beregninger så greide datamaskinen å finne løsningen" - En ting, det hadde sikkert tatt enda lengre tid med ligningene jeg har foreslått over.

Konklusjon, stor bruk av ressurser, liten gevinst?

Tror du man trenger å regne på x5+y5+z5=k

Når man vet der finnes løsninger for x2+y2+z2=k og x3+y3+z3=k

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...