Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. september 2019 Rapporter Del Skrevet 11. september 2019 (endret) Så lett slipper man ikke unna. Produsenten kan godt finnes ansvarlig for forutsigbart misbruk. I.e. om man lager en teknisk løsning som man må forvente vil bli brukt feil og dermed skape farlige situasjoner.Meh... da burde vel ting som epost, kvitter, insta, snappy, fjesboka etc. være før i køen, så mye galskap denslags blir brukt til. Masse folk som plages av pga. hvor lettvint det der kan mobbes og lyves, tom. selvdrap forekommer rett som det er. Tekniske løsninger vil bli benyttet, og alle som velger å benytte dem vil slett ikke gjøre det på fornuftig vis. Skal en ha en agenda hvor alt må være +99.9% trygt og sikkert for samtlige tullinger, trur jeg det hele vil gå himla sakte fremover. Alt som kan missbrukes, vil missbrukes. Mao. skal en innføre grundig utredning av praktiske evner og oppførsel før kjøp av bil vil vel få biler bli solgt, autopilot eller ei. Endret 11. september 2019 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 11. september 2019 Rapporter Del Skrevet 11. september 2019 Prøv en. Hva har det med det du og jeg sier med det å gjøre? Hvem har sagt noe om at jeg ikke har prøvd eller eier en? Lenke til kommentar
oophus Skrevet 11. september 2019 Rapporter Del Skrevet 11. september 2019 Prøv en. ?? Jeg har da prøvd flere Teslaer. Hadde autopilot vært feilfritt, så hadde den vært konge. Men siden den ikke fungerer 100%, så er det tull å bruke mennesker som beta-testere, for et produkt som kan ta liv. Men det er kanskje greit, siden sjåføren er den som sitter mest sikkert i et møte med andre mennesker, i sin 2 ton tunge boks? 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 11. september 2019 Rapporter Del Skrevet 11. september 2019 Meh... da burde vel ting som epost, kvitter, insta, snappy, fjesboka etc. være før i køen, så mye galskap denslags blir brukt til. Masse folk som plages av pga. hvor lettvint det der kan mobbes og lyves, tom. selvdrap forekommer rett som det er.For alt jeg vet kan det godt ha vært saker i dette domenet. Hvorfor er du sikker på at det ikke har vært dommer her? Alt som kan missbrukes, vil missbrukes. Mao. skal en innføre grundig utredning av praktiske evner og oppførsel før kjøp av bil vil vel få biler bli solgt, autopilot eller ei. Det er gradsforskjeller, noe en rett kan gi en vurdering av. Kriterier en rett gjerne legger til grunn er om man forstår eller burde forstå at det man gjør er lett å misbruke og om man har gjort alle rimelige tiltak for å hindre misbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå