steinjarle Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 Men den opprinnelige leveringsplanen ryker for kineserne.Nå vet vi «alt» om Bytons M-Byte Lenke til kommentar
Erik74 Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 En svær i3 både inni og utenpå. M-byte. BMW M. De kineserne. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 Lurer på hvor mye det vil koste å bytte/reparere den skjermen (om man er uheldig å ødelegger/sprekker den) 1 Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 M byte ..nesten så jeg vil ha den på grunn av navnet. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 M byte ..nesten så jeg vil ha den på grunn av navnet. Heller vent på G byte hirr hirr hirr Lenke til kommentar
Erik74 Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 M byte ..nesten så jeg vil ha den på grunn av navnet. Jeg vil ikke byte med deg... Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Lurer på hvor mye det vil koste å bytte/reparere den skjermen (om man er uheldig å ødelegger/sprekker den) Med unntak av Tesla, når hørte du sist om en ødelagt skjerm i en bil? Lenke til kommentar
MrFoss Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Fin bil, definitivt en kandidat for meg når min diselbil blir for gammel. Artig Erik nevnte det, jeg også merket meg at det var en del detaljer som var veldig like i3 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Med unntak av Tesla, når hørte du sist om en ødelagt skjerm i en bil?Jeg sa "om man er uheldig å ødelegger/sprekker den". Og det skjer - og noen vil sikkert oppleve det igjen https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/mJd5q/sprekk-i-bilradio-84000-for-ny Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Jeg sa "om man er uheldig å ødelegger/sprekker den". Og det skjer - og noen vil sikkert oppleve det igjen https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/mJd5q/sprekk-i-bilradio-84000-for-ny For en plutselig skade har man forsikring. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 (endret) For en plutselig skade har man forsikring.Har ikke påstått noe annet.Det går vel fremdeles an å lure på hva kostnaden på dette vil være for en m-byte. Vedlagt link var som svar på at det uhellet «kan» skje. Forstår ikke helt hva vi diskuterer her... Endret 11. september 2019 av syar2003 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Kostnaden vil være egenandelen på forsikringen så det er ikke veldig relevant hva skjermen koster. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Kostnaden vil være egenandelen på forsikringen så det er ikke veldig relevant hva skjermen koster. Det som dog er relevant, er hva kostnaden er på skjermen, som i hvor mye av bilens pris, går inn i skjermen på bilen. Nysgjerrig på det selv jeg. ^^ Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 (endret) Kostnaden vil være egenandelen på forsikringen så det er ikke veldig relevant hva skjermen koster.Prøver du å være vanskelig.Alt er relevant . Forsikringer har en kostnad basert på kjøretøyenes risiko og dele/reprasjonspriser. Lurer på hvor mye det vil koste å bytte/reparere den skjermen (om man er uheldig å ødelegger/sprekker den)Hvis jeg lurer på dette må jeg få lov til det , uansett hvilke motiv som ligger bak.Brukeren som hadde uhellet med Leaf brukte kasko og da får man også høyere kostnad på premie enn kun egenandel grunnet bonustapet over tid. Endret 11. september 2019 av syar2003 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Har man kjørt bil en stund og ikke er en klumsemikkel så har man en tapsfri skade. Vanligvis 75% mer enn 4-5 år. Og mange selskaper har bare 10% i bonustap på kaskoskader nå så det er ikke en grusom kostnad heldigvis. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Har man kjørt bil en stund og ikke er en klumsemikkel så har man en tapsfri skade. Vanligvis 75% mer enn 4-5 år. Og mange selskaper har bare 10% i bonustap på kaskoskader nå så det er ikke en grusom kostnad heldigvis. Elbil 24 kommer jo nå med forsikring, spesialdesignet for elbiler, uten bonus-ordning. For de med Tesla, så koster det 10k mindre i året, vist nok, nå siden andre har skrudd opp prisene pga sinnssyke reparasjonskostnader. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 (endret) Elbil 24 kommer jo nå med forsikring, spesialdesignet for elbiler, uten bonus-ordning. For de med Tesla, så koster det 10k mindre i året, vist nok, nå siden andre har skrudd opp prisene pga sinnssyke reparasjonskostnader.TOCN (Tesla Owners Club Norway) har og billig bonusfri forsikring til Tesla.Er og kjekt å være medlem der da du har dem i ryggen om Tesla skulle bli kranglete om noe. Tro om Elbil24 bruker samme underselskap kansje. Endret 12. september 2019 av Complexity Lenke til kommentar
oophus Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 TOCN (Tesla Owners Club Norway) har og billig bonusfri forsikring til Tesla. Er og kjekt å være medlem der da du har dem i ryggen om Tesla skulle bli kranglete om noe. Tro om Elbil24 bruker samme underselskap kansje. Syns det er helt logisk jeg, at det nå dukker opp avtaler designet for elbiler. Det finnes vell ingen av dem som ikke har automatisk nød-brems blant annet? Jeg tipper det også dukker opp spesialiserte verksted for nettopp elbiler, som fokuserer på reparasjon av elektroniske komponenter, fremfor at man hver gang må bytte hele greiene. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 (endret) Syns det er helt logisk jeg, at det nå dukker opp avtaler designet for elbiler. Det finnes vell ingen av dem som ikke har automatisk nød-brems blant annet? Jeg tipper det også dukker opp spesialiserte verksted for nettopp elbiler, som fokuserer på reparasjon av elektroniske komponenter, fremfor at man hver gang må bytte hele greiene. Alle unntatt Roadster og første Model S uten radar har vel nødbrems ja. Det kan deaktiveres om ønskelig, men det hindrer mye ulykker ja. Tesla har jo og startet sin egen forsikring, men tar vel en stund før den lanseres i Norge. Usikker på om det er stort behov for elbilverksted dog. Elbilene er mye enklere enn fossibiler å skru på, og det er utrolig mye mindre å skru på også. Ett lite kurs for å håndtere høyspenning skulle vel duge for at en vanlig mekaniker skulle kunne røre alt mekanisk på en elbil. Ser det er helt vanlig å utføre forstillingskontroll på Tesla hos vanlige verskted f.eks. Endret 12. september 2019 av Complexity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå