Gå til innhold

Amerikansk krigskip seiler til Sørøst-Asia med norske missiler på dekk

Anbefalte innlegg

Hva mr. Trump mener om regelverk er irrelevant, kjøp/salg av lisenspliktig militært utstyr er kraftig regulert og overvåket.

Hvis du mener Mr. Trump er god dokumentasjon på dine påstander angående videresalg anbefaler jeg at du leter videre etter dokumentasjon.

Så det er teknisk sett ikke lov, men ingen håndhever loven eller regelverket. Og da antar jeg at musen danser på bordet når det er ingen katt der.

"I følge rapporten har Utenriksdepartementet ikke kapasitet til å utføre kontroller i etterkant av eksport for å sikre at utstyr ikke blir solgt videre, og slike kontroller har derfor aldri blitt gjort."[/size]

https://changemaker.no/uploads/files/WordPress/EUC_a-paper-tiger_investigating-arms-export-control-in-Norway.pdf[/size]

Hvordan kunne M72-raketter produsert på Raufoss havne i El Salvador via Ronald Reagans USA?

Hvorfor blir ikke ammunisjon produsert av NAMMO som er ganske så statseid merket slik at det er lettere og spore? Slik det er i dag er det så si umulig og si hvem som har produsert hva.

Og om vi kan kontrollere ammunisjon kan vi kontrollere mye, tenk og mye verre det kunne gått i Rwanda om ammunisjon ikke var mangel vare. Da hadde nok slaktingen gått enda kjappere.

Edit: Samt USA har til vane og bruke utenlandsk produserte våpen og ammunisjon når CIA støtter opprørere og slikt. For og skjule demmes involvering. Er vertfall det jeg ser de gjorde ofte når jeg leser de gamle declassified rapportene. Samt det er ganske trolig at de foret Syriske opprørerne med Bulgarske våpen i denne siste krigen.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...