Tython Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Hei Google Foto skal nylig ha gjort det mulig å aktivere ansiktsgjenkjenning i Norge også. Dette har tidligere ikke vært mulig å gjøre uten å være i vpn. På min smarttelefon (Pixel 3) har jeg muligheten til å aktivere dette og får deretter opp et album som heter "Folk" på Google Foto. Dette albumet er helt tomt og I webappen finnes det ingen valgmuligheter for å aktivere dette og programvaren gjenkjenner ingen ansikt fremdeles. Noen som har noe tips hvordan man får dette til å fungere uten å bruke vpn? Noen fått dette til å fungere? Ærbødigst Tython Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Ta en titt her: https://support.google.com/photos/thread/178387?hl=en Lenke til kommentar
Tython Skrevet 9. september 2019 Forfatter Del Skrevet 9. september 2019 Takk for svar. Har forsøkt en del av det tidligere, men i motsetning til meg så fungerer ansiktsgjenkjenning for det vedkommende har lastet opp i etterkant av aktivering. Det gjør det dessverre ikke hos meg. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Jeg er på versjon 4.23.0.265533473 men ingen mapper som heter folk. Hvor står det at dette er tilgjengelig i Norge? Lenke til kommentar
Tython Skrevet 9. september 2019 Forfatter Del Skrevet 9. september 2019 Jeg er på versjon 4.23.0.265533473 men ingen mapper som heter folk. Hvor står det at dette er tilgjengelig i Norge? Stod en artikkel på IT-Avisen for et par uker siden hvor det gikk frem at dette skulle slippes i Norge nå. På appen på Google Foto har jeg et valg som heter "Grupper like ansikter" (under innstillinger). Når jeg aktiverer denne så kommer det en mappe som heter "Folk" under album. Mulig det ikke er sluppet helt ennå. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Stod en artikkel på IT-Avisen for et par uker siden hvor det gikk frem at dette skulle slippes i Norge nå. På appen på Google Foto har jeg et valg som heter "Grupper like ansikter" (under innstillinger). Når jeg aktiverer denne så kommer det en mappe som heter "Folk" under album. Mulig det ikke er sluppet helt ennå. Takk for tips! Skrudde det på her nå, oppdaterer om det dukker opp noen fjes Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Jeg sliter med det samme, altså aktivert funksjonen, men mappen med ansikter er tom. Hvordan løste dere dette? Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Tipper det tar (ganske lang) tid før den er gjennom nok bilder. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Det står også når man aktiverer funksjonen. "Sjekk album senere for å se bildene dine etter ansikter". Snart kommer vel minim inn i tråden og erklærer dette for en stor bug Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 (endret) Har da har dette på min Pixel XL i lang tid... Endret 9. september 2019 av Magnetar Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Tipper det tar (ganske lang) tid før den er gjennom nok bilder. Har hatt dette aktivert siden det ble tilgjengelig for over to uker siden... Lenke til kommentar
Tython Skrevet 9. september 2019 Forfatter Del Skrevet 9. september 2019 (endret) Har hatt dette aktivert siden det ble tilgjengelig for over to uker siden... Jeg har også gjort dette men det har enda ikke dukket opp fjes under mappen "Folk". Har det skjedd hos deg? Broren min har en eldre Pixel XL og også han har dette i funksjon. I tillegg har han valget også på webappen Google Foto og ikke bare på appen på telefonen. Usikker på hvorfor det er slik. Endret 9. september 2019 av Tython 1 Lenke til kommentar
minim Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Det står også når man aktiverer funksjonen. "Sjekk album senere for å se bildene dine etter ansikter". Snart kommer vel minim inn i tråden og erklærer dette for en stor bug Det er nok ikke det. Bare normalt at det skal ta to til tre uker før den klarer å finne et bilde å ha i denne mappen jeg har også hatt det aktivt siden Google bekreftet at det ble lansert i Norge, men har ingen bilder i mappen. Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Har hatt det på iPhone og iPad i flere år...men må aktiveres i menyen. Lenke til kommentar
Tython Skrevet 8. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2019 Er det noen som har fått dette til å fungere etter at Google visstnok aktiverte tjenesten i Norge ila sommeren? Lenke til kommentar
Vallarth Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 Noen som vet om dette er aktivert og virker på Google Fotos nå? Jeg lastet inn en haug bilder for tre-fire dager siden men «Folk» mappen forblir tom og intet valg om ansiktgjenkjenning på verken nettside eller apps. Har sjekket både Chromebook, iPhone, iPad og seff pc.. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 19. februar 2020 Del Skrevet 19. februar 2020 8 hours ago, Vallarth said: Noen som vet om dette er aktivert og virker på Google Fotos nå? Jeg lastet inn en haug bilder for tre-fire dager siden men «Folk» mappen forblir tom og intet valg om ansiktgjenkjenning på verken nettside eller apps. Har sjekket både Chromebook, iPhone, iPad og seff pc.. Funker fint her, men tok sikkert en uke før jeg fikk det fra jeg dumpet noen hundre bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå