Gå til innhold

Samsung QE65Q900RATXXC

Anbefalte innlegg

Hei

Har et par spørsmål. 

1. Samsung har en boks for og samle alle ledningen, one connect. Kan jeg koble internett til denne så forsyner den det jeg kobler til? Eller er ikke det mulig, at den kun gir internett til tv.

2. Så og si alt jeg ser på så lager det litt flimring når jeg ser (på standard innstilling). Velger jeg hdr, så skjer det også ved for eksempel filmer på netflix som har hdr. Må jeg virkelig knote med inntsillingene for å fikse dette? Hvorfor er ikke tv stillt inn så det kan spille av normal altibox sendinger og netflix uten at det hakker og flimrer litt, skal liksom være et bra tv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Har et par spørsmål. 

1. Samsung har en boks for og samle alle ledningen, one connect. Kan jeg koble internett til denne så forsyner den det jeg kobler til? Eller er ikke det mulig, at den kun gir internett til tv.

2. Så og si alt jeg ser på så lager det litt flimring når jeg ser (på standard innstilling). Velger jeg hdr, så skjer det også ved for eksempel filmer på netflix som har hdr. Må jeg virkelig knote med inntsillingene for å fikse dette? Hvorfor er ikke tv stillt inn så det kan spille av normal altibox sendinger og netflix uten at det hakker og flimrer litt, skal liksom være et bra tv.

1) Litt usikker på hva du mener her. Dersom du mener at du kobler til nettverkskabel til OneConnect boksen så vil du få internett på TVen, så stemmer det. Da trenger den ikke trådløs nettverk for å f.eks. bruke de øvrige appene.

2) Spørs hva det er som foregår. Ser du Netflix via TVens app eller via Altibox? Videre, er det bevegelser du synes hakker/flimrer? Det er en egen innstilling hvor du kan justere såkalt motion compensation. Auto motion plus tror jeg den heter. Du kan leke litt med denne innstillingen for å se om du finner en balanse på hva du liker.

Lenke til kommentar

1 - Nei, kobler du nettkabel til Oneconnect boksen så gir den kun internet til TVen, ikke andre ting du tilkobler. Dessverre så er det ingen som benytter seg av ethernet tilkoblingen via HDMI som er mulig.

2-Det kan virke som det er noe med HDR funksjonen, standard innstillingen setter mulig på fake HDR. Test å sett den til innstillingen film/movie/cinema (Alt etter hva Samsung kaller det). Det er som oftest innstillingen som er mest korrekt. Hvis du ikke får det når du ser på annet enn HDR, så er det noe feil med HDR på TVen virker det som.

Lenke til kommentar

Hvis bildet ikke hakker i "movie" er det innstillinger i de andre preset-modusene du må tukle med. Etter hva jeg husker må du da inn på "bilde" og "avansert" eller noe sånt, og "bildebehandling". AutoMotionPlus, ClearFrame (?) og andre såpeopera-funksjoner kan aktiveres der inne. Det er her inne, sammen med "Dynamisk bildemodus" du finner the Holy Grail med radioaktivtgrønt fotballgress, orange mennesker, sirkusrødt som brenner hull i netthinna og silkemyke HotellCæsar-bildebevegelser. 

Selv liker jeg film-modus, som gjenspeiler "virkeligheten" littegrann. Og man blir vant til det litt triste bildet etterhvert. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ville startet med å sjekke at TVen har nyeste FW fra Samsung (og oppgradert hvis ikke), og resatt TV til fabrikkinnstillinger. Start på nytt derfra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom du mener at du kobler til nettverkskabel til OneConnect boksen så vil du få internett på TVen, så stemmer det. Da trenger den ikke trådløs nettverk for å f.eks. bruke de øvrige appene.

En ulempe med å kjøre kablet nett er at man ikke kan slå på TVen fra Google Home. "Hei Google - Slå på TV" krever at TVen er tilkoblet med WiFi. 

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Får det når jeg ser på andre ting også, virker bra på movie innstilling, men der er fargene så mye dårligere. Liker de skarpe fargene som er på de andre modusene.

Movie er mere riktig mot de andre modsene. Et bilde skal se ut som du ser i virkeligheten hvitt er ikke kritt hvitt eller med et blå stikk. Gress er ikke neon grønt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...