Selle Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Står hjemmesentralen din i bromodus? Hvis den gjør det og du bruker egen router tviler jeg på at det vil være noe ytelse å hente på å bytte den ut med den nye VMG hjemmesentralen. VMG har erstattet FMG Lenke til kommentar
G Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Min hjemmesentral står ikke i bromodus. Jeg har bevart dobbelt-NAT'ingen i oppsettet enn så lenge. Like fullt så får jeg 1 ms ping Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. september 2019 Del Skrevet 14. september 2019 Stort råere ping enn 1 ms tror jeg du skal slite for å oppnå, lyset går ikke fortere. Så lenge du ikke bruker wifi fra 2812, men har den i bridge mode, vil du neppe merke forskjell ved å bytte til nyere modell. Må vel være mulig å få 0 i ping, teoretisk vertfall, men da må man ha serveren som nabo nærmest. Problemet er vel heller med fiber at man legger ofte en fiber et sted, så skal man til naboen kan det tenkes den må en del omveier for å komme dit. Men etterhvert blir vel det også bedre. Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 16. september 2019 Del Skrevet 16. september 2019 Må vel være mulig å få 0 i ping, teoretisk vertfallNei. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Min hjemmesentral står ikke i bromodus. Jeg har bevart dobbelt-NAT'ingen i oppsettet enn så lenge. Like fullt så får jeg 1 ms ping tipper du bor i rogaland? Altibox har en speedtest servere stående på Rennesøy så blir kort vei da Lenke til kommentar
G Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 Rogaland ja, riktig det. Lyse som er eier av Altibox holder jo også til i Rogaland. Kanskje derfor den serveren er utplassert til der den står da? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 jepp det er det. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 Ping på 1ms da er du rimelig nær server du tester i mot. I real life vil du jo aldri ha latency så lav. Lenke til kommentar
G Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 (endret) Skal ha meg en WiFi-6 router etterhvert når tiden modner seg for det. Først nylig ble jo WiFi-6 endelig sertifisert så produsenter får anledning til å slippe å fortsette å endre på bios mhp. at det ikke var sertifisert enda. Så i vinter og neste år så må man vel snart forvente at det også kommer rimelige WiFi-6 routere uten å måtte betale en arm og ei nyre for det, som likevel ikke er helt kvestet ned på rimeligste budsjettutrustning. Den 1 ms ping jeg fikk var gjort med en kablet Asus RT-N66U Bare plugget rett i Altibox-router med bromodus slått av. Altså dobbelt-NAT. Kan ikke akkurat si at WiFi-opplevelsen er så fantastisk god på Asus RT-N66U. Så der er det et absolutt forbedring med ny router vil jeg tro. Men, det vil nok alltid være en og annen dårlig laptop og dårlig mobiltelefon som kobles til med sine dårlige antenneløsninger og hardware/software. Endret 20. september 2019 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå