KimNK Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Btw: Har politiet lov til å ta pilsa som er i sekken hvis man ikke er full. Eller har de bare lov til å ta de som er åpnet? Dei har lov til det om du er under 18 og befinner deg på offentelig stad. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Btw: Har politiet lov til å ta pilsa som er i sekken hvis man ikke er full. Eller har de bare lov til å ta de som er åpnet? Sistgang tok 13 pils og en sekk til 500kr. Hadde ikke drukket 1 eneste, og resten av pilsa lå i sekken. Kommer an på hvor gammel du er det Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Men jeg burde i det minste få tilbake sekken min Og jeg skjønner ikke helt hvorfor politiet tok øla og helte dem ut. Hadde jeg vært politi hadde jeg leita etter alle fjortiss ungene som drakk og tatt pilsa deres og drukket de opp sjølv (tjener litt åp det) Ja, jeg er under 18.. Men jeg drakk ikke på et offentlig sted (hadde ikke startet) jeg hadde ikke drukket noe da. Alle pilsa var i sekken. De sa at jeg skulle åpne sekken, så bare stakk de av med alt tilogmed sekken De kunne iallefall latt sekken være. Omg jeg hadde så mange gode historier med den sekken Endret 10. januar 2004 av FrenChie Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Btw: Har politiet lov til å ta pilsa som er i sekken hvis man ikke er full. Eller har de bare lov til å ta de som er åpnet? Sistgang tok 13 pils og en sekk til 500kr. Hadde ikke drukket 1 eneste, og resten av pilsa lå i sekken. Kommer an på hvor gammel du er det Egentlig ikke... For det første må de ha ransakingstillatelse for å i det hele tatt få innsyn i sekken din. Med mindre du er dum nok til å si JA når de spør, selvsagt. Politiet skylder deg ihvertfall en sekk, og sannsyneligvis skylder de i teorien dine foresatte 15 øl. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Ja, jeg sa ja, eller de gav meg egentlig ikke noe valg (kom hit med sekken sa de). . Jeg var ikke så høy hatten så jeg turte ikke å si nei. Men det var ikke bare meg de tok pilsa fra. Det var 5 andre. Så de stakk av med 60 pils. Og vi viste ikke om politiet hadde lov til det eller ikke.. Endret 10. januar 2004 av FrenChie Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Da har vi lært noe i dag også... Now Playing: Rage Against The Machine - F*ck The Police Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Måtte søke tilflukt i eit naust på veg heim ei stormfull natt i november for i overkant av to år sidan. Resultat:Leiteaksjon, funnen etter 20 timar, bevisstlaus, kroppstemperatur på 30 grader og påfølgande ei veke på sjukehus. Er absolutt ikkje å anbefale.... Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Måtte søke tilflukt i eit naust på veg heim ei stormfull natt i november for i overkant av to år sidan. Resultat:Leiteaksjon, funnen etter 20 timar, bevisstlaus, kroppstemperatur på 30 grader og påfølgande ei veke på sjukehus. Er absolutt ikkje å anbefale.... Hvor mye drakk du? Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) Måtte søke tilflukt i eit naust på veg heim ei stormfull natt i november for i overkant av to år sidan. Resultat:Leiteaksjon, funnen etter 20 timar, bevisstlaus, kroppstemperatur på 30 grader og påfølgande ei veke på sjukehus. Er absolutt ikkje å anbefale.... Hvor mye drakk du? Er så lenge sidan at eg huskar faktisk ikkje heilt nøyaktig.... men det var i allefall ei heilflaske sprit, ei flaske vin og noke øl inne i bildet.... Endret 11. januar 2004 av oleredv Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Ja, jeg sa ja, eller de gav meg egentlig ikke noe valg (kom hit med sekken sa de). . Jeg var ikke så høy hatten så jeg turte ikke å si nei. Men det var ikke bare meg de tok pilsa fra. Det var 5 andre. Så de stakk av med 60 pils. Og vi viste ikke om politiet hadde lov til det eller ikke.. Dere kan snakke om "ransakelesesordre" og så må hobby-advokat ting dere bare vil, men loven er ikke så firkantet som på film. En trenger ikke å være rakkett forsker for å skjønne at 6 ungdommer, alle med sekker fulle av øll, under 18år, kommer til å drikke dem selv... ps Unnskyld skrivefeil, jeg drikker ennå. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 De har vel ikke lov til å gjøre det. For har du ikke drukket, så kan du jo si at det er transport til annen plass. men så lenge de ser at det er flasker, så har ikke personern under 18 lov å ha alkohol i besittelse. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Da har vi lært noe i dag også... Now Playing: Rage Against The Machine - F*ck The Police Er vel kanskje litt andre årsaker som ligger til grunne i RATM's hat mot politiet enn at de fikk beslagelagt et par øl Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Det er vel to tilfeller i mitt liv der det gikk litt vel langt. 1. Etter 6 måneders rekruttskole får vi fri en torsdag kl. 13 og det er klart for en "liten fest". Ting utarter. Vi starter med vorspiel kl 15. Etter å ha drukket en halvflaske Absolutt, og et par shot's er eg fremdeles i fin form kl. 20. Vi er sultne å går på Peppes, spiser en halv pizza og drikker 3 halvlitere. Fremdeles i fin form. Har det fantastisk moro på by'n i en norsk by. Nattklubb fra klokken 23 til 02. Driker 6 øl til. Vanvittig morro. Den beste og lengste kvelden på by'n noensinne for min del. Kl. 3 må jeg spy på vei tilbake til leiren. Tar Taxi tilbake til leiren sammen med befalet som også har vært på by'n. I seng i leiren klokken 4. Er fulllere en jeg noen gang har vært. Kl. 6. går reveljen. Fyllesjuk av en annen dimensjon; hodet kjennes ut som en oppblåsbar versjon av Moskva-Marit. Men sliter meg igjennom morgenvask, inspeksjon i permuniform(mye slit), kirkebesøk(det er siste dag før jul) og julemiddag(dårlig appetitt). Men klarer å komme meg igjennom dagen, unngår refs og får tidenes beste juleperm. 2. Studietur i Moskva. Etter noen dager med studierelatert virksomhet begynner vi tidlig å drikke på 10 forskjellige utgaver billig russisk øl. Drar på nattklubb i Moskva. Drikker over evne av den billige vodkaen. Havner etterhvert sammen med noen russere som tar oss med til et lugubert men veldig ekslusivt mafia-sted med metalldetektor i døren, egen våpeninnlevering i døren(mye brukt av stammkundene) og _reserverte_ bord. Greier å plassere oss ved feil bord, men er såpass høyt oppe på promilleskalaen at vi dumdristig greier å tøyse oss ut av problemet. Konsumerer alt for mye sprit. Blir utfordret til russisk rulett på bakrommet. Premien for vinneren er vistnok prostituerte. Greier å komme oss ut uten å fornærme noen for mye. Så dritings at vi tar pirattaxi i Moskva. Ekstremt lite lurt. Alle blir dårlig så vi må stoppe å spy i en øde park midt på natten. Må bestikke sjåføren så han ikke stikke av. Klarer etterhvert å komme oss tilbake til hotellet i 5-tiden om morgene. Veldig sliten da. Kunne gått rett inn i miljøet i Nygårdsparken. Begge tilfellene har til felles at det var ekstremt gøy mens det sto på, men i ettertid er det lett å se at det kunne gått mye verre. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Bare jeg som ikke ser noen mening i å drikke? Jeg ser heller ingen mening i det, men jeg syntes det er morro og se andre drite seg ut i fylla Liker å ha lit kontroll på hva jeg gjør jeg. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Bare jeg som ikke ser noen mening i å drikke? Jeg ser heller ingen mening i det, men jeg syntes det er morro og se andre drite seg ut i fylla Liker å ha lit kontroll på hva jeg gjør jeg. Er morro å drikke til en hviss grense. Så er det bare drit. Er ikke gøy å bruke vannvittig med penger på noe man ikke husker, og så inmari gøy er de ikke å ligge på gulvet å rope. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 De har vel ikke lov til å gjøre det. For har du ikke drukket, så kan du jo si at det er transport til annen plass. men så lenge de ser at det er flasker, så har ikke personern under 18 lov å ha alkohol i besittelse. Er det ikke slik at personer over 16 år har lov til å være i besittelse av uåpnet alkohol? Det skal være lov å f.eks. bære pils på bussen så lenge den ikke er åpnet. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Personer over 16 har lov å bære alkohol (av typen man får kjøpt i butikk), det var hvertfall det Onkel Blå fortalte oss når vi ble stoppet på vei til avsluttnings ball/fest i 10. klasse. Jeg hadde en del uåpnet øl i sekken, men det kunne de ikke gjøre noe med, men de hellte ut all øl som var i åpnete flasker og så helte de ut det folk hadde med seg av sprit osv... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Nå når eg tenker over det så var eg litt teit igår. Drev vist og plagde en kompis som rotet med en dame. Knep han i ballene men han klinte liksom så drev eg og knep på venniner i armene (sånn vond kniping) WTF? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Nå når eg tenker over det så var eg litt teit igår. Drev vist og plagde en kompis som rotet med en dame. Knep han i ballene men han klinte liksom så drev eg og knep på venniner i armene (sånn vond kniping) WTF? Jaha? Club 4 (eller hva det nå heter i Bergen) neste, med intim-kos på tvers av "tradisjonelle kjønnsrollemønster"*? * Bare tøyser. Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 i ballene, hahahahaha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå