Simen1 Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 " sparer..én million årlig i vannavgift..." Er det slik at kommunen sparer en million årlig i vannavgift, - til seg sjøl? Da tar det altså flere tiår før de går i null. 1 km med ferskvann og avløp + ny pumpestasjon i Breivika kostet sikkert et tosifret antall millioner. Alle trenger jo en stupetårn til 30 mill vettu...eller som de rett over mjøsa til 30k. https://www.tv2.no/v/775827/ Tromsøbadets stupetårn er sikkert ikke billigere. Det er bar én av Tromsøbadets utallige sløseri-skandaler. Av hensyn til rullestolbrukere og universal utforming, bygde de heis opp til 10-meteren, sikkert i syrefast utførelse. Mon tro hva den kostet og om den noen sinne vil bli brukt av rullesolbrukere? Dere som er vantro og bare tror jeg troller, dette er fakta! Gjøvik kan bare gi opp med en gang i forsøket på å få sløseriprisen. Jeg skjønner ikke denne trangen til gigantonomi blant Norske Politikere. Enkelte ordførere og komunestyrer oppfører seg som om de var en millionby. Og hvis man skulle velge å samle flere svømmebasseng under ett tak istedetfor spredt så måtte det gått an å valgt ett mer sentralt sted istedfor slik som vist ovenfor. Så vidt jeg vet er dette landets nest dyreste badeanlegg i drift per dags dato - i en by med 76 000 innbyggere. Den tvilsomme andreplassen vil nok stå til 2023 når Tøyenbadet åpner, foreløpig beregnet til 1,4 milliarder. Førsteplassen innehas av AdO Arena i Bergen som skulle koste 0,5 milliard og endte på 1,8. 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Da tar det altså flere tiår før de går i null. 1 km med ferskvann og avløp + ny pumpestasjon i Breivika kostet sikkert et tosifret antall millioner. Tromsøbadets stupetårn er sikkert ikke billigere. Det er bar én av Tromsøbadets utallige sløseri-skandaler. Av hensyn til rullestolbrukere og universal utforming, bygde de heis opp til 10-meteren, sikkert i syrefast utførelse. Mon tro hva den kostet og om den noen sinne vil bli brukt av rullesolbrukere? Dere som er vantro og bare tror jeg troller, dette er fakta! Gjøvik kan bare gi opp med en gang i forsøket på å få sløseriprisen. Så vidt jeg vet er dette landets nest dyreste badeanlegg i drift per dags dato - i en by med 76 000 innbyggere. Den tvilsomme andreplassen vil nok stå til 2023 når Tøyenbadet åpner, foreløpig beregnet til 1,4 milliarder. Førsteplassen innehas av AdO Arena i Bergen som skulle koste 0,5 milliard og endte på 1,8. Tuller du? heis til 10meteren? Hva for noen fjøsnisser har dere der oppe i nord? Dette med etterstrevet etter signal bygg i alle kommuner har gått helt overskaftet. På tide med ny runde med kommunesammenslåing til vi er nedepå under 100 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 (endret) Hva for noen fjøsnisser har dere der oppe i nord? Hvis du lurer så ser beslutningstakerne slik ut. Jeg fant dessverre ikke noe bilde av den famøse heisen i farta, men Nordlys har massevis av andre bilder og overskrifter om Tromsøbadet her. For ordens skyld, rullestolheisen til 10-meteren, har også to andre funksjoner: Den kan også frakte rullestolbrukere til de to skliene og er "serviceheis" til servicefolk som ikke gidder å gå trappa. Sikkert kjekt å ha om serviceverktøyet er tungt, så de millionene er ikke helt uten nytteverdi.. Endret 9. september 2019 av Simen1 Lenke til kommentar
mosedotten Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Rullestolheis til 10-metern.....hehe..... hva skjer på kommunestyremøtene der oppe??? Hvordan har Tromsø kommune sett for seg at rullestolbrukerne skal benytte seg av dette tilbudet? Er det tenkt at rullestolbrukere skal kjøre utfor stupebrettet sittende i rullestolen, eller skal de kastes ut over kanten? Tromsø har jo bygd et "olympisk" basseng....så kanskje planen er å arrangere OL i dødsing....for rullestolbrukere....? 2 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Hvis du lurer så ser beslutningstakerne slik ut. Jeg fant dessverre ikke noe bilde av den famøse heisen i farta, men Nordlys har massevis av andre bilder og overskrifter om Tromsøbadet her. For ordens skyld, rullestolheisen til 10-meteren, har også to andre funksjoner: Den kan også frakte rullestolbrukere til de to skliene og er "serviceheis" til servicefolk som ikke gidder å gå trappa. Sikkert kjekt å ha om serviceverktøyet er tungt, så de millionene er ikke helt uten nytteverdi.. Veldig rødt kommunestyret må jeg si, får se hvordan det blir etter valget nå, eller må enda en periode til før folk får nok av de Lenke til kommentar
acidgoat Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Hvis du lurer så ser beslutningstakerne slik ut. Jeg fant dessverre ikke noe bilde av den famøse heisen i farta, men Nordlys har massevis av andre bilder og overskrifter om Tromsøbadet her. For ordens skyld, rullestolheisen til 10-meteren, har også to andre funksjoner: Den kan også frakte rullestolbrukere til de to skliene og er "serviceheis" til servicefolk som ikke gidder å gå trappa. Sikkert kjekt å ha om serviceverktøyet er tungt, så de millionene er ikke helt uten nytteverdi.. Veldig rødt kommunestyret må jeg si, får se hvordan det blir etter valget nå, eller må enda en periode til før folk får nok av de Rødt nå, men badet ble vedtatt av de blå. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Rødt nå, men badet ble vedtatt av de blå. Desvere er det ikke så stor forskjell som folk vil ha det mellom rødt og frp, rødt er nok på flere bærturer, men frp gjør også mye tull, uansatt hvem som vedtar er det byggherre og hvordan dem følges opp som er utslagsgivende på kostnad Lenke til kommentar
Lodium Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 " sparer..én million årlig i vannavgift..." Er det slik at kommunen sparer en million årlig i vannavgift, - til seg sjøl? Da tar det altså flere tiår før de går i null. 1 km med ferskvann og avløp + ny pumpestasjon i Breivika kostet sikkert et tosifret antall millioner. Alle trenger jo en stupetårn til 30 mill vettu...eller som de rett over mjøsa til 30k. https://www.tv2.no/v/775827/ Tromsøbadets stupetårn er sikkert ikke billigere. Det er bar én av Tromsøbadets utallige sløseri-skandaler. Av hensyn til rullestolbrukere og universal utforming, bygde de heis opp til 10-meteren, sikkert i syrefast utførelse. Mon tro hva den kostet og om den noen sinne vil bli brukt av rullesolbrukere? Dere som er vantro og bare tror jeg troller, dette er fakta! Gjøvik kan bare gi opp med en gang i forsøket på å få sløseriprisen. Jeg skjønner ikke denne trangen til gigantonomi blant Norske Politikere. Enkelte ordførere og komunestyrer oppfører seg som om de var en millionby. Og hvis man skulle velge å samle flere svømmebasseng under ett tak istedetfor spredt så måtte det gått an å valgt ett mer sentralt sted istedfor slik som vist ovenfor. Så vidt jeg vet er dette landets nest dyreste badeanlegg i drift per dags dato - i en by med 76 000 innbyggere. Den tvilsomme andreplassen vil nok stå til 2023 når Tøyenbadet åpner, foreløpig beregnet til 1,4 milliarder. Førsteplassen innehas av AdO Arena i Bergen som skulle koste 0,5 milliard og endte på 1,8. Her i nærheten der jeg bor i nærmeste by Steinkjer så skal de bygge nytt kulturhus enda kulturhuset som allerede er der er mer enn godt Nok. https://www.byggfakta.no/steinkjer-skal-fa-nytt-kulturhus-140034/nyhet.html Pris for herligheten : 459 millioner For Ordens skyld. Det gamle Kulturhuset inneholdt Kino, Biblotek og teater/kulturhus i ett. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 Her i nærheten der jeg bor i nærmeste by Steinkjer så skal de bygge nytt kulturhus enda kulturhuset som allerede er der er mer enn godt Nok. https://www.byggfakta.no/steinkjer-skal-fa-nytt-kulturhus-140034/nyhet.html Pris for herligheten : 459 millioner For Ordens skyld. Det gamle Kulturhuset inneholdt Kino, Biblotek og teater/kulturhus i ett. Så sirka 1 mrd nå de er ferdig med kostnadsprekker ? hvem skal betale for dette? Lenke til kommentar
Lodium Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 (endret) Her i nærheten der jeg bor i nærmeste by Steinkjer så skal de bygge nytt kulturhus enda kulturhuset som allerede er der er mer enn godt Nok. https://www.byggfakta.no/steinkjer-skal-fa-nytt-kulturhus-140034/nyhet.html Pris for herligheten : 459 millioner For Ordens skyld. Det gamle Kulturhuset inneholdt Kino, Biblotek og teater/kulturhus i ett. Så sirka 1 mrd nå de er ferdig med kostnadsprekker ? hvem skal betale for dette? Helt sikkert innbyggerne regner jeg med Det er lett å bruke andres penger når du slipper å ta ansvar eller bruke av egen lommebok. Den eneste reelle muligheten er jo å velge de bort. Problemet er bare at det går 4 år mellom hver gang og kostnader kan øke fordi nytt komuestyre velger å avblåse prosjektet. (Kontrakstbrudd, etc.) Det mangler heller ikke på andre ting pengene heller kunne blitt brukt på. Vann og avløpssystemet for å nevne ett eksempel. Endret 10. september 2019 av Lodium Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 Helt sikkert innbyggerne regner jeg med Det er lett å bruke andres penger når du slipper å ta ansvar eller bruke av egen lommebok. Den eneste reelle muligheten er jo å velge de bort. Problemet er bare at det går 4 år mellom hver gang og kostnader kan øke fordi nytt komestyre velger å avblåse prosjektet. (Kontrakstbrudd, etc.) Trenger få inn større kommuner så stem på partier som støtter kommunesammenslåing da blir vi knvit disse signal prosjekter i alle kroker som ikke blir brukt Lenke til kommentar
Lodium Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 (endret) Helt sikkert innbyggerne regner jeg med Det er lett å bruke andres penger når du slipper å ta ansvar eller bruke av egen lommebok. Den eneste reelle muligheten er jo å velge de bort. Problemet er bare at det går 4 år mellom hver gang og kostnader kan øke fordi nytt komestyre velger å avblåse prosjektet. (Kontrakstbrudd, etc.) Trenger få inn større kommuner så stem på partier som støtter kommunesammenslåing da blir vi knvit disse signal prosjekter i alle kroker som ikke blir brukt Tror desverre at ikke komunesammenslåinger ville vært noe som hadde dempet denne tendendensen. Det skjedde desverre noe med hodet til Norske Komuenestyrer da vi fant Olje. Før dette så bygde man mange ganger mer beskjedent. Det var ikke tradisjon for å bygge stort og flott med dyrest mulig prislapp eller bygge nytt alltid. En mulighet er jo at innbyggerne hadde fått mer påvirkning istedetfor kun hvert fjerde År slik at innbyggerne kunne vært med å stemt i saker og påvirket. Ett slags Utvidet Lokaldemokrati. Tror ikke mange hadde stemt for ett nytt kulturhus til potensielt en milliard når de får vite at de må være med å betale for det i form av økt eiendomskatt eller nedprioritering av andre saker. Spesielt siden man allerede har ett godt nok Kulturhus fra før. Endret 10. september 2019 av Lodium Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 Tror desverre at ikke komunesammenslåinger ville vært noe som hadde dempet denne tendendensen. Det skjedde desverre noe med hodet til Norske Komuenestyrer da vi fant Olje. Før dette så bygde man mange ganger mer beskjedent. Det var ikke tradisjon for å bygge stort og flott med dyrest mulig prislapp eller bygge nytt alltid. En mulighet er jo at innbyggerne hadde fått mer påvirkning istedetfor kun hvert fjerde År slik at innbyggerne kunne vært med å stemt i saker og påvirket. Ett slags Utvidet Lokaldemokrati. Tror ikke mange hadde stemt for ett nytt kulturhus til potensielt en milliard når de får vite at de må være med å betale for det i form av økt eiendomskatt eller nedprioritering av andre saker. Spesielt siden man allerede har ett godt nok Kulturhus fra før. Er jo enig at det blir for mye stålthett i slikt at de vil ha "sitt" navn på bygget så kjemper og små ting og annet tull istede for bygge effektivt og billig Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Rullestolheis til 10-metern.....hehe..... hva skjer på kommunestyremøtene der oppe??? Denne tragikomedien blir bare lengre for hver dag. Nå har de brukt så mye penger på universell utforming at de ikke tar seg råd til å ta i mot utviklingshemmede... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå