Labelle Skrevet 8. september 2019 Del Skrevet 8. september 2019 (endret) Hei. Har en sonos beam til min samsung smart tv. Den er koblet opp med hdmi i arc utgangen på tven. Lurte på om jeg bør stille noe under "avanserte lydinnstillinger" på tven? Endret 8. september 2019 av Labelle Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Ville nok for enkelthetsskyld satt den til PCM så lange man ikke kjører surround. Hvis noe du kobler til TVen har DTS, så vil ikke Sonosen gi noe lyd, siden den ikke har dekoder for dette. De fleste Blu-ray har DTS som standard lydspor. Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 (endret) De fleste lydplanker har vel en form for surround effekt, så jeg ville ha satt den til Dolby Digital. De fleste Blu-ray har/hadde DTS HD MA og i ofte i tillegg Dolby Digital. De fleste strømmetjenester bruker Dolby Digital. Men har ikke peiling på Sonos...men den støtter Dolby Digital, og dermed bør du sette din TV til Dolby Digital ut. Endret 9. september 2019 av Kjell Winther Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå