Gå til innhold

Problemer med videovisning på tv

Anbefalte innlegg

Har en bærbar dell inspiron8100 med tv ut. problemet er at jeg ikke klarer å se video og dvd på tv-skjermen. Vanlig bilde av skrivebordet vises og alle progremmene og bilder kan sees på TVen men ikke dvd og video

Har noen løsningen på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei !

Gå på instillinger på skjermkortet ditt, trykk på advanced. så på displays - her må du sette TV'n din som "primary" display. Det gjør du ved å trykke på de blå knappene nederst på det bildet du nå får opp. Da skal video og dvd spille av ut på TV'n, men du vil ikke se videoen på din Pc skjerm nå.

Dette kommer etter det jeg vet av hardware overlay som ikke lar deg spille av på flere skjermer...

Håper dette hjelper :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det samme problemet med en Dell Inspiron 7000, men kun under XP. Området for filmvisning kommer ut svart på skjermen.

Problemet er relatert til driveren for skjermen. Min Dell har et ATI kort der driveren som følger med XP ikke støtter video ut. Jeg har løst det ved å installere en ATI driveren for et tilsvarende AGP kort. Dette fungerer forsåvidt bra for videovisning, men gir meg begrensninger i oppløsning. Det blir mao nødvendig å endre driver for å se video. Et annet moment er at du ikke kan switch frem og tilbake, du må boote med videokabelen tilkoblet, om du kobler om til LCD skjermen kommer du ikke tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...