EgTykjerDetErFlott Skrevet 8. september 2019 Del Skrevet 8. september 2019 Den "pro" merkingen kan de hvertfall spare seg for. Ler meg ihjel om de faktisk heter "Pro" og "Pro Max". Isåfall bør de heller hete "11" og "11 Pro". Men det er bare harry det også. Forventer lite nytt fra Apple i år også. Siste årene er det nesten bare gammelt nytt i ny innpakning. Eller egentlig er det ofte gammel innpakning også når det gjelder Apple. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 8. september 2019 Del Skrevet 8. september 2019 Ja kanskje er grunnen at man ikke vet/husker at funksjonen er der. Mine fire mest brukte 3d touch: Trykke litt hardere på ringeknappen og de fire første favorittene dukker opp. Trykke litt hardere på tastaturet mens man skriver/redigerer tekst og man kan flytte markøren til hvor som helst. Trykke litt hardere på jordklode-symbolet mens man skriver tekst og man bytter enkelt mellom norsk og engelsk tastatur/stavekontroll. Trykke litt hardere på meldings knappen og de tre mest brukte personene dukker opp. Ps. Jeg har endret 3d touch til letteste følsomhet slik at en bare trenger å trykke bittelitt hardere for å aktivere funksjonen. Men alt kan man gjøre ved å holde inne ett brøkdel av ett sekund lengre. Tar faktisk like "lang" tid som ved "3d touch". Testet dette mot andre mobiler og fant null fordel med å trykke hardere fremfor ett litt lengre trykk. 1 Lenke til kommentar
Jørgen_Ferdinand Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 En av de store nyhetene det ryktes om et at de skal fjerne Apple-logoen på baksiden. Det er jo verdt prisøkningen i seg selv Det er nok mere snakk om å sentrere apple logoen. Rett og slett for å guide hvor enheter skal plasseres bak på telefonen i forhold til funksjonen reverse-charging. Dette er så klart bare et rykte, men tviler sterkt på at de vil fjerne logoen Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 Den "pro" merkingen kan de hvertfall spare seg for. Ler meg ihjel om de faktisk heter "Pro" og "Pro Max". Isåfall bør de heller hete "11" og "11 Pro". Men det er bare harry det også. Forventer lite nytt fra Apple i år også. Siste årene er det nesten bare gammelt nytt i ny innpakning. Eller egentlig er det ofte gammel innpakning også når det gjelder Apple. De lager vel fortsatt noen av de kjappeste SoCene der ute? Den ble nå igjen oppdatert i fjor. I fjor introduserte de også Xs Max. Det er min daglige sjåfør. Så for meg personlig, var det topp. Lenke til kommentar
NuRadix Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 Jepp, tenker slik selv. Artig at 3D touch nå forsvinner. Var heftige diskusjoner her noen år tilbake at det var «så bra», intuitivt, fremtidsrettet osv Artig for deg, men kjedelig for meg siden jeg bruker funksjonen hver eneste dag.. Det gjør jeg også... Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 Det gjør jeg også... Mange av 3D-touch funksjoner er allerede tilgjengelig ved langt trykk i stedet for hardt trykk. Du kommer med all sannsynlighet ikke til å merke forskjellen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 (endret) iphone 11 , tipper vi ser prisen runder 18.000 for max med størst lagring :/Jeg tok feil (med en liten margin) I Norge starter prisen for iPhone 11 Pro på 11.990 kr for 64 GB og ender på 16.190 kr for 512 GB. iPhone 11 Pro Max starter på 12.990 kr for 64 GB og ender på svimlende 17.190 kr for 512 GB Endret 10. september 2019 av syar2003 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 Er litt Norge-tax på amerikanske priser. Folk flest har jo begynt å beholde de gamle mobilene sine mye lengre, og så kommer Apple med dette ? Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 (endret) Jeg tok feil (med en liten margin) I Norge starter prisen for iPhone 11 Pro på 11.990 kr for 64 GB og ender på 16.190 kr for 512 GB. iPhone 11 Pro Max starter på 12.990 kr for 64 GB og ender på svimlende 17.190 kr for 512 GB Men hva skal man med all lagringen egentlig? Tidligere var det jo viktig, for å få plass til hele MP3-samlingen og kanskje noen filmer osv. Nå streames jo alt så jeg ser ikke poenget lengre. Kjøper alltid modellene med minst lagringsplass og har aldri behøvd å tenke over det engang. Man skal ihvertfall filme svært mye og ta enormt med bilder uten å tømme mobilen om det skal bli et problem selv med 64GB. Endret 11. september 2019 av Jens Kr. Kirkebø Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Men hva skal man med all lagringen egentlig? Tidligere var det jo viktig, for å få plass til hele MP3-samlingen og kanskje noen filmer osv. Nå streames jo alt så jeg ser ikke poenget lengre. Kjøper alltid modellene med minst lagringsplass og har aldri behøvd å tenke over det engang. Man skal ihvertfall filme svært mye og ta enormt med bilder uten å tømme mobilen om det skal bli et problem selv med 64GB. Det er mange som filmer med 4K/60fps. Med H.264 codec går det da ca 1GB pr 3 minutter recording. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Det er mange som filmer med 4K/60fps. Med H.264 codec går det da ca 1GB pr 3 minutter recording. Sparer mye på å bare ha det i skyen og ikke lokalt. Det er ikke bare Netflix som kan streames. Jeg har 150GB med filmer/bilder i iCloud på min 64GB telefon. Mange av 3D-touch funksjoner er allerede tilgjengelig ved langt trykk i stedet for hardt trykk. Du kommer med all sannsynlighet ikke til å merke forskjellen. Ikke den viktigste vel? Force touch for å flytte "pekeren" når man skriver bruker jeg flere ganger om dagen. Nå får jeg vel bare opp den vanlige funksjonen med apostrofer over E-en f.eks. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 (endret) Sparer mye på å bare ha det i skyen og ikke lokalt. Det er ikke bare Netflix som kan streames. Jeg har 150GB med filmer/bilder i iCloud på min 64GB telefon. Når du "filmer" mye - som i tar opp video bruker du lokal lagring. Samme og ved editering av opptakene "på telefonen". Og man blir selvsagt begrenset av å "bare ha" 64GB kontra 256/512 om man vil filme 4K 60fps med H.264 Man kan selvsagt flytte sine filmer til sky/cloud etterpå. Endret 11. september 2019 av syar2003 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 (endret) Når du "filmer" mye - som i tar opp video bruker du lokal lagring. Samme og ved editering av opptakene "på telefonen". Og man blir selvsagt begrenset av å "bare ha" 64GB kontra 256/512 om man vil filme 4K 60fps med H.264 Man kan selvsagt flytte sine filmer til sky/cloud etterpå. Jeg vet ikke hvordan det teknisk sett funker, men alt skjer automatisk hos meg. Det ser helt likt ut som når jeg hadde alt lokalt, men blir lastet ned når jeg går inn på bildene/videoene. Med mindre jeg har én video på 30GB vil jeg "aldri" få problemer. edit: Jeg sjekket nettopp telefonen. "Bilder"-appen tar opp ca 2GB på telefonen, men ca 100GB i iCloud. Endret 11. september 2019 av Nimrad Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Jeg vet ikke hvordan det teknisk sett funker, men alt skjer automatisk hos meg. Det ser helt likt ut som når jeg hadde alt lokalt, men blir lastet ned når jeg går inn på bildene/videoene. Med mindre jeg har én video på 30GB vil jeg "aldri" få problemer. edit: Jeg sjekket nettopp telefonen. "Bilder"-appen tar opp ca 2GB på telefonen, men ca 100GB i iCloud. Igjen snakker jeg ikke om bilder - men video opptak i høy (max) oppløsning og H264. Hvis du filmer i utlandet mange gigabyte med video ønsker man ikke ukontrollert opplasting til cloud (før man er på f.eks Hotellets WIFI). Men jeg påpeker også bruk av 4K/60fps med H264 (som man må endre aktivt til selv) .Innstilling som ved 60 minutter filming vil generere ca 20GB. "Om" man har disse opptaks krevene vil man ha en begrensning på hvor mye film man kan lagre i iphonen. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Igjen snakker jeg ikke om bilder - men video opptak i høy (max) oppløsning og H264. Hvis du filmer i utlandet mange gigabyte med video ønsker man ikke ukontrollert opplasting til cloud (før man er på f.eks Hotellets WIFI). Men jeg påpeker også bruk av 4K/60fps med H264 (som man må endre aktivt til selv) .Innstilling som ved 60 minutter filming vil generere ca 20GB. "Om" man har disse opptaks krevene vil man ha en begrensning på hvor mye film man kan lagre i iphonen. Jeg snakker heller ikke om bare bilder. Det er samme praksis på alt i "Bilder"-appen, også for videoer. Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Igjen snakker jeg ikke om bilder - men video opptak i høy (max) oppløsning og H264. Hvis du filmer i utlandet mange gigabyte med video ønsker man ikke ukontrollert opplasting til cloud (før man er på f.eks Hotellets WIFI). Men jeg påpeker også bruk av 4K/60fps med H264 (som man må endre aktivt til selv) .Innstilling som ved 60 minutter filming vil generere ca 20GB. "Om" man har disse opptaks krevene vil man ha en begrensning på hvor mye film man kan lagre i iphonen. 60 minutter er da også svært mye film. De fleste vil bruke svært lang tid på å komme opp i denne mengden med video, og da har man god tid til å tømme i mellomtiden. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Kommer an på hvilket format du har innstilt da. 1080p/30fps er default for video recording og tar kun litt over 1/4 av det jeg sammenlikner med. Bruker du HEVC/HEIF (H.265) i tillegg spares enda mere plass igjen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 (endret) 60 minutter er da også svært mye film. De fleste vil bruke svært lang tid på å komme opp i denne mengden med video, og da har man god tid til å tømme i mellomtiden. Jeg snakker ikke om de fleste (alle) , men noen/mange . Som f.eks journalister på oppdrag. 512GB er 8 ganger mere plass enn 64GB. Selv er jeg p.t på 84GB lokalt (bilder og Video på telefonen) Endret 11. september 2019 av syar2003 Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Ikke den viktigste vel? Force touch for å flytte "pekeren" når man skriver bruker jeg flere ganger om dagen. Nå får jeg vel bare opp den vanlige funksjonen med apostrofer over E-en f.eks. Joda, du kan enkelt flytte markøren rundt ved å holde inne mellomrom-knappen. Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Jeg snakker ikke om de fleste (alle) , men noen/mange . Som f.eks journalister på oppdrag. 512GB er 8 ganger mere plass enn 64GB. Selv er jeg p.t på 84GB lokalt (bilder og Video på telefonen) Ja, noen få trenger selvsagt mer, men min påstand er at det store flertallet klarer seg fint med 64GB. Jeg sjekket på min telefon nå, 30,5GB av 64GB brukt. 7,7GB med bilder/videoer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå