Reeve Skrevet 7. september 2019 Del Skrevet 7. september 2019 Hei Jeg oppgraderte pcen i dag, fra 6600k med et z170 hovedkort, til en 9600k og et Asus Z390-F hovedkort. Fra før av har jeg 16GB Corsair Vengeance RAM, MSI 1080Ti GamingX, og Intel 660p SSD. Problemet er at PCen går gjennom POST, BIOS funker helt fint, men ETTER post, når den skal prøve å laste fra en boot-device, fryser PCen helt. Jeg har prøvd det meste, koble fra alt, forskjellige boot devices, som SATA SSD, NVMe SSD, USB-stick, kun én RAM-brikke, prøvd i alle spor, resette BIOS til default, bruke interngrafikk osv, men alt resulterer i det samme, etter den vanlige bios-skjermen «press Delete to etter bios», fryser den. Den fryser såpass at den fysiske reset-bryteren ikke engang fungerer. Den fungerer når jeg er i BIOS, så den er koblet riktig i hovedkortet, men når den fryser, fungerer den ikke. Den fryser også alltid på samme sted, ca. 10 sekunder etter POST. Eneste måte å restarte, er å kutte strømmen, eller holde inne power-knappen i 5 sekunder. Det eneste jeg har igjen å prøve er å flashe BIOS. Men samtidig virker det rart at BIOSen skal føre til samme feil, når det inntreffer etter POST, og alltid på samme sted. Det hører med til historien at hovedkortet ble kjøpt på komplett som demovare, og jeg mistenker at forrige kunde har returnert pga. Samme feil, på angrerett, og så har eventuelt komplett kun sett at det booter til BIOS, hvis de har sjekket noe i det heletatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå