Complexity Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 (endret) Greit nok, men den der har 0-100 på bare 2.7 sek, så det beviser bare enda mer hvor latterlig effektdistribusjonen til Tesla er.Skjønner enda ikke hva du mener.Forøvrig er Model S raskere til 100, og har høyere toppfart enn Porche Taycan - som er en elektrisk racingbil. Porche Taycan har i tillegg 2 gir. Vet ikke helt hvordan du kan mene at Tesla har gjort noe feil her da? Vet du hvordan en elmotor i det heletatt fungerer? Den har maks effekt fra 0 omdreininger noe som gir sinnsyk akselerasjon. Endret 12. september 2019 av Complexity Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 (endret) Hva klarer en bil med forbrenningsmotor og har samme akselerasjon? Her er ikke den med best akselerasjon, men du verden for en bil. Denne er vel den med kraftigst akselerasjon. Oi!0-400 knappe 10 sekunder tregere enn en kawasaki til.... relativt sett, lommerusk. Eller var det elbil vi sammenlignet med her? Pfft, glem Teslagutta. De prater høyt og summer litt, men de er så langt ned på "the fastest of..." lista, at de klarer ikke engang å selv se alt som er forran dem ) https://youtu.be/6_n7ru1e-rg Endret 12. september 2019 av BippeStankelbein Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 (endret) Skjønner enda ikke hva du mener. Forøvrig er Model S raskere til 100, og har høyere toppfart enn Porche Taycan - som er en elektrisk racingbil. Porche Taycan har i tillegg 2 gir. Vet ikke helt hvordan du kan mene at Tesla har gjort noe feil her da? Vet du hvordan en elmotor i det heletatt fungerer? Den har maks effekt fra 0 omdreininger noe som gir sinnsyk akselerasjon. Vel. Hadde jeg vært deg, ville jeg ikke skryt av å kunne så fryktelig mye om elmotorer. En elmotor har fullt dreiemoment fra første omdreining. Maks effekt får de først når det får tilført maks spenning. Endret 12. september 2019 av Slettet-t8fn5F 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 12. september 2019 Del Skrevet 12. september 2019 Vel. Hadde jeg vært deg, ville jeg ikke skryt av å kunne så fryktelig mye om elmotorer. En elmotor har fullt dreiemoment fra første omdreining. Maks effekt får de først når det får tilført maks spenning. Ref: fysikk fra VGS: Effekt = Dreiemoment * Turtall Alle vi som kan multiplikasjon ser at det er umulig, uansett motortype, å ha full effekt på alle turtall. Jo nærmere null tutall, jo mer av planeten jupiters dreiemoment er nødvendig for å opprettholde konstant effekt. Teslagutta er som alle andre selvproklamerte eksperter Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 (endret) Haha, for en gjeng dere er altså. Med maks effekt mente jeg maks dreiemoment som den kurven så fint viser. At bilen ikke klarer mere enn 250km/t er jo fordi motorene har 18000 omdreininger i minuttet da og det begynner å bli nok. Prøv å kun bruk 1 gir i din bil å se hvor raskt den er til 100km/t eller hva toppfarta blir. Eller se om du klarer å ruse den opp i 18000rpm Endret 13. september 2019 av Complexity Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Haha, for en gjeng dere er altså. Med maks effekt mente jeg maks dreiemoment som den kurven så fint viser. At bilen ikke klarer mere enn 250km/t er jo fordi motorene har 18000 omdreininger i minuttet da og det begynner å bli nok. Prøv å kun bruk 1 gir i din bil å se hvor raskt den er til 100km/t eller hva toppfarta blir. Eller se om du klarer å ruse den opp i 18000rpm Hah, stusselige 18000rpm, jeg har en batteri drevet dremmel hjemme som lett når 35000rpm. Poenget er at det er tullete å sammenligne pærer og tomater. Ellers trenger du ikke å klage på andre for at du bruker feil terminologi. Vær heller takknemlig for at de faktisk har seg bryet og retter på deg med både gode forklaringer, grafer og tegninger. Om dere vil at Teslaen skal ha høyere topp fart, er det bare å sette på større hjul... 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 (endret) Om dere vil at Teslaen skal ha høyere topp fart, er det bare å sette på større hjul... Nei. Farten er sperret av software. Model 3 har toppfart på 233km\t, men monterer du en spoiler så hekken blir mere stabil kan du vise den hos Tesla og de vil låse opp 266km\t. Uavhengig av om du har 18" eller 21" tommers felger på bilen. Spoilern kommer vel gjerne som standard på Performance modellen. Forøvrig klarer vel motoren i RC bilen min 36000rpm, og den er nok heftigere en den som er i dremmeln din. Men blir ikke helt riktig å sammenligne. Endret 13. september 2019 av Complexity Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Nei. Farten er sperret av software. Model 3 har toppfart på 233km\t, men monterer du en spoiler så hekken blir mere stabil kan du vise den hos Tesla og de vil låse opp 266km\t. Uavhengig av om du har 18" eller 21" tommers felger på bilen. Spoilern kommer vel gjerne som standard på Performance modellen. Større hjul, ikke nødvendigvis større felger. Om ytter diameteren på hjulet/dekket blir større, vil utvekslingen endres slik at en får større topp fart ved 18000rpm. 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 (endret) Større hjul, ikke nødvendigvis større felger. Om ytter diameteren på hjulet/dekket blir større, vil utvekslingen endres slik at en får større topp fart ved 18000rpm. Ofte har man vel mindre dekk på mindre felger? Iallefall i disse lavprofilstider. Og som sakt vil det ikke ha noe å si da det er software som styrer dette. Man får dog raskere 0-100 tid på Model 3 med mindre hjul. Men motsatt på Model S (de gamle iallefall) Endret 13. september 2019 av Complexity Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Ofte har man vel mindre dekk på mindre felger? Iallefall i disse lavprofilstider. Og som sakt vil det ikke ha noe å si da det er software som styrer dette. Man får dog raskere 0-100 tid på Model 3 med mindre hjul. Men motsatt på Model S (de gamle iallefall) Må du ha det inn med teskje? Man kan montere større hjul med større diameter for å øke toppfart. Altså montere dekk med høyere profil enn vanlig. Bilen vil da vise lavere fart enn den egentlig kjører i. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Nei. Farten er sperret av software. Model 3 har toppfart på 233km\t, men monterer du en spoiler så hekken blir mere stabil kan du vise den hos Tesla og de vil låse opp 266km\t. Uavhengig av om du har 18" eller 21" tommers felger på bilen. Spoilern kommer vel gjerne som standard på Performance modellen. Forøvrig klarer vel motoren i RC bilen min 36000rpm, og den er nok heftigere en den som er i dremmeln din. Men blir ikke helt riktig å sammenligne. Hvordan regner denne softwaren ut hastigheten? 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Regner sterkt med at en bil - som kan kjøre helt av seg selv om den får lov har speedometerkalibrering basert på GPS. Farta stemmer spot on med GPS på de Teslan jeg har målt med iallefall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Regner sterkt med at en bil - som kan kjøre helt av seg selv om den får lov har speedometerkalibrering basert på GPS. Farta stemmer spot on med GPS på de Teslan jeg har målt med iallefall. Regner med eller antar du eller gjetter du basert på egne opplevelser? Du har altså ikke noen konkrete fakta å komme med, men likevel er du bastant på at farten ikke kan økes ved å skifte til større hjul. 1 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Ofte har man vel mindre dekk på mindre felger? Iallefall i disse lavprofilstider. Nei! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 (endret) Regner med eller antar du eller gjetter du basert på egne opplevelser? Du har altså ikke noen konkrete fakta å komme med, men likevel er du bastant på at farten ikke kan økes ved å skifte til større hjul. Har ikke noe konkrete fakta nei, og google gir meg lite svar annet enn at speedometeret er temmelig nøyaktig på disse bilene. Men jeg sier det ville vært veldig merkelig om det ikke var slik. Cruisecontrollen justerer farten på bilen automatisk basert på fartsgrensen i området. Om bilen tillot segselv å kjøre 80km\t i en 70 sone fordi hjulene er større ville folk garantert reagert på dette (og bilen ville blitt temmelig forvirra over at GPS og Spedoometer ikke samsvarer) Model 3 sier tillogmed ifra om du lukker dekselet i midtkonsollen for hardt... Endret 13. september 2019 av Complexity Lenke til kommentar
oophus Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Har ikke noe konkrete fakta nei, og google gir meg lite svar annet enn at speedometeret er temmelig nøyaktig på disse bilene. Enten så er den jo nøyaktig, eller så er den ikke det. Er konklusjonen "temmelig" nøyaktig, så trur jeg nok dekkene spiller en rolle her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Har ikke noe konkrete fakta nei, og google gir meg lite svar annet enn at speedometeret er temmelig nøyaktig på disse bilene. Men jeg sier det ville vært veldig merkelig om det ikke var slik. Cruisecontrollen justerer farten på bilen automatisk basert på fartsgrensen i området. Om bilen tillot segselv å kjøre 80km\t i en 70 sone fordi hjulene er større ville folk garantert reagert på dette (og bilen ville blitt temmelig forvirra over at GPS og Spedoometer ikke samsvarer) Model 3 sier tillogmed ifra om du lukker dekselet i midtkonsollen for hardt... Still deg selv dette enkle spørsmålet. Om speedometeret var GPS basert, hvordan ville det da virke i lange tunneler? Om du ikke har kapasiteten til å tenke såpass langt, så gjør deg selv den tjenesten med å være mindre bastant på ting du tror og mener. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Still deg selv dette enkle spørsmålet. Om speedometeret var GPS basert, hvordan ville det da virke i lange tunneler? Om du ikke har kapasiteten til å tenke såpass langt, så gjør deg selv den tjenesten med å være mindre bastant på ting du tror og mener. Forsjell på GPS speedometer og GPS kalibrert speedometer kansje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Forsjell på GPS speedometer og GPS kalibrert speedometer kansje? Tror du det er lovt med speedometre som justerer seg selv? Speedometre har flere funksjoner enn å måle farten i øyeblikket. 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Dette burde jo være rimelig enkelt å teste? Har ikke Tesla RPM tall et sted? Så er det jo bare å sjekke mellom sommer og vinter-dekk, om de har forskjellig diameter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå